Kjakan Skrevet 10. september 2003 #1 Skrevet 10. september 2003 Vi har nå bestemt oss for å gifte oss på Gol med fest på Golsfjellet i mai/juni neste år. Siden ingen av oss kommer fra Gol er vi interessert i tips om følgende: - Noen som er flinke til å synge som kan synge i kirken - Hvor bør vi bestille brudebuketten? - Finnes det noen lokal underholder som er morsom? F.eks. med morsomme historier fra Hallingdal, felespill eller noe helt annet. - Lokale band som kan spille opp til dans på kvelden - Hvor er det fint å tilbringe bryllupsnatta? - Andre morsomme innslag/aktiviteter som er mulig der oppe Setter pris på alle tips og kreative forslag
hallingbrud Skrevet 10. september 2003 #2 Skrevet 10. september 2003 Vi skal gifte oss på Nesbyen, og har tenkt til å spørre Arild Rønsen om å synge. Han er veldig dyktig, og har sunget bl.a. i Quattro Staggioni (eller noe sånt.) Ellers kan du kontakte musikkskolen på GOl, så kan de sikkert tipse om andre. Av overnattingssteder finnes det masse. Du kan gå inn her for å se: http://www.golinfo.no/ Når det gjelder underholdning ellers så kan jeg desverre ikke hjelpe deg. Jeg bor heller ikke i hallingdal, og har derfor ikke oversikt over dette. Men du kan jo sjekke etter hvilke lokale innslag som spiller på "folkemusikkveka" på Ål. (De har egen hjemmeside.) Du kan i tillegg finne masse ved å gå inn her: www.hallingweb.no
hallingbrud Skrevet 10. september 2003 #3 Skrevet 10. september 2003 Hvorfor skal dere forresten gifte dere på gol når dere ikke bor der? Vi skal gifte oss på Nesbyen fordi jeg kommer derfra. Er det det samme med dere?
Kjakan Skrevet 10. september 2003 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2003 Takk for fine innspill. Vi kommer til å bruke Ørterstølen som festlokale. Det er vi ganske sikre på. Vi har hytte på Golsfjellet og jeg har feriert der vinter som sommer siden jeg var helt liten. Har derfor et veldig spesielt forhold til stedet. I tillegg er det ca. midt i mellom der hvor jeg og samboeren min kommer fra.
Dødspingvinen Skrevet 11. september 2003 #5 Skrevet 11. september 2003 Kan i hvertfall anbelfale Harahorn som et flott sted å tilbringe bryllupsnatta. Griet at det er i hemsedalen, men det er ikke så langt unna. Har selv opplevd den mest romantiske natta i mitt liv der :D http://www.harahorn.no/ Det kommer ikke så godt fram, men rommene er virkelig nydelige. 5 stjerners absolutt!
Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2003 #6 Skrevet 15. september 2003 Vi giftet oss i Nesbyen i helga. Hadde to fra Hemsedal som spilte (Knut Hjelmen + en til, sjekk telefonkatalogen). De kan anbefales. Når det gjelder overnatting ble vi kjempefrustrert til slutt - prøvde å bestille rom på Per's først, men kunne ikke få rom der for en bryllupsnatt med mindre vi bestilte fredag-søndag og helst med middag. Ordna da rom på Guriset på Golsfjellet for et par måneder siden. Og to dager før bryllupet (!) ringte de derfra og sa at det fine rommet de hadde lovet oss ville de helst ikke at vi skulle ha (4-manns rom med boblebad og greier - visstnok kjempelekker), og selv om de ikke sa det rett ut har jeg ganske sterke mistanker om at de ville ha oss ut derfra fordi de da ikke kunne leie ut til 4 personer helt fra fredag til søndag. De tilbød oss et annet rom, men vi orket ikke reise så langt for det. Hallingbrud nevnte her tidligere i sommer at de tenkte å overnatte på Hagale gjestegård, så vi ordna oss kjapt et rom der, på stabburet! Kjemperomantisk og veldig spesielt! Kanskje litt langt å reise til fra Golsfjellet, men for andre som skal gifte seg nærmere Nes kan Hagale absolutt anbefales!!! Lykke til med planleggingen!
Kjakan Skrevet 16. september 2003 Forfatter #7 Skrevet 16. september 2003 Takk for tips om Knut Hjelmen. Det skal jeg sjekket opp. Vet du hvor mye dere betalte? ...da er det ingen vits i å ringe Guriset for bryllupsnatta, i allefall. Kanskje Storefjell? Har de suiter?...eller hva med Golsfjell Fjellstue?...eller Oset for den saks skyld..
hallingbrud Skrevet 16. september 2003 #8 Skrevet 16. september 2003 Hvordan musikk spiller Knut Hjelmen? Er det dansemusikk? Jeg liker ikke "svensk danseband", men bør jo ha noen som kan spille en skikkelig brudevals... Hvilken reaksjon fikk du av folk?
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2003 #9 Skrevet 17. september 2003 Beklager den litt trege responsen - har hatt litt problemer med å få lagt inn svar. Takk for tips om Knut Hjelmen. Det skal jeg sjekket opp. Vet du hvor mye dere betalte? Vi betalte kr. 6000 for en kveld. Da er de to som spiller... ...da er det ingen vits i å ringe Guriset for bryllupsnatta, i allefall. Kanskje Storefjell? Har de suiter?...eller hva med Golsfjell Fjellstue?...eller Oset for den saks skyld.. Vet ikke hvordan det er på de andre hotellene. Men noen av dem har i alle fall nettsider som det går an å sjekke ut. Hvordan musikk spiller Knut Hjelmen? Er det dansemusikk? Jeg liker ikke "svensk danseband", men bør jo ha noen som kan spille en skikkelig brudevals... Hvilken reaksjon fikk du av folk? De spiller vel ganske standard musikk. Da jeg snakket med dem før bryllupet sa de at de spilte alt unntatt hip-hop og musikken var definitivt variert. Husker ikke hvilke låter de spilte, men tror det var noe for enhver smak der. Men så klart - det var jo ikke DJ'er med den nyeste musikken om det er det man ønsker. Var nok overvekt på litt eldre, men veldig kjente låter. Vil ikke si det var noe svensktoppreg over dem. De fleste av våre gjester virket fornøyde (men vi er over 30, da, så også de fleste av våre gjester ) De spilte også under polonese, brudevals og avslutningsseremoni. Vi var i alle fall fornøyde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå