Gå til innhold

Hvor er det bra å gå på langrenn i Oslo?

Anbefalte innlegg

Gjest langrennlover
Skrevet

Jeg skal gå på langrenn alene på søndag, - og er ikke kjent i Oslo.

Tenker å ta t-bane eller buss, har ikke bil.

Frognerseteren? Liker å gå i sporet. Ikke grusomme nedoverbakker!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er prøve VM i Holmenkollen til helgen, så hadde jeg vært deg hadde jeg holdt meg unna der.

Hva med Sognsvann -> Ullevålseter og så evnt videre inn hvis du vil?

Hvor lenge/langt har du tenkt deg?

Gjest langrennlover
Skrevet
Det er prøve VM i Holmenkollen til helgen, så hadde jeg vært deg hadde jeg holdt meg unna der.

Hva med Sognsvann -> Ullevålseter og så evnt videre inn hvis du vil?

Hvor lenge/langt har du tenkt deg?

Bra du sa det! ;)

Jeg har tenkt, - tja er veldig fleksibel. kan være fra 5 til 1.5 ;)

Jeg kan prøve sognsvann til Ullevålseter, - hvor lang er strekningen?

Må man snu eller kan man ta transport fra ullevålseter eller lengre?

Skrevet

Songsvann - Ullevålseter er 5 km, altså 10 t/r. Er en litt bratt bakke rett før du kommer frem, men her kan man ta av skiene og gå bilveien :)

Fra Ullevålseter kan du gå til Holmenkollen/Frognerseteren og ta banen derfra (men her er det prøve VM da) eller snu og gå tilbake til Sognsvann, da kan du også ta den parallelle løypa til Svartkulp så blir det litt forandring.

Det går ikke transport fra Ullevålseter så vidt jeg vet...

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg kan prøve sognsvann til Ullevålseter, - hvor lang er strekningen?

Må man snu eller kan man ta transport fra ullevålseter eller lengre?

Sognsvann - Ullevålseter er 5 km. Det er ingen transport muligheter derfra, men du kan snu eller følge lysløypa til Frognerseteren og ta T-bane derfra, 4, 5 km. Jeg vil imidlertid fraråde deg å gå denne strekningen på en søndag, dette er en av de mest populære løypene i hele Osloområdet og du vil gå i kø. Supert å gå en kveld i og med at det er lysløype.

I og med at det nå har blitt så mildt vil jeg anbefale deg å ta bussen til Sørkedalen og gå fra Skansebakken (endestopp). Det er her snøen holder seg lengst og best fordi det er er kaldt oppover dalen. Ingen av løypene jeg har gått her har veldig bratt stigning noen steder, så det er lett og fint å gå. Et fint alternativ her er å gå ned fra busstoppet og ta inn ved parkeringsplassen. Der går en løype langs med denne og følg skiltning mot Venåsseter. Et annet alternativ er å ta bussen til Fossum/Ila (Bærum) (T-banen til Eiksmarka stasjon) og gå fra Fossum til Brunkollen/Haslumseter kapell. God tur:)

• Liker 1
Gjest langrennlover
Skrevet

Hei

tuusen takk for hjelpen og svar!! dere er supre :D

Gjest Gjest
Skrevet

Kom du deg på tur, TS? Hvordan var i så fall forholdene der du var?

Jeg gikk Skanskebakken (Sørkedalen) og S. Heggeligvann på søndag og kan melde om flotte forhold:)

• Liker 1
Skrevet
Kom du deg på tur, TS? Hvordan var i så fall forholdene der du var?

Jeg gikk Skanskebakken (Sørkedalen) og S. Heggeligvann på søndag og kan melde om flotte forhold:)

Ja, jeg kom meg på tur! ;) Forholdene var F-a-n-t-a-s-t-i-s-k-! :fnise:

Jeg liker godt terreng fra Ellingsrud til Mariholtet, veldig fin.

Liker variasjoner av bakker, - både opp og ned!

Tenker meg å gå på skitur på søndag med venninner, - forhåpentligvis bra vær, og det ble snakk om å gå på ski på Østmarka. Jeg har veldig lyst å gå på Skanskebakken, - buss nr 41. Skal få se hva jeg får til på søndag, om været er lovende ;) Gleder meg til påsken også, - har ikke bestemt oss hvor det er flott å gå på ski i påsken :)

Skal gå på ski fra Frognerseteren - Ullevålseter - Sognsvann i dag, så får håpe jeg klarer det ;)

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvordan forholdene er nå? for eksempel sognsvann-ullevålseter?

Skrevet

Det var mye snø i går ved Grefsenkollen.

Skal svinge en tur inn til Maridalen for å sjekke hvordan det ser ut i kveld. Gjelder bare å ikke sette seg fast hvis det er glatt :flau: !

Skrevet

En bekjent gikk Sognsvann-Ullevålseter for et par dager siden, og det var visstnok greie forhold. Det er i alle fall snø der. Det er også snø på Frognerseteren og innover der.

Skrevet

Det skal visst være veldig bra forhold fra Frognerseteren også. Det går t-bane dit.

Har ikke vært der selv i år..

Skrevet

Du kan gå over grønland!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...