Gå til innhold

Invitasjon til uformelt/avslappet bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å ha et avslappet og uformelt bryllup, men hvordan få dette frem i invitasjonen? Har surfet rundt på nettet, men har liksom ikke funnet noen passende tekst. Har noen av dere forslag?

Vi skal bare ha nærmeste familie (ca 30 stk) til tapas samme dag som vielsen. Vi tar vennefesten etter sommeren. Bør jeg skrive på et eller annet vis at menyen er tapas? Skal selvsagt ha kaker og kaffe avec også, og vin/øl til maten.

Hjeeelp! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har skrevet antrekk: Sommerlig pent, og da mener vi at gjestene kan bruke en vanlig sommerkjole, pene bukser og kortermet skjorte, f.eks., men fortsatt være litt pyntet. Vet ikke om det blir for formelt for det du tenker?

Skrevet

Hei, og takk for svar.

Jeg tenker ikke så mye på antrekket egentlig, mer hvordan selve festen skal være. Jeg ønsker en avslappet stemning, ikke stivt og formelt.

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg var i eit slikt bryllup i fjor, eit av dei finaste eg har vore i. Brudgommen hadde skotskruta dress, bruda hadde knekort kvit kjole. Vi dro ut på ei øy i båt, og vielsen var på svaberga nedanfor paviljongen der festen var. Vi fekk sjokolade til forrett (!! :-)) og grillmat til hovudrett. Desserten var kakene, så vidt eg huskar.

Det var talar og slikt, men veldig lett stemning og uformelt. Alle fekk ein knapp med namnet til brudeparet på. Det var berre utedo, og vask på ytterveggen med eit speil over. Blomsten var prestekragar, brudebuketten var ein prestekragebukett og brudgommen hadde prestekrage i knappholet. Kjempekoseleg.

Skrevet (endret)
Eg var i eit slikt bryllup i fjor, eit av dei finaste eg har vore i. Brudgommen hadde skotskruta dress, bruda hadde knekort kvit kjole. Vi dro ut på ei øy i båt, og vielsen var på svaberga nedanfor paviljongen der festen var. Vi fekk sjokolade til forrett (!! :-)) og grillmat til hovudrett. Desserten var kakene, så vidt eg huskar.

Det var talar og slikt, men veldig lett stemning og uformelt. Alle fekk ein knapp med namnet til brudeparet på. Det var berre utedo, og vask på ytterveggen med eit speil over. Blomsten var prestekragar, brudebuketten var ein prestekragebukett og brudgommen hadde prestekrage i knappholet. Kjempekoseleg.

Høres fantastisk ut!Du har ikke tilfeldigvis innbydelsen liggende? He, he... Jeg har kjøpt meg en enkel, men nydelig, kjole fra Noa Noa til den nette sum av 900 kr. Jeg vil at pengene i bryllupet skal gå til god mat og drikke, ikke rådyr brudekjole og alt mulig små dilldall. :)

Endret av Frøken Helene
Gjest navnelapp
Skrevet

Vi fekk berre invitasjon på mail, først hold av datoen og så ein mail med praktisk info, korleis vi skulle kome oss dit, tider osv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...