Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Fersk blogger
Skrevet

Heisann!!

Jeg er fersk blogger, og har noen spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på. Har prøvd og feilet, uten å få det til.

Jeg er på blogg.no.

1. Hvordan legger jeg ut film fra f.eks youtube? Jeg får bare til å legge ut link til musikkvideoen jeg vil vise.

2. Hvordan kan jeg følge en blogg? Må jeg da bli venn med personen bak bloggen? Har fått noen venneforespørsler. Er dette folk som vil følge bloggen min, og da blir jeg nødt til å få deres opp på siden min? Skjønner ikke helt hvordan dette fungerer.

3. Hvordan får man store bilder på bloggen?

Ser at noen (gjerne de populære, som Voe) har store fine bilder, mens jeg og mange andre har mindre størrelse.

Vil ikke at man skal kunne klikke på bildene for å få store, men at de på en måte skal "fylle ut" siden.

Vil ha sånn.

Vil ikke ha sånn. (ikke noe galt med denne bloggen altså, bare et eksempel på mindre bilder).

Noen som kan hjelpe en frustrert blogger? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Du legger inn video fra youtube ved å klikke på fanen 'video'. Klikk så 'ny video' og last opp.

2. Ved å takke ja til venneforespørsler vil du bli en 'følger' ja. Det er lurt å takke ja til slike også av taktiske grunne, for hver gang en venn da publiserer et innlegg, vil du få opp dette i en oversikt når du logger deg inn på blogg.no. Det betyr også at dine venner vil se dine innlegg med en gang du publiserer. På den måten kan du generere lesere og kommentarer fortere. Du kan også følge blogger via f.eks bloglovin, eller om bloggen er registrert på facebook kan du også bli tilhenger der.

3. Når man laster opp bilder kan man velge hvor store de kan være. De kommer opp når du laster opp bildene.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Tusen takk for svar, yvonne!! :)

Men jeg forstår fortsatt ikkje dette med video. Når man trykker der, så får man da bare valg mellom ting som ligger på datamaskinen? Eller?

Skrevet

Stemmer det. Eventuelt må du laste ned videoene fra YT og laste dem opp i blogg.no.

Gjest hogwash
Skrevet
Stemmer det. Eventuelt må du laste ned videoene fra YT og laste dem opp i blogg.no.

Er det ikke embedding h*n lurer på? Altså bare hot-linking til video som åpnes i bloggen? Nå vet ikke jeg om det er mulig på blogg.no dog...

*satse på at Yvonne ordner opp som vanlig :fnise:*

Skrevet
Er det ikke embedding h*n lurer på? Altså bare hot-linking til video som åpnes i bloggen? Nå vet ikke jeg om det er mulig på blogg.no dog...

*satse på at Yvonne ordner opp som vanlig :fnise:*

Jeg fant ut av det ved litt googling;

1. Gå på Youtube.com

2. Finn den filmen du vil ha

3. Klikk på "Embed" i menyen til høyre for filmen.

youtube

4. Velg farge og størrelse på filmen du skal ha på bloggen

5. Klikk på "Embed" igjen og kopier

Nå har du linken du skal sette inn på bloggen.

Skrevet

Tusen hjertelig takk, yvonne!! :klemmer:

Håper jeg får det til nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...