Gå til innhold

Blir ketchup dårlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har altså en gammel, åpnet ketchupflaske stående i kjøleskapet. Det lukter ingenting funky av den som jeg kjenner, bare vanlig ketchuplukt. Den har ikke skilt seg, og det er ingen antydning til mugg eller lignende. Sålangt er det greit, det virker jo spisende.

Men den gikk altså ut på dato i mai 2009... Ville dere tatt sjansen? (Jeg gidder ikke dra på butikken for å kjøpe ny akkurat nå :P)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har altså en gammel, åpnet ketchupflaske stående i kjøleskapet. Det lukter ingenting funky av den som jeg kjenner, bare vanlig ketchuplukt. Den har ikke skilt seg, og det er ingen antydning til mugg eller lignende. Sålangt er det greit, det virker jo spisende.

Men den gikk altså ut på dato i mai 2009... Ville dere tatt sjansen? (Jeg gidder ikke dra på butikken for å kjøpe ny akkurat nå :P)

spørs litt på type ketchup. Tror heinz er uten konserveringsmiddel og lettere blir dårlig enn annen ketchup.

Skrevet

Takk for svar. Det er Heinz - derav den fine gjennomsiktige flasken som gjør at jeg ser at ketchupen ser normal ut :) Og du har rett, det eneste konserverende på ingredienslista er eddik og salt (evt. sukker, er det konserverende?).

Skrevet

Ta litt på fingeren og smak på den da. Om den smaker vanlig, går det vel greit. :)

Skrevet

Hehe, ja, det er naturligvis mulig. Jeg har visst en psykisk sperre der etter flere år på kjemilab med stadig innprenting: Lukt på det, se på det, mål det, vei det, men for guds skyld IKKE smak på det!

*knipe igjen øynene og stikke tunga prøvende borti*

Joda. Det smakte bra, ganske sterk smak også. Tror jeg skal sende en mail til Heinz og fortelle at de trygt kan øke holdbarhetsdatoen på ketchupen sin et halvt års tid ;)

Jaja, da har Kvinneguiden løst enda et lite hverdagsproblem. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...