Gå til innhold

Bruke tampong når man ikke har mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Emnetittelen høres kanskje litt dum ut, men nå har det seg sånn at jeg skal på fest sammen med den nye kjæresten min i kveld og møte vennene hans for første gang. Jeg skulle egentlig fått mensen for dager siden men den har ikke dukket opp og jeg er livredd for at den plutselig skal gjøre det ikveld når jeg skal ha på meg HVIT kjole i tillegg!!!

Har ikke bind i huset, bare tamponger. KAn jeg bruke det i kveld, bare sånn "just in case" mensen kommer?

Kommer ikke på ting som er så mye flauere enn å ha en rød flekk nede å den hvite kjolen når jeg skal møte vennene til kjæresten min for første gang

:fnise:

Gjest *Mim*
Skrevet

Det står ikke i noen lov at du ikke kan, nei. ;) Men det må da være utrolig ubehagelig om det er "tørt" der inne?

Gjest Gjest
Skrevet

Klin på litt glidemiddel, og ta den ut så fort du kan. Det er alt annet enn optimalt, men i krisetilfelle så går det som regel bra.

Gjest Gjest
Skrevet

Men forresten, dere har ikke mulighet til å svi innom en bensinstasjon og kjøpe en pakke bind?

Skrevet

:fnise: Nei det er nok ingen lover, men jeg visste ikke helt om det kanskje var veldig dårlig for skjeden?

Ja jeg tenker også at det ikke er så behagelig, men har en del utflod, og skal ta å glidemiddel så får vi se hvordan det blir.

Heller litt ubehag enn å gå rundt hele kvelden og se på baken min i speilet:fnise: eller å leve med skammen resten av livet!!

Skrevet

Om du har utflod så skal det vel være fukt nok i skjeden til at det ikke vil være skadelig? trodde jeg iallefall..

Skrevet

Det går jo- men det er noe som ikke anbefales over lengre tid:-)

Gjest Gjest_ina_*
Skrevet

leser dere ikke pkningsvedlegget? det står atman kan få en sykdom som heter ts eller noe, hvis man bruker noe med sterkere oppsugingsevne enn mengde blødning.. Men det skal sies at jeg har gjort dette selv noen ganger i nødstilfelle. Det eneste som skjedde var at jeg ble ganske oppblåst/ mageknip og litt ubehagelig.. la den bare ikke bli der inne for lenge..

...sånn hvis du absolutt MÅ ha hvit kjole..

Gjest Invicta
Skrevet
leser dere ikke pkningsvedlegget? det står atman kan få en sykdom som heter ts eller noe, hvis man bruker noe med sterkere oppsugingsevne enn mengde blødning.. Men det skal sies at jeg har gjort dette selv noen ganger i nødstilfelle. Det eneste som skjedde var at jeg ble ganske oppblåst/ mageknip og litt ubehagelig.. la den bare ikke bli der inne for lenge..

...sånn hvis du absolutt MÅ ha hvit kjole..

Det heter TSS - Toxic Shock Syndrome.

Jeg tror det fungerer slik at hvis den er for lenge inni (eller blir for tørr) så vokser bakteriene. Samme hvis man ikke vasker hendene godt nok før man setter den inni.

Gjest Gjest
Skrevet

Til neste gang bør du kjøpe inn menskopp. Den kan settes inn uavhengig om du har mensen.

Skrevet

Menskopp är fantastiskt. :) Tömmer den en gång på morgonen och en gång på kvällen. All tid däremellan ägnar jag inte en tanke på mensen.

Det är inge problem att sätta in en tampong "för säkerhets skull", så länge du inte gör det för länge eller ofta. Om det bara är vid ett tillfälle så har du ingenting att oroa dig för, mer än att det kanske känns lite obehagligt. :)

Gjest Gjest_janne_*
Skrevet

hei du :D

dette går heelt fint,jeg gjør det selv hver mnd..vet jeg skal ha mensen(kjenner det godt)da tar jeg i en tampong på mårningen...noen dager har det ikke skjedd noe før jeg bytter,andre dager var jeg veeeeldig gla jeg hadde gjort det :D

en venninde av meg,sliter med luft lyder...der nede :/

hun ble anbefalt av gynekologen/legen sin og bruke de minste tampongene for og minske problemet..man må ikke bruke for store tamponger da...men dette vet du jo :D

lykke til,dette er null problem...

klem :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bruker truseinnlegg hele døgnet når jeg forventer mensen når som helst. I g-streng bruker jeg de bittesmå i blå/lilla boks. Så tar jeg med meg tamponger i veska og sjekker ofte om det har kommet noe.

Skrevet

Jeg hadde ikke ville brukt tampong når jeg ikke har fått mensen eller går og venter. Det er ikke sunt for miljet i skjeden og det er økt fare for TSS

Jeg bruker mooncup som er nevnt over her. Sparer masse penger, den er ikke farlig for miljøet i skjeden da den ikke trekker til seg den fuktigheten slimhinnene trenger og det er 0 rapporterte tilfeller av TSS blandt de som bruker kopp. Minimalt med gris, slipper å bytte (bare å skylle den morgen og kveld).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...