Auri Skrevet 11. mars 2010 #1 Skrevet 11. mars 2010 Savnet etter å drive med hest har blitt uutholdelig sterkt... Så jeg har funnet ut at jeg vil prøve meg som fórrytter. Jeg vet ikke om noen vil ha meg, siden det er 6 år siden jeg red fast. Men jeg vil nå prøve meg hvertfall. Problemet er bare at jeg sliter med å finne annonser. For meg er det da delfór som er aktuelt. Jeg har vært på finn.no og dyrenett, og sendt mail på to annonser som jeg venter på svar på. Men jeg vet ikke hvor jeg skal lete videre om det ikke blir noe... Siden jeg har vært ute av miljøet så lenge har jeg ikke lenger noen kontakter. Hvordan går man frem? Setter annonser i avisa? Håper at det skal dukke opp flere annonser på finn? Finnes det flere steder som finn og dyrenett hvor slike annonser blir lagt ut? Har som sagt store tvil om noen vil ha meg. Men jeg vil nå hvertfall prøve, så slipper jeg å gå og tenke og fundere lenger!
Phaedra Skrevet 11. mars 2010 #2 Skrevet 11. mars 2010 hest.no har noen annonser, ellers ser jeg folk sette inn annonse i lokalavisa her både om at de søker forrytter og at de ønsker å ha hest på for. Ellers kan du muligens finne noe her: http://www.sportshesten.no/markedet/index....0c89b4cfb77da27 Skal si ifra hvis jeg kommer på noen andre
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #3 Skrevet 11. mars 2010 Er det mulig å legge ut annonse selv, tror jeg at jeg ville ha prøvd det. Da kan du jo si greit i fra på forhånd at det er en stund siden sist, og at du derfor ikke er ute etter å ri de beste konkurransehestene her i landet. Det kan du jo prøve på finn.no og? Litt lettere da, for da tar folk kontakt med deg istedet. Jeg slet lenge med det samme, turte liksom aldri å svare på annonser og slikt, fordi hestene var jo alltid så spesielle, og det var krav til at man skulle trene ditt og datt og slikt. Så jeg endte opp hos noen bekjente av noen bekjente som egentlig ikke var på utkikk etter forrytter, men som ikke fikk ridd hestene så mye som de skulle ønske, og var bare tilfeldigheter egentlig at jeg fikk ri der. Nå som jeg har prøvd en stund så fant jeg jo ut at rideferdighetene var nok så dårlige som jeg tenkte meg i begynnelsen, så kan jo være greit å ta noen oppfriskningstimer på et senter først, da vil du kanskje stille litt sterkere!
Gjest Gjest_Ladybird_* Skrevet 11. mars 2010 #4 Skrevet 11. mars 2010 Sett opp en lapp på nærmeste ridesenter
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #5 Skrevet 11. mars 2010 Jeg ville hengt opp lapp på butikken o.l hvis du bor i et område med endel hester, eller annonsert i lokalavisa. Du kan jo skrive omtrent hva du kan og nivå (og bruk) du ser for deg på hesten. Selv om det er lenge siden du har ridd fast er det ikke sikkert du har glemt så mye Jeg har ridd veldig lite de siste årene, og tror nok jeg måtte fått strammet opp ferdighetene på bane om det var aktuelt, men som turrytter føler jeg meg trygg og merker det har gått fint både på en litt "avansert" fjelltur for erfarne ryttere og når jeg har ridd en unghest noen venner av meg har. Men det kommer jo an på hvor mye du har ridd tidligere. Lykke til, fik lyst til å begynne å ri fast igjen jeg også!
Auri Skrevet 11. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. mars 2010 Nå fikk jeg en telefon i kveld faktisk! Hun var egentlig ute etter en som er mer erfaren, men jeg skal nå møte henne i stallen på lørdag så ser vi hva det blir til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå