Gå til innhold

Når er det vanlig å ta det neste steget?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Guro_*
Skrevet

Hei!

Jeg driver å treffer en mann. Har truffet ham en gang før for under en uke siden, og skal treffe ham igjen i helgen. Han virker veldig interessert, ut ifra det han sier og skriver i meldinger. Kjører et stykke for å treffe meg gjør han også. Det jeg lurer på er om når det er ok å ta neste steget? Altså å spørre om han f.eks. vil bli med hjem og ta en kopp kaffe/ett glass vin, osv? Altså etter at vi har vært ut på daten.

Jeg har liksom ikke noe bråhast heller, og lurer derfor på om det blir oppfattet at noe mer skal skje dersom jeg sier noe sånt? Eller om jeg blir oppfattet som lite interessert dersom vi klemmer hadet, og han kjører hjem igjen. Kysse offentlig gjør jeg ikke for aller første gang med ham,. Vi er da godt voksne mennesker, for søren :sjenert:

Hva synes dere? Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Gjest kline
Skrevet
Hei!

Jeg driver å treffer en mann. Har truffet ham en gang før for under en uke siden, og skal treffe ham igjen i helgen. Han virker veldig interessert, ut ifra det han sier og skriver i meldinger. Kjører et stykke for å treffe meg gjør han også. Det jeg lurer på er om når det er ok å ta neste steget? Altså å spørre om han f.eks. vil bli med hjem og ta en kopp kaffe/ett glass vin, osv? Altså etter at vi har vært ut på daten.

Jeg har liksom ikke noe bråhast heller, og lurer derfor på om det blir oppfattet at noe mer skal skje dersom jeg sier noe sånt? Eller om jeg blir oppfattet som lite interessert dersom vi klemmer hadet, og han kjører hjem igjen. Kysse offentlig gjør jeg ikke for aller første gang med ham,. Vi er da godt voksne mennesker, for søren :sjenert:

Hva synes dere? Hva ville dere gjort?

Alle er så forskjellige. Gjør det du synes er riktig og følg magefølelsen din! ;) Jeg går på date nå, - jeg inviterte han hos meg på 3. date og litt kyssing på slutten :D

Gjest petre
Skrevet

Traff kjæresten min på nettet, og da han bodde et stykke unna ble det en del uker med mye mail og tlf, så vi ble ganske godt kjent. Da vi skulle treffes måtte han kjøre hit, så ble til at han lå over. Dette var jo avklart på forhånd, men ikke i hvilket rom han skulle sove :)

Vi er også ganske godt voksne.

Kjør på, inviter ham hjem. Avklar gjerne ting på forhånd.

Skrevet (endret)

Ikke følg regler, gjør det som faller naturlig der og da.

Jeg har hatt et par hjemme-dater her, altså første date hjemme hos meg, uten at det har vært annet enn kaffe og prat altså (og ikke ble det noe mer heller siden).

Jeg har vært på ut-på-byen-date der vi ble lei støynivået og i stedet gikk hjem til meg - hånd i hånd, og satt og klemte på hverandre før han gikk hjem til seg midt på natta, og vi møttes igjen så fort som mulig (da gikk han ikke hjem ;-))

Og jeg har vært på første-date med full pakke... som endte i flere års samboerskap.

Endret av Snipa
Skrevet (endret)

Enig med de andre, ikke tenk for mye - gjør det du føler er riktig. Selv kysset jeg min kjære spontant på munnen på andre date, og for å si det slik: jeg skjønner den dag i dag ikke at jeg turte. Det bare skjedde, og glad er jeg for det, for det gjorde at han ikke kunne vente med å treffe meg igjen. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Det spørs jo hva som føles naturlig for det. Det finnes ingen fasit på når det er riktig å invitere noen hjem til seg på middag eller andre ting.

Jeg har også hatt første date hos meg en gang. Bare for å sitte og prate og bli kjent uten masse bråk og folk rundt seg. Andre ganger har jeg ventet lengre.

Skrevet

Folk er forskjellige, gjør det som passer dere. Selv inviterer jeg heller damer hjem på besøk enn å dra på kino og annet piss. Foretrekker å bli kjent med de i mer naturlige omgivelser før jeg bestemmer meg for å bruke tid og penger på de.

Gjest Elijah
Skrevet

Gjør det med en gang du har lyst, kvinne! :)

Tenk over konseptet dating.

Mann og kvinne møtes. Går gjennom en fase hvor de går på ulike "dater/møter" i ukesvis, bruker penger, lyver for hverandre og prøver å presentere sine beste side i håp om å bli likt. Usikker på hva som er lov og ikke lov. Skal jeg ringe eller skal hun ringe? Osv.

Hvorfor ikke bare hoppe over alle disse sosiale konvensjonene og gjøre det man har lyst til med en gang? Det er mye gøyere og man sparer seg også tid og penger.

Personlig synst jeg et glass vin hjemme hos en av oss med munter passiar er en ypperlig start på et nytt bekjentskap.

Gjest Gjest_Emeline_*
Skrevet
Gjør det med en gang du har lyst, kvinne! :)

Tenk over konseptet dating.

Mann og kvinne møtes. Går gjennom en fase hvor de går på ulike "dater/møter" i ukesvis, bruker penger, lyver for hverandre og prøver å presentere sine beste side i håp om å bli likt. Usikker på hva som er lov og ikke lov. Skal jeg ringe eller skal hun ringe? Osv.

Hvorfor ikke bare hoppe over alle disse sosiale konvensjonene og gjøre det man har lyst til med en gang? Det er mye gøyere og man sparer seg også tid og penger.

Personlig synst jeg et glass vin hjemme hos en av oss med munter passiar er en ypperlig start på et nytt bekjentskap.

Dette rådet likte jeg. Jeg har også begynt å prate med en utrolig hyggelig fyr, men jeg liker egentlig ikke den vanlige stivbente "datingen". Vi har pratet en del på FB, og har drukket kaffe sammen. Vi ble sittende og prate om alt mellom himmel og jord i to timer, og det føltes som å prate med en gammel venn.

Jeg er av typen som liker å gå litt rett på sak, og vi vet at begge er på samme plan ifht. hva vi ønsker fremover i livene våre (ingen flere barn, ikke noe bryllup osv).

Kanskje jeg skal våge å be ham på et glass vin neste gang?

Gjest Elijah
Skrevet
Kanskje jeg skal våge å be ham på et glass vin neste gang?

Er det noe å våge da? :)

Bare si at du ikke orker gå ut på noe og føler for å slappe av hjemme med litt god vin. No big deal. Helt normalt og naturlig.

Jeg garanterer at han kommer til å elske forslaget ditt :rødme:

La oss høre hvordan det går, ok?!?? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...