Gjest Gjesta Skrevet 10. september 2003 #1 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg overførte mitt nexgtgentel abonnement til min samboer, da jeg er på flyttefot. Jeg gjorde nøyakyig som det stod på internett-siden til nextgentel. Jeg fyllte ut to skjemaer og skaffet de nødvendige underskrifter, før jeg faxet de avgårde til Nextgentel. Dette ble gjort innen den 6 ukers-fristen. (Det er umulig at de ikke kan ha fått faxen, da jeg sjekket nummeret 100 ganger, og jeg fikk beskjed om at sendingen var OK av fax-maskinen) Dette er nå over en måned siden, og abonnementet blir først overført 30.september. Men igår fikk jeg regning for oktober, selv om jeg ikke da er eier av abonnementet lenger. Må si jeg ble litt irritert da ja... :evil: Sendte så en mail til kundeservice, som jeg ennå ikke har fått svar på... (jeg skrev at det hastet, da jeg flytter på lørdag...) Noen som har hatt samme erfaring?? Isåfall vil jeg gjerne høre hvordan det har gått med dere....Jeg akter ikke å sitte i telefonen med kundeservice, mens jeg er i spania.. :evil: (Ringer de nok ikveld tenker jeg....) Clea - frustrert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 10. september 2003 #2 Del Skrevet 10. september 2003 Nei, men min samboer lurer på å overføre vårt abbonement til mitt navn (står i hans) fordi jeg kan få en mye bedre avtale gjennom jobb (altså, nextgentel-avtale via jobben) så jeg er spent på å høre hvordan dette ordenr seg for deg før vi setter igang denne prosessen. Vel, jeg har bare jobb-avtale ut januar, så jeg vet ikke om jeg får den avtalen via jobb da, det må også undersøkes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 10. september 2003 #3 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg vil bare si at det ikke hjelper å skrive i mailen at det haster. Den blir liggende i en kø - og først besvart når det er "din tur". Vil du ha svar raskt, så ring dem. Ring med en gang de åpner på morgenen, da er det ingen kø! Kan du ikke bare få din samboer til å betale regningen, selv om den står i ditt navn da? NGT bryr seg ikke hvor pengene kommer fra, bare beløpet du skylder blir betalt inn med riktig KIDnr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. september 2003 #4 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg ringte inn etter at jeg koblet meg av internetten isted. Satt 45 minutt i kø!!! Fikk heldigvis en hyggelig kunde-konsulent på tråden. Han sa det var skjedt en feil. Han skulle gi beskjed til faktura-avdelingen, og høre om sambo skulle betale regningen, eller få tilsendt en ny. Jeg skulle få beskjed på mail. Uansett så står det hvertfall i sambos navn nå.. Jeg var redd for at de ikke hadde registrert overføringen... Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 10. september 2003 #5 Del Skrevet 10. september 2003 Men hva ER problemet med at regningen kom i ditt navn, dersom overføringen nå er gjort? Regningene våre kommer i min samboers navn. Jeg betaler dem fra min konto. Så lenge du putter inn rett KID har dette ikke noe å si. De aller felste regninger betales fra min konto, og de aller fleste regninger kommer i hans navn. Ingen problemer noen plass... (men, vi har totalt felles økonomi også vi da, så dette er bare teoretiske problemstillinger for oss...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 10. september 2003 #6 Del Skrevet 10. september 2003 Synes uansett at ngt burde skjerpe seg. Å komme igjenom på telefonen deres er rett og slett hardt. Og sånn har det vært lenge. Jeg benytter aldri telefon når jeg skal kontakte dem, sender bare mail. Mulig de er en smule underbemannet, men synes ledelsen hos ngt burde igjenkjenne problemet og gjøre noe med det. Å ha en support telefoen koster (det vet jeg) - men man vinner på det med å gjøre sure kunder om til fornøyde kunder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. september 2003 #7 Del Skrevet 10. september 2003 hehehehe, om jeg skulle begynt og fortelle om den elendige kundeservicen jeg har fått hos