Gjest Huffsa Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Før snøen og vinteren kom var gaten forran huset helt i orden, er ikke mange år siden vi la ny asfalt der og er en veldig lite trafikert gate. Nå som snøen har forsvunnet noen steder på asfalten ser jeg at det er en veldig lang og stor sprekk i asfalten. Ca 2-3cm tykk og et par meter lang. Noen som vet hva som kan ha fått asfalten til å sprekke opp? Syntes det var veldig rart.:klø:
kontorstol Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 (endret) Telehiv kalles vel det... Eller, leser på wiki at det er hulrom som gir humper, så da tok jeg vel feil. Endret 12. mars 2010 av kontorstol
*Numi* Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 (endret) Det er nok kulda som har gjort det ja. Se f.eks. artikkelen her. Endret 12. mars 2010 av *Numi*
aluminium Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Det er nok tele i jorden som presser asfalten opp når det tiner. Veldig vanlig, og har du kjørt på vestlandsveier så ser du det overalt. Det du kan håpe på er at det jevner seg ut utover våren...
Gjest Huffsa Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 Da vet jeg det Bor i vestfold, har aldri sett noe sånt før.
aluminium Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 Dere er bortskjemte med alt for gode veier. Sjekk denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=477366 Her er et godt eksempel på veiene ellers i landet:
Gjest Huffsa Skrevet 12. mars 2010 #7 Skrevet 12. mars 2010 (endret) Dere er bortskjemte med alt for gode veier. Sjekk denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=477366 Her er et godt eksempel på veiene ellers i landet: Hehe, er klar over det. Kjæresten kjører semitrailer over hele Norge, har vært med han på tur ekstremt mange ganger, og tror jeg aldri har vært så redd som over fjell som f.eks haukeli om vinteren. Det som skjedde med lastebilen i avisartikkelen har også skjedd med typen ned haukeli hvor de hektet seg fast i hverandre i en sving. Kjempegøy Endret 12. mars 2010 av Huffsa
aluminium Skrevet 12. mars 2010 #8 Skrevet 12. mars 2010 Jeg har kjørt strekningen i videoen utallige ganger, og en sen høstkveld er det ikke noe problem å kjøre den strekningen på 10 minutter, uten å kjøre spesielt fort. I fellesferien med turister, turistbusser, trailere og alt på en gang kan den samme strekningen fort ta over en time...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå