Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Jeg trener på treningsstudio 3 dager i uka for å gå ned i vekt, spiser riktig, men resultatene lar vente på seg. Begynte for 5 uker siden og har ikke gått ned et eneste gram selv om jeg trener 5 timer i uka og sykler på ergometersykkel hver dag. Lurte på om jeg skal begynne å gå til og fra trening for å få litt ekstra mosjon, men det er bare snakk om 1 kilometer (ca 15 min)hver vei.. har det egentlig noe for seg, eller kan jeg like gjerne ta bilen?
Gjest navnelapp Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Det er klart det har noko for seg, viss du går så fort at du får opp pusten og blir varm.
Miko Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 Selvfølgelig har det noe for seg. Så godt som all bevegele er av det gode. Vil du ha treningseffekt ut av gåturen må du i tillegg gå ordentlig - dvs. holde litt tempo og bruk gjerne armene (uten at folk tror du er en sprellemann!). Og; ikke bare kan du gå til og fra treningsstudio - hvis du venner deg til å gå vil du finne ut at det er svært mange anledninger du heller kan gå (eller sykle) der du i dag antakelig ville valgt bilen. Må bare legge til at på mitt treningssenter så vet jeg om flere som bruker lenger tid på å kjøre bil til trening, parkere etc. enn de ville gjort ved å gå eller sykle. Sånt synes jeg er litt sløvt når man skal på trening, men det er meg da!
Rødtoppen86 Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Hvis du mener at du trener bra når du trener, så er det rett og slett kostholdet som ikke er så bra som du tror. Det er veldig lett å tro at man spiser sunt nok, men man må også huske på at mat har kalorier, ofte mer enn man tror. Ville rett og slett regnet. over hvor mye du spiser i løpet av en dag og en uke.
Gjest ts Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 Jeg spiser 1300 kalorier om dagen, kan ikke tenke meg at det er for mye??
Ueland Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 Heh, det er alt for lite, du skal spise opptil/rundt 2000 kalorier daglig. Og du vil samtidig bygge muskler så vekten vil holde seg gjevn/gå sakte ned. Du har nok bedre resultat av å følge med på midjemål etc (måle bredde der fettet er)
Gjest ts Skrevet 12. mars 2010 #7 Skrevet 12. mars 2010 Heh, det er alt for lite, du skal spise opptil/rundt 2000 kalorier daglig. Og du vil samtidig bygge muskler så vekten vil holde seg gjevn/gå sakte ned. Du har nok bedre resultat av å følge med på midjemål etc (måle bredde der fettet er) Jeg har målt flere ganger i uka, men magemålet har økt med flere cm. kanskje jeg bare skal gi opp..
Blackpuma Skrevet 12. mars 2010 #8 Skrevet 12. mars 2010 (endret) Du spiser nok for lite. Da går kroppen i sparebluss, noe som vil si at den "sparer" på det den får av fett/næring osv. Derfor kan det hende du legger på deg. Spis minst 1600-1800 kcal hver dag, kanskje mer med tanke på at du trener en del. Endret 12. mars 2010 av Blackpuma
Chanel.No5 Skrevet 12. mars 2010 #9 Skrevet 12. mars 2010 Du spiser nok for lite. Da går kroppen i sparebluss, noe som vil si at den "sparer" på det den får av fett/næring osv. Derfor kan det hende du legger på deg. Spis minst 1600-1800 kcal hver dag, kanskje mer med tanke på at du trener en del. Enig, du bør ikke gå under 1500 ihvertfall, juster inntaket opp litt noen uker,se om dette ikke hjelper deg!
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #10 Skrevet 12. mars 2010 Bare lurer på hvorfor du ikke allerede går til trening hvis det bare er snakk om en kilometer? For min del er gåturen til treningssenteret (2km) fin som oppvarming.
The Kitten Skrevet 12. mars 2010 #11 Skrevet 12. mars 2010 Jeg trener på treningsstudio 3 dager i uka for å gå ned i vekt, spiser riktig, men resultatene lar vente på seg. Begynte for 5 uker siden og har ikke gått ned et eneste gram selv om jeg trener 5 timer i uka og sykler på ergometersykkel hver dag. Lurte på om jeg skal begynne å gå til og fra trening for å få litt ekstra mosjon, men det er bare snakk om 1 kilometer (ca 15 min)hver vei.. har det egentlig noe for seg, eller kan jeg like gjerne ta bilen? Les spørsmålet ditt igjen, og tenk. Hva forbrenner mest kalorier. Å kjøre bil, eller å gå?
Gjest Ehemn! Skrevet 13. mars 2010 #12 Skrevet 13. mars 2010 Bare lurer på hvorfor du ikke allerede går til trening hvis det bare er snakk om en kilometer? For min del er gåturen til treningssenteret (2km) fin som oppvarming. Jeg skjønner heller ikke hvordan ts kan bruke hele 15 min. på én kilometer?! Hvis du bruker såpass lang tid er det nok en litt lengre distanse. Med mindre du subber i slow-motion...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå