Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja da har det skjedd. Hva kan man si ? Dette er første gang, og sannsynligvis ikke den siste.

Han er kjempepen og sjarmerende, og en latino som jeg har møtt i noen små forelesninger på universitetet. Har da ingen intensjoner om å gjøre noe som helst med dette, og dette har jeg og samboer snakket om. Det kommer til å skje, vi skal ikke dele det med hverandre, men vi er klar over at det sannsynligvis dukker opp personer som vi blir fascinert og betatt av, selv om vi ikke skal gjøre noe ut av det. For meg er kjæresten min den jeg vil ha, og det tviler jeg ikke et sekund på.

Jaja, litt koselig er det jo å ha en flørt man ser 1 gang i uken, litt spennende, men det er jo alt. Ikke på talefot eller noe som helst, bare blikk og litt hei og hå hvordan går det.

:) Dere andre, hvordan opplever dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja da har det skjedd. Hva kan man si ? Dette er første gang, og sannsynligvis ikke den siste.

Han er kjempepen og sjarmerende, og en latino som jeg har møtt i noen små forelesninger på universitetet. Har da ingen intensjoner om å gjøre noe som helst med dette, og dette har jeg og samboer snakket om. Det kommer til å skje, vi skal ikke dele det med hverandre, men vi er klar over at det sannsynligvis dukker opp personer som vi blir fascinert og betatt av, selv om vi ikke skal gjøre noe ut av det. For meg er kjæresten min den jeg vil ha, og det tviler jeg ikke et sekund på.

Jaja, litt koselig er det jo å ha en flørt man ser 1 gang i uken, litt spennende, men det er jo alt. Ikke på talefot eller noe som helst, bare blikk og litt hei og hå hvordan går det.

Eksen min ble betatt av noen først tre år etter at vi ble sammen. I samme periode var vi i en bølgedal i forholdet vårt. Nå bor jeg alene og hun bor hos ei venninne. Har ikke hørt noe på ei uke og hun treffer denne gutten på fritiden sin.

Det er godt å høre at du er forberedt på å takle det annerledes!

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Historien din vitner om en gjensidig kjærlighet og kjemi dere to har sammen som gir dere det beste utgangspunkt for et langt og lykkelig forhold. Nyt det, sett pris på det og sist - men ikke minst - dyrk det bevisst. Gratulerer sier jeg :smilyblomst:

Gjest TikiWonTiki
Skrevet

Jeg lurer på, hvordan får man snakket om det?

Har veldig lyst til å snakke med kjæresten min om dette jeg også, at det kan komme noen tider hvor man ser noen man liker litt, men at vi skal være sammen for det. Jeg klarer ikke å forteller nok hvor høyt og inderlig jeg elsker ham, og han gjør det samme, men at vi alltid har det i bakhodet når en eventuelt kjekk kar/pike kommer foran øynene våres.

Gjest Gorgonzola
Skrevet
Jeg lurer på, hvordan får man snakket om det?

Har veldig lyst til å snakke med kjæresten min om dette jeg også, at det kan komme noen tider hvor man ser noen man liker litt, men at vi skal være sammen for det. Jeg klarer ikke å forteller nok hvor høyt og inderlig jeg elsker ham, og han gjør det samme, men at vi alltid har det i bakhodet når en eventuelt kjekk kar/pike kommer foran øynene våres.

Jeg tror et par ting er lurt for å få til det: Ta praten i "fredstid", altså når du kjenner at stemninga, kjemien og settinga er der, at dere føler en god nærhet og at alt er hyggelig. Klart det kan være utfordrende å ta sjansen på en sånn prat akkurat nå når vi har det så digg, du frykter kanskje for reaksjonen? Det hadde jeg gjort. Alternativ to er enda bedre, i hvert fall om du er kvinnen som ønsker en samtale om dette med mannen. Da velger du tidspunktet noen minutter etter en runde med super sex, forutsatt at han ikke virker så kjørt at han er på nippet til å sovne. Menn (i hvert fall jeg) gjør gode miner til slett spill før sex, etterpå er vi på grensen til genuint interessert og svært medgjørlige. :goodbye:

Skrevet

ts_ts: synd å høre. Jeg har tidligere vært samboer i 3 år, men da fungerte det ikke pga vi var for forskjellige. Gjeldende samboer har jeg også vært sammen med i 3 år. Denne gangen føles alt annerledes enn tidligere, og jeg tviler ikke på noe som helst.

Gorgonzola: Takk skal du ha :)

Sistemann: Det var vel jeg som startet temaet. Jeg spurte på en hyggelig kveld etter et glass vin om hva han tenkte generelt hvis han møter på en slik person i jobbsammenheng eller andre steder f.eks.Jeg sier også at jeg har lest mye om at dette ofte skjer, og at man ikke kan helgardere seg og si at det ikke skjer. Vi er enige om at det kommer til å skje, men at vi skal være sammen. Vi skal ikke fortelle den andre om det for å ikke eskalere "problemet" til værre enn det det er. Vi vet at vi vil være sammen,etter 3 år gleder jeg meg til han kommer hjem fra jobb, gleder meg til helg slik at vi kan være sammen og ha det gøy, og at noe annet ikke er verdt å ødelegge det vi har. Vi er rett og slett kjærester som er bestevenner, og ikke omvendt.

Gjest spurvemann
Skrevet

Nemlig! Dette kan skje. Sannsynligvis vil det skje for de fleste av oss. Derfor er det viktig å tenke gjennom, og snakke igjennom, før det skjer.

Det føles som en veldig big deal, når det skjer. Men tid, erfaring og åpenhet gir perspektiv og avstand til fenomenet.

Selv har jeg ofte hatt slike crush med kolleger, både på seminar og hjemme på egen arbeidsplass. Nesten ingen medfører kroppskontakt, de fleste går over etter 10-14 dager (litt avhengig av om man møtes daglig, eller bare en dag i uka, seff) og nesten alle innebærer bittelitt hjertebank, og litt fjollete omveier i korridorene for å se henne én gang til. :tristbla::skratte::sjenert:

Gjest *Mim*
Skrevet

Har vært der mange ganger i løpet av 23 år som kjærester. Jeg blir lett betatt, men det har heldgivis ikke ført til at jeg har gått over streken, og nå er disse småforelskelsene søte og gode minner. De hadde de ikke vært om jeg hadde falt for fristelsen og vært utro.

Man kan ikke unngå å like noen bedre enn andre, og så lenge man veit hvor man hører hjemme og ikke gjør noe med det er det helt greit. Det kan til og med komme partneren til gode - de fleste gløder litt ekstra av småforelskelser. :)

Hvis du absolutt må snakke med kjæresten om dette, anbefaler jeg å ta det generelt. Ikke "Nå liker jeg en søt mann på jobben veldig godt!", heller diskutere gjensidige grenser.

Gjest Mann på 44
Skrevet

Har ei som jeg er litt forelsket i på jobben, men har samboer og er veldig fornøyd med deg.

Regner med at følelsen går over etter en stund, men litt deilig med pirring i hverdagen.

Skrevet

Hehe, ja spurvenmann, jeg kjenner jeg får hjertebank når jeg ser han jeg også. Og nesten sånn småsvetter litt fordi jeg blir varm. Da tenker jeg bare "jaja..bare ikke bli helt fjollete".

Jeg har absolutt ingen fasit på forhold, men for mange tror jeg det kunne vært en fordel å ta denne praten, selv om det er ikke noe man skal bruke mye tid på når det skjer. Jeg har lest om et ektepar der kona lot mannen leve ut forelskelsen med damen det gjaldt, men så var det tilbake til gode, gamle ekteskapet da det gikk over etter noen uker. For meg personlig er dette litt ekstremt, men fOlk er forskjellige (heldigvis).Jeg føler det som en trygghet at vi har pratet om det. Ofte kan man jo ta feil av følelser som oppstår, og vi føler oss som fjortiser igjen, hvilket på en måte også er en god følelse =)

Mim: Enig med deg der! Tror nok man gløder litt ekstra når man får litt oppmerksomhet, føler seg litt mer fjong =)

Gjest snudd
Skrevet

Jeg vil si det er bedre å være i det beste forholder å ha et lite crush på en annen, enn å være i et veldig dårlig forhold og ikke klare å åpne følelser for noen som helst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...