Gå til innhold

Min splitter nye data har allerede problemer

Anbefalte innlegg

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Kjøpte ny data for to-tre uker siden. Så godt som den samme dagen som jeg kjøpte den, begynte det å dukke opp en sånn svart skjerm med skrift på når jeg skrudde den på. Det står at det er en feil eller noe, og at jeg enten kan hoppe over å undersøke feilen, eller la dataen undersøke det. Så får jeg ti sekunder til å trykke på en knapp og hoppe over, eller ikke gjøre noe og la dataen undersøke. Når jeg trykker på en knapp for å hoppe over, funker det ikke alltid. Iblant blir den siden bare stående, andre ganger funker det, og jeg kan bruke dataen. Når jeg ikke trykker på noenting og vil la dataen fikse det, skjer det ikke noe! Den svarte siden blir bare stående der til jeg skrur dataen av og på igjen. Jeg ignorerte problemet bare, fram til et nytt problem kom på banen. Lyden på dataen forsvinner plutselig, helt uten forvarsel. Det kan skje når som helst, og jeg har ikke annet valg enn å bare skru dataen av og på igjen. Og iblant når jeg har øretelefoner inni dataen, ignorerer dataen det, og lyden veksler mellom å være på høyttalerne og i øretelefonene! Aner ikke hva som foregår. Noen som vet? Må jeg bare ta den med tilbake til butikken eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ny "data"? En datamaskin?

Kanskje du kan forteller hva det er du har kjøpt så er det lettere å hjelpe.

Gjest Blubberella
Skrevet

Selvfølgelig bør du ta den med til butikken igjen! Det er jo ikke noe å tenke på en gang. Den skal jo ikke være sånn.

Gjest caramiacaramella
Skrevet
Ny "data"? En datamaskin?

Kanskje du kan forteller hva det er du har kjøpt så er det lettere å hjelpe.

Eh, ja, en datamaskin. De fleste jeg kjenner kaller det bare data, det er da absolutt ikke så uvanlig.

Skrevet

Ta den men tilbake tilk forhandler som fort som mulig!!! jo lenger du venter, jo mer går du glipp av! Det er spesielle regler for dette hvis det er en feil innen så og så kort tid, i forhold til hvis man venter for lenge.

gå tilbake idag!

Skrevet
Eh, ja, en datamaskin. De fleste jeg kjenner kaller det bare data, det er da absolutt ikke så uvanlig.

Ved å kun kalle det en data er det ikke lett å hjelpe. Er det Acer, Apple, Asus, Dell, Fujitsu, HP, Lenovo, Multicom, Packard Bell, Panasonic, Toshiba... Bærbar eller stasjonær? En eller annen form for modellbetegnelse? Er operativsystemet Vista, 7, OS X eller noe annet?

Ylvina har helt rett. Uansett hva du har kjøpt skal du tilbake til butikken igjen, det skal ikke være sånn. Hvis det er en Acer eller Packard Bell kan du prøve å få byttet til en skikkelig maskin, men normalt tror jeg du må godta at butikken foretrekker å forsøke å reparere den du har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...