Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg leier en 2. etg i et hus. har og et loft, med en slags bod/hybel (kan vel brukes til både bod og oppholdsrom), og i min leiekontrakt står det at leiligheten leies ut med hybel/oppholdsrom på loftet, med mulighet til fremleie.

Min søster skal kanskje flytte inn på hybelen/oppholdsrommet på loftet.

Da ønsker jeg å ta betalt for dette selvsagt, siden hun skal dele bad og kjøkken med meg.

Det står jo og at jeg har lov til å leie ut i kontrakten.

Min søster ønsket å søke om bostøtte, men behøvde da et skriv i fra utleier angående at han godtok henne som leietager, siden fremleie var lov.

Jeg kontaktet han angående dette skrivet, og sa sier han at hvis hun skal bo der, ønsker han å ta flere tusen i leie, og ha en individuell kontrakt med min søster.

Er det lov, mtp at han har gitt oss tilatelse til fremleie og i tillegg gitt oss tilatelse til å disponere dette rommet.

Er jeg på bærtur, eller er leietager?

Slik jeg ser det nå fra utleiers synspunkt, så er vi nå to stykker som plutselig kan leie ut dette rommet...?

Ønsker ingen stor konflikt med han, men syns rett skal være rett. Enten om han har rett, eller jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her tror jeg utleieren din er på den berømte vidda.

Gjest Gjest_Mona_*
Skrevet

Du leier allerede en leiligheten hvor disse rommene er inkludert?

Hvis huseier skal leie direkte til din søster og få leie fra henne så må jo du få tilsvarende mindre husleie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...