Gå til innhold

Male på en kakefigur av porselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at det er mange av dere her inne som er dyktige med husflid og hobbyaktiviteter. Så nå lurer jeg på om det er noen som kan svare meg på dette. Har nemlig funnet en kaketopp av porselen som jeg synes er fin, men skulle ønske det var farger på den. Vet jo at man ellers maler på servise av porselen, men er det noen som vet om det lar seg gjøre å male på denne: http://www.calligraphen.dk/shopserver/show...sp?id=5235012

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den var flott! Det skulle ikke være noe problem å male den. Porselen er vel porselen om det kommer som figurer eller servise.

Gå på en hobbybutikk og få tak i porselensmaling. Etter at du har malt den kan det være lurt å sette den i stekeovnen sånn at fargene herder. Men står den for lenge blir fargene "svidd". Jeg malte med rød farge på en kopp engang, og tenkte den skulle få stå litt lengre så den ble ekstra godt herdet. Jeg fikk en kopp med brune hjerter icon_smile.gif

Men bruksanvisning kommer med malingen, så det er ikke noe problem. Det kan kanskje være lurt om du øver deg på noe annet først, og så ser hvordan fargene blir.

Lykke til! icon_smile.gif12

Skrevet

Vet ikke om det har noe å si om figuren er behandlet fra før, men det bør du kanskje sjekke med butikken der du kjøper malingen. Vet at når det gjelder vanlig maling, vil den ikke feste seg ordentlig hvis det f.eks. blir malt direkte over lakk.

Du kan jo ta med deg figuren i hobbybutikken.

Skrevet

Jeg maler masse på porselen og glass. Det er ingen problemer å male på den figuren!

Hvis du går på bokhandleren på Pyramiden (Amfi), har de masse prselensmaling. Den heter "Porcelaine 150". Du må ikke kjøpe maling i 2.etg på bokhandleren ved siden av Verdensteateret! Det er dårlig maling.

Har du funnet en slik figur her i Tromsø, eller skal du bestille over nettet? Den var veldig fin!

12

Skrevet

Har ikke funnet noen slike figurer i Tromsø, men så har jeg ikke leita heller da... Men som du kanskje ser i ett av de andre innleggene mine synes jeg at den er litt for stor, så jeg skal jakte litt og se om jeg finner en annen. Men dersom jeg finner en bra en kan jeg kanskje bestikke deg til å male på den? icon_wink.gif Jeg er nemlig ganske lite fingernem!12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...