Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en venninne tenker å reise på backpackertur neste høst. Vi tenke å besøke enten Bali eller Fiji. Eller noen andre steder hvis noen har bedre tips?

Vi synes det er litt vanskelig å bestemme oss for hvor vi vil dra. Har prøvd å søke litt på nett, men har ikke funnet mye. Hvor egner det seg best å øyhoppe en uke?

Vi har tenkt å ha litt avslapping i Thailand, så det er ikke nødvendigvis det vi er ute etter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vært på Bali, men på Fiji.

På Fiji er det to øygrupper som egner seg til øyhopping, Mamanucas og Yasawas. Det går daglige båtruter mellom disse. Mamanucas er nærmest fastlandet, og består av øyer av varierende størrelse, ofte med bare én resort på hver. Noen er familiesteder mens andre er ungdoms-/partyøyer. Alle øyene er godt besøkt av folk fra hele verden. Yasawas ligger lenger ut i havet og er nok penest av de to øygruppene (Det var der de spilte inn filmen "The blue lagoon" på 80-tallet).

Jeg kan anbefale Fiji, ihvertfall hvis du ønsker å se flere øyer. Fijireiser er en norsk operatør som arrangerer turer dit.

Skrevet

Glemte å si at det finnes resorter på disse øyene som egner seg for et backpacker-budsjett, i tillegg til dyrere steder. Det går jo an å kombinere prisklasser :)

Skrevet

Tusen takk for bra tips og svar :) Tror nok vi ender opp på Fiji. Det er spennende å se noen flere øyer når man først er i gang. Og så er det veldig greit at det finnes resorter i flere prisklasser :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...