nextgentel...hadde jeg aldri blitt ferdig.. blandt annet :.. brukt 4 timer i telefon med dem og sent utallige mailhenvendelser for å få installert abbonementet mitt den 19/10 og for å få kansellert regningen de har sendt meg for tidlig.. jeg har alltid måttet ringe og mase på tilbakemelding også.. det er bare min godvilje som gjør at jeg er kunde der fremdeles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. september 2003 #8 Del Skrevet 10. september 2003 Men hva ER problemet med at regningen kom i ditt navn, dersom overføringen nå er gjort? Problemet var det at siden regningen kom i mitt navn, trodde vi at de ikke hadde registrert overføring. (Og siden sambo deler postkasse med de som bor i samme hus,er det absolutt ingen fordel at der kommer brev til meg når jeg ikke bor der lenger.) Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 10. september 2003 #9 Del Skrevet 10. september 2003 Jaja, men nå har det ordnet seg i det minste, ikke sant? Det var i alle fall bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. september 2003 #10 Del Skrevet 10. september 2003 Jessjess!! "Så er vi alle glade og fornøyde..." Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 10. september 2003 #11 Del Skrevet 10. september 2003 *sukk* Det skulle ha vært så enkelt som å bare ansette flere personer på et call-center for å få ned svarstiden. Det er det dessverre ikke :-( Og, dersom man ringer når det passer en selv best, så passer det gjerne alle andre best også. Ring derfor på et tidspunkt det ikke passer for de fleste - da er det som regel lite kø. De første minuttene av åpningstiden er alltid bankers! Og du, Clea, om du må ringe igjen for å få ting ordnet (dobbeltsjekk gjerne femti ganger), så velg bestilling. Det er jo tross alt en bestilling av overføring av abonnement du har gjort. Er det en bestilling, så kan du med full rett velge det! Er det ikke en bestilling, har man ingenting i bestillingskøen å gjøre! Jeg har pusja så sinnsykt mye på NGT, spes ved oppstart abonnementet at det var helt sykt (minimum 20 timer på telefon i løpet av 1 mnd). I 2002 var det helt ville tilstander, ingen tvil om det. Da jeg flere ganger via mail og telefon bestilte oppgradering av abonnementet, fikk jeg beskjed om at dette ordnet fakturaavdelingen. Fakturaavdelingen ordnet det ikke i løpet av 2 mnd. Men litt fordel skal man ha av å selv jobbe på call-center og det tok meg 2 min å få ordnet oppgraderingen til slutt. Mine virkemidler er imidlertid noe jeg bruker ytterst sjelden, da jeg skjønner at de har vanvittig mange kunder å forholde seg til og alt ville bli kaos om alle gjorde som meg hver gang. Problemet var vel at de ikke fikk mer penger, selv om jeg oppgraderte - på grunn av arbeidsgivers rabattavtale ... Og jeg har aldri opplevd noe annet en kjempehyggelige kundebehandlere i andre tråden hos NGT. Og tenk hva de må gjennomgå hver dag, da! Den beste behandlingen jeg har fått er av Bravida (som jeg i utgangspunktet hater, fordi det er gamle Telenor). I lynskadetider var det litt ventetid og fyren i andre enden unnskyldte seg med at "nå må jeg bare ha meg en kaffeslurk, det har gått i ett i over to timer nå". Ærlig, hyggelig, personlig og helt greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 11. september 2003 #12 Del Skrevet 11. september 2003 Hepp. Jeg husker en jeg snakket med, første gangen jeg bestilte linje hos dem. Han var rett og slett rå på andre siden av røret. Hadde virkelig teket på det han holdt på med. Kanskje de kunne klone han og sette 3 av han i vær avdeling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 11. september 2003 #13 Del Skrevet 11. september 2003 og sette 3 av han i vær avdeling 3 i hver avdeling? Hvor mange avdelinger har de på telefonen da - 5 kanskje? Næh, jeg vil nok tippe at de er noen titalls kundebehandlere på telefon, ja. Vi har i alle fall en femti stykk eller så på dagtid, men med en betraktelig større kundemasse å behandle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå