Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. mars 2010 #1 Skrevet 11. mars 2010 Hei. Jeg går på et malekurs, og der har vi malt en abstrakt bakgrunn, og så skal vi skrive på noen ord og male en figur i forgrunnen. Jeg vil ikke at det skal bare være noen ord, jeg vil at det skal bety noe/gi noen mening. F. eks. hvis det er et veldig urbant/røft bilde så kan det kanskje stå navn på byer og være en skyskraper som figur. Er det noen som har ideer til andre "tema" som jeg kan skrive på?
LetThemEatCake Skrevet 11. mars 2010 #2 Skrevet 11. mars 2010 Väldigt kliché, men ändå: Låttexter? Eller uttdrag ur favoritdikt antingen skriven av dig själv eller någon annan. Eller kanske favoritcitat ur film? Eller något politiskt citat eller ett talesätt. Bara fantasin som sätter gränser! Jag tror att det finns mycket inspiration att hämta i graffiti (inte klotter) faktiskt. Det är rakt på sak och tänkvärt (ofta).
badlih Skrevet 11. mars 2010 #3 Skrevet 11. mars 2010 (endret) Hva med å tegne et slags hellig hus, blanding mellom kirke, moske, tempel, synagoge, og religiøse symboler som kors, stjerne, olavskors, osv. Og skrive navnet på en del religioner på eller rundt huset? Det er jo så symbolsk som det kan få blitt! Endret 11. mars 2010 av badlih
badlih Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 Jeg mener ... at tegningen kan forstille et hellig hus og religiøse symboler som kors, stjerne, olavskors, osv. Og da kan man skrive navnet på en del religioner på eller rundt, slik som kristendom, islam, hinduisme, buddhisme, jødedom, sikhisme, bahai, new age og jainisme. Her er noen forslag til symboler som du kanskje kan finne i bildet: http://www.confusicus.com/wp-content/uploa...03/globe_80.gif http://www.alanvochec.com/symboler-2.jpg
LetThemEatCake Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 badlih: Förlåt, men sist jag kollade i den här tråden hade du bara citerat mig utan att skriva någonting. Jag tog det som ett hån.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #7 Skrevet 12. mars 2010 Tusen takk for svar! Herlig å få flere ideer!
badlih Skrevet 13. mars 2010 #8 Skrevet 13. mars 2010 badlih: Förlåt, men sist jag kollade i den här tråden hade du bara citerat mig utan att skriva någonting. Jag tog det som ett hån. Ja det skjedde en feil når jeg skulle svare. Sånn kan det gå når man prøver å legge inn svar via mobil. Beklager det altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå