Gå til innhold

Må skifte taket, dårlig økonomi. Hva gjør vi?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Etter å ha oppdaget at det drypper litt ned fra taket i øverste etasje tok vi en kikk på loftet (krypeloft) i går og det er helt vått på innsiden av taket. Så det må skiftes. Bare taket alene vil jo koste noen titusener av kroner og så begynner jeg å frykte at det kanskje har vært slik lenge og at det er mye mer som må gjøres og at det vil koste masse. Vi har rett og slett ikke råd til noen omfattende reparasjoner, bare taket vil koste alt vi har tilgjengelig og vel så det. Men vi kan jo ikke la det skure og gå og la evt skader bli enda større. Hva gjør vi her? De fleste forsikringer dekker vel ikke sånt uansett, så det er ingenting å hente der regner jeg med.

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Takstmann må si noe om skaden, og så må man låne penger for å reparere hvis man ikke har på konto.

Men få en takst å ta med til banken sammen med alt annet og hør om de kan hjelpe.

Takstmann kan også si om det er forsiktingssak eller ei.

Få en taktstmann til å se på skaden, om dere får dekket noe over forsikringen vet jeg ingenting om. I etterkant bør dere legge opp en buffer til fremtidige utbedringer på huset, taket er noe som ikke lever evig, det samme med bordkledning og drenering. Det koster å ha hus, ikke bare å kjøpe huset.

Gjest Gjest
Et tilleggstips er å kjøpe takstein i Sverige - mye billigere :)

Et tips som kansje kan være noe å ta med - er å bruke anbudstorget hvis du må ha i gang med omfattende arbeid på taket.

Må selv skifte taket nå, fikk enorm respons gjennom anbudstorget...og prisene varierte enormt!

Og husk å be om referanse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...