Gå til innhold

Drømmetyding

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

For noen måneder siden begynte jeg og prøve å tyde drømmene mine.

Det har etter hvert blitt slik at jeg har vent hjernen til å huske drømmene. Jeg har prøvd å tolke drømmene, f.eks. ved å se på ulike symboler (selv om symbolene ikke er allmenne), og i mange tilfeller har drømmene "stemt". Altså; jeg har faktisk lært noe om meg selv, i og har funnet ut av at det 'å sove på et problem' faktisk hjelper! :)

Men etter at jeg har begynt å huske drømmene (i hvertfall oftere enn før), har jeg merket at det er to hendelser som har gjentatt seg, som jeg ikke aner hvordan jeg skal tolke..

Den ene er at jeg har hatt drømmer hvor jeg har vært i en butikk og sett på en vegg med øredobber (f.eks. slike som de har på Glitter-butikkene), av forskjellige grunner. Den ene gangen jobbet jeg selv i butikken, to ganger var jeg med på Top Model og skulle velge øredobber som en premie, og en annen gang skulle jeg få dem i gave.

Men jeg har aldri faktisk valgt øredobbene.

Disse drømmene har komt de siste 2-3 månedene, med litt tid mellom hver.

I den andre drømmen, som jeg har hatt de tre siste nettene, så har jeg hatt forskjellige ting jeg skulle gjøre, men jeg har utsatt dette til siste liten, og ikke klart å gjøre det før jeg våknet; Først var jeg barnevakt på en gutt, men plutselig var jeg hjemme hos meg selv, på telefonen med guttens far, og jeg stresset da med å finne ut hvordan jeg skulle komme meg opp tilbake til gutten før faren kom hjem. De andre to drømmene var lignende; jeg hadde ignorert noe jeg måtte gjøre, noe som førte til at jeg var veldig stresset og hadde veldig dårlig samvittighet, i tillegg til at jeg var frustrert.

Det har jo blitt sagt at drømmeren selv er den som best kan tyde drømmene sine, i og med at bare en selv vet hva som foregår i hodet i våken tilstand, men om noen kanskje kunne hatt en ide om hvordan disse drømmene kan tydes hadde jeg blitt veldig takknemlig for hjelp! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finns en mängd böcker om drömtydning, kolla på biblioteket! Det finns även en miljard nätsidor men de brukar kosta sjukt mycket pengar. Jag tror dock att det är svårt med "utomstående" drömtydare som inte känner dig, de vet ju inte vad som händer i ditt liv. Skriver du vanlig dagbok också? Kanske är det något speciellt som du ofta tänker på men aldrig riktigt analyserar eller tar tag i?

Försök att komma ihåg känslorna du har i dina drömmar också, de säger ju mycket. Är det oroliga drömmar eller är de glada?

Det är väl allt jag har att komma med, men jag tycker att det är jätteintressant med drömmar. Jag har precis som du lärt mig en del om mig själv bara genom att komma ihåg och skriva ner drömmarna. Inte helt sällan ser jag samband mellan saker som jag inte skulle ha sett annars. Det mänskliga psyket är fascinerande.. :)

Skrevet

Hei!

Henviser gjerne til Religions- og Livssynsforumet.

Tråden her blir stengt.

Bond, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...