Gjest Gjest_martin_* Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 hei, er en gutt på 20 år og er sammen med ei på 23. vi har vert sammen i snart 3måneder. men det er en ting som irriterer meg. hun kommanderer meg rundt å sier liksom "nå skal du ta å gå med søppla" eller "kom hit" og "nå skal du ta å vaske fordi jeg vaska i går" sånne småting men er ikkeno problem for meg å gjøre sånne ting. det som irriterer meg mest er når hun sier noe og så driver jeg med noe viktig så sier jeg "ja vent littegranne så kommer jeg" så får jeg svar tilbake, "nei så drit i det da" så går henne på rommet å slenger igjen døra så det suser. og hun klager på at jeg aldri lager mat, eller gjør noenting. men herregud da jeg går med søppla, jeg vasker hele leiligheten jeg støvsuger jeg gjør ditt jeg gjør datt. så når jeg sier det til henne da at jeg gjør noen ting og hun gjør noen ting. må da gå ann å skjønne det at vi kan gjøre forskjellige ting utenom å klage vi er da voksne folk å må jo gå ann å gjøre forskjellige ting uten at det skal bli krangel... det føles ut som at hver eneste gang hun ber eller spør meg om noe så MÅÅ det skje innen 2sekunder ellers så klikker hun. jeg gjør da aldri det så jeg forventer jo at hun også kan vente noen få minutter. men men jeg vetke. hva syns dere? Hilsen gutt på 20. (ps: akkurat nå ligger hun å furter på rommet fordi jeg sa meninga mi om hennes oppførsel.)
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Sett deg ned med ho og snakk om det skikkelig og finn ein løsning.
Gjest Gjest_Martin_* Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 Sett deg ned med ho og snakk om det skikkelig og finn ein løsning. har gjort det mange ganger og jeg sier at hun må vere litt mere tålmodig osv og vi prater om andre måter og at hun ikke skal svare meg stygt hele tiden. hun sa sist gang at hun ikke klarer å respektere menn pga alle andre menn hu har vert med har vert stygge med henne. så jeg vetke. jeg har aldri gjort henne noe domt eller vondt i det hele tatt så vetke hvorfor hun er sånn mot meg. har snart gitt opp.. jeg har prøvd allt men hun tar aldri ting til seg og skylder på at de hu har vert med før blablabla... hver gang... og hun sier det ikke er noe med meg men hvorfor er hun sånn mot meg da?
Mir Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Ikke rettferdig at det går utover deg, hvis det er exer hun har problemer med. Jeg synes det er flott du sa ifra, det viser jo at du hun er utrolig barnslig når hun går å slenger døren og furter? Skulle jo tro hun var 12 år. Hun takler ikke kritikk, og med slike folk må man bare si det rett ut, selv om de blir furtete. Hadde det vært meg så hadde jeg vært halvveis ut av leiligheten og sett meg etter noe annet..Det skal jo ikke være et mas å være sammen Siden dere er såpass nye i forholdet så er det kanskje ikke liv laga når det allerede nå er såpass store gnisninger på små bagateller.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 Sett opp planer for hver uke sammen. Hvem skal gjøre hva og når? Så lover dere begge å holde dere til denne planen. Du slipper at hun maser og hun kan stole på at du gjør det du skal. Dere forhold. Da må dere begge holde dere til planen for at dette skal funke. Sånn ut over det slenger man ikke med dører når man er over 17 år. Furting for å få viljen sin hører ikke hjemme i et forhold. Dere bør kanskje snakke sammen når begge er trolige og se om dere kan komme frem til en måte dere kan gi beskjed på en ordentlig måte på. Når kan hun mase når du ikke gjør som du skal? Hvor lang tid kan det gå før hun får lov til å mase? Du må få gjøre ting når det passer deg og ikke når det passer henne, men da må hun også være sikker på og kunne stole på at du gjør det su skal uten at hun maser også. Hvordan kan dere komme frem til en ordning på det?
Gjest Gjest_Martin_* Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 ja jeg vetke jeg assa. hun oppfører seg vertfall som en liten unge noenganger... og jeg begynner å bli jævli lei fortida men det som er er at hun er gravid... med meg.... jeg fikk vite det idag. men hun var ikke sånn før i starten, er bare nå i det siste hun har blitt sånn ettersom hun har blitt mere kjent med meg. men er hun sånn pga hun er gravid ellernoe sånn ??? jeg er ganske uerfaren sånn sett...
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 12. mars 2010 #7 Skrevet 12. mars 2010 Wow... 3mnd og allerede gravid.. Jaja..
liv Skrevet 12. mars 2010 #8 Skrevet 12. mars 2010 Sett om en avtale sammen da vel, ansvar for f.eks tre ting hver En vasker tøy og henger opp tøy, samt tar ut av oppvaskmaskina En vasker oppvasken og legger sammen tøyet, samt går ut med søppela. Så sette av en ettermiddag i uka til vask og 10 min sammen hver kveld til rydding,
Aftensol Skrevet 12. mars 2010 #9 Skrevet 12. mars 2010 Hvis hun bare har vært sånn siden hun ble gravid så kan det være hormonene... Jeg ble lei meg for ingen ting og begynte å grine.. Og det var så å si fra dag en..
Gjest hare Skrevet 12. mars 2010 #10 Skrevet 12. mars 2010 ja jeg vetke jeg assa. hun oppfører seg vertfall som en liten unge noenganger... og jeg begynner å bli jævli lei fortida men det som er er at hun er gravid... med meg.... jeg fikk vite det idag. men hun var ikke sånn før i starten, er bare nå i det siste hun har blitt sånn ettersom hun har blitt mere kjent med meg. men er hun sånn pga hun er gravid ellernoe sånn ??? jeg er ganske uerfaren sånn sett... aah.....gravid ja. kan tenkes at det er noe hormonelt som spiller litt inn, men av erfring vet jeg at det nok ikke er helt uvanlig å ha mange debatter om husarbeid..... dette med at alle menn har vært stygge med henne etc må jo hun ta tak i selv. du kan ikke gjøre noe med det, og hu må velge å stole på at du ikke er slik. hun kan ikke laste deg for noe andre har gjort. jeg tror du kommer langt med å skru på tålmodighetsknappen - og på å ta initiativ til å lage en liste over gjøremål. spør henne hvordan hun vil ting skal gjøres, og hvordan. dette deles så i to, og så passer du på å gjøre dine ting på det tidspunkt du har lovet. det kan jo hende hun er ekstra sint fordi hun er redd for å bli en "husmor" for både baby og kjæreste..... du kommer altså mye lengre med å være den pedagogiske her, og tenke deg om tre ganger før du går inn i en krangel med henne, uansett hva som er grunnen for henne. de fleste krangler faktisk om husarbeid, og det er nok fordi man har ulikt syn på hvordan ting egentlig fordeles.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå