Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en kattunge, og jeg vil virkelig ha denne katten. Nå bor jeg i Trondheim, og katten holder til i Oslo.

Er det noen som har noe erfaring om hvordan man kan få denne katten hit? Jeg kan selvfølgelig ta bussen til Oslo, hente katta for så å ta buss med katta hjem igjen (evt gjøre det samme med tog). Jeg har ei veninne som skal til Oslo om en mnd, men hun skal ta fly, og jeg vet ikke hvordan det er å fly med katt. Er det lov? ikke vetj eg om det er lov å ha den med på buss/tog heller...

Noen som har drevet oppdrett som har fått sent dyr over lengre avstander?

Jeg vil virkelig ha denne katten, så jeg håper noen har gode råd til meg...

Videoannonse
Annonse
Gjest Huffsa
Skrevet

Jeg ville overhode ikke sendt en kattunge med tog/buss aleine.. Det er fy fy.

Syntes du skal hente katten selv :) Enten da med buss, bil, tog eller fly. Du må sjekke med tog/buss/flyselskapene om de tar dyr eller ikke. Du kan mest sansynlig ha katten i kabinen i fly, men da må den ligge i et godkjent flybur som får plass under setet.

Dersom du skal busse og må bytte buss må du sjekke at de bussene du bytter til tillatter katt :)

Skrevet
Jeg ville overhode ikke sendt en kattunge med tog/buss aleine.. Det er fy fy.

Syntes du skal hente katten selv :) Enten da med buss, bil, tog eller fly. Du må sjekke med tog/buss/flyselskapene om de tar dyr eller ikke. Du kan mest sansynlig ha katten i kabinen i fly, men da må den ligge i et godkjent flybur som får plass under setet.

Dersom du skal busse og må bytte buss må du sjekke at de bussene du bytter til tillatter katt :)

Jeg hadde ikke tenkt å sende den alene nei. Det er en kattunge, og jeg ønsker ikke å påføre den noe stress av noe slag. Håper selvfølgelig at hun som eier den nå kan ha den frem til veninna mi skal til Oslo, i så fall må jeg sikkert undersøke om hun kan få den med på fly.

Vet dere hva det koster for flybilett for katt? (sånn ca pris/ % av pris for veninna mi)

Jeg vet at lavprisekspressen går til oslo for en grei penge, og jeg kan ringe de og høre om jeg får ha med katten på bussen deres.

Er vel litt ute etter tips for hvordan jeg skal få fraktet katten på en mest mulig behagelig måte for katten. Vil jo at den skal ha det bra

• Liker 1
Gjest Huffsa
Skrevet
Jeg hadde ikke tenkt å sende den alene nei. Det er en kattunge, og jeg ønsker ikke å påføre den noe stress av noe slag. Håper selvfølgelig at hun som eier den nå kan ha den frem til veninna mi skal til Oslo, i så fall må jeg sikkert undersøke om hun kan få den med på fly.

Vet dere hva det koster for flybilett for katt? (sånn ca pris/ % av pris for veninna mi)

Jeg vet at lavprisekspressen går til oslo for en grei penge, og jeg kan ringe de og høre om jeg får ha med katten på bussen deres.

Er vel litt ute etter tips for hvordan jeg skal få fraktet katten på en mest mulig behagelig måte for katten. Vil jo at den skal ha det bra

Jeg vet ikke hva prisen for fly med katt er, men er ikke spesiellt dyrt om jeg husker rett..

Jeg tror det beste for kattungen er å bli hentet i bil og kjørt hjem i stedet for å sitte på et fly/buss/tog fullt med mennesker og bråk og støy..

Gjest Gjest
Skrevet

Verden er jo overfylt av katter - det er helt sikkert noen som vil gi bort kattunger i nærområdet ditt også.

Skrevet
Verden er jo overfylt av katter - det er helt sikkert noen som vil gi bort kattunger i nærområdet ditt også.

Helt sikkert, men dette er en rasekatt, og det er en rase som ikke ønsker/ har behov for å være ute, noe som passer meg godt siden jeg bor i en leilighet i byen. Skal jeg hente en katt av samme rase her i byen må jeg ut med 7000 bare for katten, så det blir mye dyrere. Får jeg tak i en vanlig huskatt bør den få muligheten til å gå fritt ute.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg tror det beste for kattungen er å bli hentet i bil og kjørt hjem i stedet for å sitte på et fly/buss/tog fullt med mennesker og bråk og støy..

Tror du virkelig det? En biltur fra Oslo til Trondheim tar jo en hel dag, jeg vil tro at det er verre for katten å sitte i bur i en bil så lenge fremfor en times tid i fly...

Gjest Huffsa
Skrevet
Tror du virkelig det? En biltur fra Oslo til Trondheim tar jo en hel dag, jeg vil tro at det er verre for katten å sitte i bur i en bil så lenge fremfor en times tid i fly...

vet om mange katter som har blitt traumatisert av både flytur og togtur, men aldri hørt om en som har blitt det av biltur.

Og tar ikke en dag fra Oslo til Trheim. Tar man pauser og lar pus gå på do og drikke vann ogsånt går det relativt greit.

Skrevet
vet om mange katter som har blitt traumatisert av både flytur og togtur, men aldri hørt om en som har blitt det av biltur.

Og tar ikke en dag fra Oslo til Trheim. Tar man pauser og lar pus gå på do og drikke vann ogsånt går det relativt greit.

Det er bil som er velg nr en her også, men jeg må finne noen som kan kjøre meg og være med på turen da. Jeg er ikke så fristet av tanken på å kjøre alene over Dovre på denne tiden av året, og jeg må ha en bil først :P

Kjempefint å få innspill Huffsa :) Jeg skal lete etter noen som kan hjelpe meg med bilturen om jeg ikke da bestemmer meg for å la veninna mi ta den med (som antagelig er det "lettvinte" alternativet)

Vil jo gjøre det som er best for katten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...