Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #1 Skrevet 11. mars 2010 Kan dere ikke slå opp før dere gjør noe med en annen? Din elskede fortjener ikke å bli sveket slik. Ikke tenk at det ikke blir oppdaget - det blir det. Om du ikke har dårlig samvittighet nå - så kan jeg love deg at du blir innhentet av den en vakker dag. Jeg er så lei av dette. Det ødelegger livet mitt. Kan ikke dere bare la være å gå inn i forhold om dere ikke er 100% sikre på at dere kan motstå utroskap? Jeg tror jeg holder på å bli gal av dette.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #2 Skrevet 11. mars 2010 Kan ikke skjønne hvorfor du er så lei av dette, ditt liv blilr ødelagt og du blir gal av dette? Du har tydeligvis ikke problemer med utroskap selv, bortsett fra at du virker å være ekstremt opptatt av dette sånn ellers da.. Og hva folk "på" KG gjør, er strengt tatt ikke ditt problem. Om du har en kjæreste som er utro, bør du nesten ta det opp med han. Forøvrig er jeg enig med deg i at det du sier ville vært det ideelle ja. Men som det meste annet i livet er det ikke alltid det ideelle som rår. Og det er lett å mene og fordømme. Jeg forsvarer på ingen måte utroskap, og synes ikke det er ok, men det er ikke så svart/hvitt som mange tror. Plutselig så kan man være der selv, selv om man var 100% sikker på at det aldri ville skje!
Nikken Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 Vi er tross alt bare mennesker. Er omstendighetene riktige, er et menneske i stand til å gjøre hva som helst...
rachel who Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Vi er tross alt bare mennesker. Er omstendighetene riktige, er et menneske i stand til å gjøre hva som helst... Men jeg tror enkelte har mer tilbøyelighet til å være utro enn andre. Tror dette henger litt sammen med personlighet i samhandling med holdninger til problemet. Ser at enkelte er notorisk utro, selv om det kan påstå at de ikke liker utroskap. Dette tror jeg henger sammen med at de stadig vekk er åpen for noe nytt, spenning og fart. Så har du en mann/kvinne som har disse egenskapene, så tror jeg det er større sjans for at de svikter deg.
Gjest koxxi Skrevet 12. mars 2010 #7 Skrevet 12. mars 2010 Det du sender ut, får du tilbake. Kanskje er det nettopp frykten din for at partneren din skal være utro, som faktisk gjorde at partneren din var utro. Been there done that. Det hjelper ikke å love hverandre evig troskap, når det stråler jern lenker ut av hele løftet. "If you love someone, set them free"
Gjest MikeWaters Skrevet 12. mars 2010 #8 Skrevet 12. mars 2010 Fordi mennesker egentlig ikke er monogame....? Joda, det er de. Bare for en veldig kort periode av gangen.
Gjest MikeWaters Skrevet 12. mars 2010 #9 Skrevet 12. mars 2010 Det du sender ut, får du tilbake. Kanskje er det nettopp frykten din for at partneren din skal være utro, som faktisk gjorde at partneren din var utro. Been there done that. Det hjelper ikke å love hverandre evig troskap, når det stråler jern lenker ut av hele løftet. "If you love someone, set them free" Som jeg skulle sagt det selv, stolt av deg
Sequax Skrevet 12. mars 2010 #10 Skrevet 12. mars 2010 Joda, det er de. Bare for en veldig kort periode av gangen. Det vil si i det lange løp : ikke monogame...
Gjest MikeWaters Skrevet 12. mars 2010 #11 Skrevet 12. mars 2010 Det vil si i det lange løp : ikke monogame... Vi er definitivt ikke monogame, men vi liker å tro vi er det og vi kaller oss også gjerne akkurat det.
Anglofil Skrevet 12. mars 2010 #12 Skrevet 12. mars 2010 Det kommer nok veldig an på personlighet og type menneske man er. For meg passer et monogamt forhold utmerket, men jeg forstår jo at andre ikke føler det slik som meg. Allikevel synes ikke jeg det er en god unnskyldning for å være utro, da får man heller ha guts nok til å gå ut av forholdet før man er utro. Mvh Yvonne
Gjest Maxtor Skrevet 12. mars 2010 #13 Skrevet 12. mars 2010 Kan ikke de som er "notorisk utro" heller gå inn i åpne forhold?
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #14 Skrevet 12. mars 2010 If you love someone set them free er bra, men fortsettelsen er best; If they come back, they are your if they doesent they never was...
Gjest MikeWaters Skrevet 12. mars 2010 #15 Skrevet 12. mars 2010 Kan ikke de som er "notorisk utro" heller gå inn i åpne forhold? Man vil helst ha i pose og sekk. Å dele på seg selv er greit, men partneren........å nei, huff.
Gjest Maxtor Skrevet 12. mars 2010 #16 Skrevet 12. mars 2010 Man vil helst ha i pose og sekk. Å dele på seg selv er greit, men partneren........å nei, huff. Ah..selvfølgelig.
Gjest MikeWaters Skrevet 12. mars 2010 #17 Skrevet 12. mars 2010 Det handler ikke om hva som er rett eller galt, vanlig eller uvanlig, smart eller dumt, gjennomførbart eller ikke gjennomførbart. Spørsmålet når det gjelder monogami er, funker det? For noen, åpenbart. Ganske så bra også, men for andre, ikke fullt så bra. Med skilsmisseraten oppe i 50%, lurer jeg på hvorfor folk klynger seg til denne ideen som så mange ikke klarer å følge opp i praksis. Selve monogamiet er det ingenting i veien med. Det er menneskene som er masse prat og lite action (eller for mye action i mange tilfeller:)). Ifølge naturvitenskapen så er vi ikke preprogramert til å være monogame, og i dyreriket er det særdeles uvanlig. Selv svanene som man lenge trodde var monogame, har vist seg å ikke være det.
Gjest MikeWaters Skrevet 12. mars 2010 #18 Skrevet 12. mars 2010 Ah..selvfølgelig. Noen tenner jo også på sviket og løgnene. Sært, men sant. Det er sjokkerende hva vi mennesker er kapable til å gjøre mot et annet medmenneske.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #19 Skrevet 12. mars 2010 Man kan jo steine ihjel de som er utro, finnes de som gjør det, kaste stein kan være morro og de som ikke bryr seg om å såre andre... nei hvorfor skal vi bry oss om dem? Kanskje vi kan få utryddet utroskapsgenet ellerno en dag på denne måten. Fint for kommende generasjoner og man får en passelig hevn her og nå. Ser bare ++ her jeg. Men så må man sørge for at det faktisk har skjedd da så man skal passe seg litt her gitt.
Sequax Skrevet 12. mars 2010 #20 Skrevet 12. mars 2010 Det kommer nok veldig an på personlighet og type menneske man er. For meg passer et monogamt forhold utmerket, men jeg forstår jo at andre ikke føler det slik som meg. Allikevel synes ikke jeg det er en god unnskyldning for å være utro, da får man heller ha guts nok til å gå ut av forholdet før man er utro. Mvh Yvonne Helt enig !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå