Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Pharmadilla
Skrevet

Hvilke erfaringer har dere meg å sjekke referanser (ringe x-er) til mannfolk dere tar med dere hjem / dater / ser på som kjæresteemne?

Tror dere det er lurt? Har x-ene noe konstruktivt å bidra med, eller burde vi la fortid være 100 % fortid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig, en dame som for eksempel har hemmelig nummer fordi hun har gjort masse folk forbannet ved for eksempel å låne penger, og aldri betale tilbake, være utro, være en jente som for eksempel ikke er lojal. Alle disse ulemper er det ingen som nevner når førsteinntrykket skal skapes.

En gang jeg hadde mistanke om at eksen min var utro, - så rådførte jeg meg med faren hennes og lurte på hva han hadde å si? Kanskje han kunne gi meg en bedre forklaring siden han kanskje kjente henne bedre enn meg?

Gjest Nanette
Skrevet

Kommer nok an på om hvordan exen er og hvor oppegående hun er. En bitter ex som har blitt forlatt til fordel for deg, er vel ikke noen pålitelig referanse. Men selv skulle jeg gjerne ha snakket med exen til min nåværende ex. Han fortalte selv at han slo henne, men at han ikke slår mer. At han har vært sykelig sjalu, så sjalu at han ringte henne så mange ganger på jobben at hu mista jobben sin. Fordi han forestilte seg at hun var utro på jobb. Men at han ikke var sjalu lengre. Han var begge deler, viste det seg litt for sent. I disse facebooktider er det jo enkelt å finne ut hvem exen er. Jeg vet iallefall godt hvem min ex's ex er, og skulle gjerne ha prata med henne, men i hennes tilfelle tror jeg likevel at hun fortsatt på en måte vil ha han. De er fortsatt venner, og har kontakt per msn osv. Så - i bunn og grunn tror jeg ikke exer er pålitelige referanser. Selv om det kan være fristende å få vite noe.

Gjest Nanette
Skrevet
Selvfølgelig, en dame som for eksempel har hemmelig nummer fordi hun har gjort masse folk forbannet ved for eksempel å låne penger, og aldri betale tilbake, være utro, være en jente som for eksempel ikke er lojal. Alle disse ulemper er det ingen som nevner når førsteinntrykket skal skapes.

En gang jeg hadde mistanke om at eksen min var utro, - så rådførte jeg meg med faren hennes og lurte på hva han hadde å si? Kanskje han kunne gi meg en bedre forklaring siden han kanskje kjente henne bedre enn meg?

Eller fordi hu har hemmelig nr fordi hun ble trakassert på mobilen?

Gjorde du virkelig det, spurte faren hennes fordi du mistenkte at hun var utro? Det er respektløst ovenfor faren...

Skrevet

Eeeeh..? Uten at den potensielle kjæresten vet om det? Hadde blitt ganske paff hvis jeg fant ut at en fyr drev og ringte til mine ekser for å finne ut om meg. Hadde nok ikke blitt sammen med han da.

Det kan jo også være mange grunner til at ekser ikke er spesielt pålitelige "referanser". Det er som regel en grunn til at det ble slutt.

Gjest Pharmadilla
Skrevet
Det kan jo også være mange grunner til at ekser ikke er spesielt pålitelige "referanser". Det er som regel en grunn til at det ble slutt.

Ja, kanskje min hypotetiske, potensielt nye kjæreste er en manipulativ, voldelig scumbag?

Skrevet
Hvilke erfaringer har dere meg å sjekke referanser (ringe x-er) til mannfolk dere tar med dere hjem / dater / ser på som kjæresteemne?

Tror dere det er lurt? Har x-ene noe konstruktivt å bidra med, eller burde vi la fortid være 100 % fortid?

Jeg har aldri spurt om referanser, fordi det er flaut, og fordi jeg var redd for å såre, men jeg tror kvinner lettere kan spørre. Det er jo en grunn til at ting ble slutt. Historien kan være så god at man ikke trenger å få den verifisert, men jeg leser om så mye stygge forhold her, at man trenger å sikre seg mot vold, mishandling, og løsmoral.

Hvis en person er for god til å være sann, så er vedkommende enten veldig god, eller ikke helt sann.

Skrevet

Er ikke helt sikker på hvor pålitelige de referansene vil være. De er subjektive selvfølgelige - og hvis man er ute etter objektiv informasjon om en kjæreste er x- er neppe rette kilder. Dessuten fremtrer de fleste mennesker forskjellig avhengig av de forholdene de er i. Jeg tror jeg ville latt fortid være fortid.

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Hæh?? Seriøst? Gjør folk sånt? Sorry men dette er noe jeg aldri har vurdert i det hele tatt. Om et slikt behov skulle dukke opp, hvilket det altså så langt ikke har gjort, så hadde jeg konkludert med at dama ikke var noe å satse på før jeg eventuelt skulle tatt referansesjekken.

Skrevet
Ja, kanskje min hypotetiske, potensielt nye kjæreste er en manipulativ, voldelig scumbag?

Ja, da får du dumpe din hypotetiske, nye kjæreste når du finner ut av det da, sånn som er vanlig.

Gjest Gorgonzola
Skrevet
Ja, da får du dumpe din hypotetiske, nye kjæreste når du finner ut av det da, sånn som er vanlig.

:lol::klappe::klappe::klappe:

Gjest Gjest
Skrevet

På en slik måte som du beskiver det her hadde jeg aldri kommet på det engang.

Men jeg gjør det nok indirekte faktisk.

Har du hørt utrykket "vis meg dine venner, og jeg skal si deg hvem du er"? Personer som jeg ikke kjenner flokken til holder jeg automatisk på avstand. Det vil og ofte inkludere ekser, selv om det ikke er automatisk for alle irker det som.

Gjest Pharmadilla
Skrevet
På en slik måte som du beskiver det her hadde jeg aldri kommet på det engang.

Jeg hadde aldri hørt om det, eller tenkt på muligheten en gang, før jeg leste om det i en annen tråd her inne. Er dette noe folk gjør?

Skrevet

Jeg synes uansett at man ikke bør bli med hverandre hjem, før man er sikker på at vedkommende er trygge personer. Det hjelper å ha hilst på venner og slikt.

Skrevet
Jeg synes uansett at man ikke bør bli med hverandre hjem, før man er sikker på at vedkommende er trygge personer. Det hjelper å ha hilst på venner og slikt.

Det å presentere hverandre for hverandres venner og familie innebærer egentlig en grad av referanseutveksling.

Skrevet
Det å presentere hverandre for hverandres venner og familie innebærer egentlig en grad av referanseutveksling.

...og er sannsynligvis mer pålitelig som kilde enn x- er!

Gjest Pharmadilla
Skrevet
...og er sannsynligvis mer pålitelig som kilde enn x- er!

Hva om miljøet rundt han ikke er av de beste, men av det slaget som mener litt vold/kriminalitet ikke er noe å rynke på nesen av? At kvinnene er til for menns nytelse?

Så klart satt litt på spissen her, men et slikt miljø vil jo synes han er en kjernekar, selv om han kan bli litt voldsom bare du snakker med sidemannen på bussen.

Skrevet
Hva om miljøet rundt han ikke er av de beste, men av det slaget som mener litt vold/kriminalitet ikke er noe å rynke på nesen av? At kvinnene er til for menns nytelse?

Så klart satt litt på spissen her, men et slikt miljø vil jo synes han er en kjernekar, selv om han kan bli litt voldsom bare du snakker med sidemannen på bussen.

Ja da har man jo fått noen referanser som det greit å ha i bakhodet. Ikke om ham - men miljøet han vanker i. Det er vel ikke hva dette miljøet mener om h*n som er interessant - men de tankene du gjør deg om det miljøet han vanker i?

Skrevet

Hvis miljøet rundt han er tvilsomt, så skiller han seg ut om han er en ok kar.

De stygge erfaringene er det x som har opplevd. Du kan forresten spørre han om x vil ha han tilbake , og motsatt. Og spørre hvorfor ikke.

Hvis han kan dokumentere at x vil ha han tilbake (sms, mail, ???), så er han sannsynligvis helt ok. Jeg vet at alle x`ene til dama mi vil ha henne. Det er betryggende.

Skrevet
Hvis miljøet rundt han er tvilsomt, så skiller han seg ut om han er en ok kar.

De stygge erfaringene er det x som har opplevd. Du kan forresten spørre han om x vil ha han tilbake , og motsatt. Og spørre hvorfor ikke.

Hvis han kan dokumentere at x vil ha han tilbake (sms, mail, ???), så er han sannsynligvis helt ok. Jeg vet at alle x`ene til dama mi vil ha henne. Det er betryggende.

Jeg vet at x- dama til mannen min ikke kunne tenkt seg ham tilbake under noen omstendigheter. Men det er også betryggende :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...