Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest25
Skrevet

Hei,

Jeg tok en EL test (strimmel fra billigtester) 2 mars og den var svært positiv...Jeg fortsatte å ta slike tester etter 2 mars (ca 3 agnger), men de testene har vist at test streken var svært negativ (veldig lys, så vidt man ser det). Tok en ny test i dag (12. mars), og den var nesten like sterk som kontroll streken. Vil dette betyr at jeg kanskje får EL igjen? Jeg skal ta en graviditetstest på søndag, da min samboer og jeg prøvde flere dager før forrige EL og på EL dag (som. el test). Dette er første PP. Sluttet på pillen 3. feb, og ikke hatt mensen enda!

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok heller variasjoner i hormonene dine som er årsaken.

Eller kanskje du har blitt gravid, rett og slett! ;)

Jeg ble gravid på første forsøk, men terminen ble satt til 29.november etter utregning i forhold til siste mens, mens UL viste 2. januar. (siden el kom mye senere på grunn av p-pille slutt)

Skrevet

Du kan ikke få EL flere ganger i samme syklus, men du kan få pos. EL-test uten å faktisk få EL. Det skjer hvis kroppen din prøver å ha EL, men ikke helt får det til. Jeg har PCOS og veldig uregelmessige sykluser, har noen ganger hatt pos. EL-test i mer enn to uker i strekk og likevel endt opp med ingen EL i det hele tatt den syklusen.

Gjest Gjest25
Skrevet
Det er nok heller variasjoner i hormonene dine som er årsaken.

Eller kanskje du har blitt gravid, rett og slett! ;)

Jeg ble gravid på første forsøk, men terminen ble satt til 29.november etter utregning i forhold til siste mens, mens UL viste 2. januar. (siden el kom mye senere på grunn av p-pille slutt)

Hei, ja ok, Min lege mente jeg skulle få mensen ved mnd skifte feb/mars da jeg har hatt regelmessig mensen hele tiden under p-pille bruk. Men den har ikke kommet. Kan hende kroppen bruker litt "tid" på å komme seg igjen etter p-pille bruk! (?)Håper jeg er like heldig som deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...