Gå til innhold

Ekkel hud..rumpe og lår..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jenta_*
Skrevet

Hei,

Jeg er en jente på 25 år, har så ufin hud..er liksom nuppete og ekkel..mistrives i bikini..dette gjelder spesielt RUMPE OG LÅR..

Har prøvd peeling...

Noen tips?:(

Har også fått ekkel hud på armene etter noen runder med epilatoren..inngrodde hår og æsj..:(

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Kontinuerlig peeling med en god skrubb (2 ganger i uken) og avslutt med en god lotion, evt olje som jojoba skal hjelpe i lengre løp. Men det vil ta tid for å se resultater.

Også er det viktig å spise sunt.

Skrevet
Kontinuerlig peeling med en god skrubb (2 ganger i uken) og avslutt med en god lotion, evt olje som jojoba skal hjelpe i lengre løp. Men det vil ta tid for å se resultater.

Også er det viktig å spise sunt.

peelier jevnlig..smører meg inn hver kveld og har ganske "myk" hud sånnsett..er bare at den ikke ser så fin ut:(

Gjest Gjest_Ariadne_*
Skrevet
peelier jevnlig..smører meg inn hver kveld og har ganske "myk" hud sånnsett..er bare at den ikke ser så fin ut:(

Hvilken peeling og bodylotion bruker du? Kan jo hende at nuppene er reaksjon på produkter huden din ikke tåler? Eventuelt kan du jo forsøke enzympeeling ("kjemisk" peeling uten skrubbekorn)i stedet for vanlig peeling.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har heller ikke så fin hud, har mest komplekser for overarmene mine + fremsiden av lårene.

Er nå inne i en rutine som skal gjøre meg klar for sommeren og korte ermer:

Når jeg dusjer bruker jeg Eucerin Washfluid med 5% karbamid. Dette ”binder” fuktigheten i huden. Et par ganger i uken bruker jeg en skrubbehanske eller peeling sammen med denne.

Deretter smører jeg inn med Eucerin Repair lotion 10% karbamid. Denne virker eksfolierende på huden.

Veldig klissete krem, men jeg dæsjer på og går i en t-skjorte hjemme på kveldstid.

Dette fungerte i fjor og jeg satser på at det skal gjøre det samme i år! Har bare vært for slapp til å følge opp i vinter, så nå må jeg på’n igjen :sukk:

Har også nettopp bestilt en bodylotion fra Mene&Moi med glykolsyre (Revitalizing Body Lotion 15%). Skal bruke denne på dagtid, da Eucerin sin er så fet at genseren ”setter seg fast”. Den var knalldyr, men hva gjør man ikke i ren desperasjon… :sjenert:

Vet ikke om disse tipsene vil hjelpe deg, men du er i alle fall ikke alene om å ha stygg hud (selv om det kan føles sånn av og til!)

Skrevet

Røde nupper i huden kan være keratosis pilaris. Vet ikke hvordan kan man forebygge eller behandle det, husker bare å ha sett det bli nevnt før :)

Gjest Gjest
Skrevet
Røde nupper i huden kan være keratosis pilaris. Vet ikke hvordan kan man forebygge eller behandle det, husker bare å ha sett det bli nevnt før :)

Jeg er gjesten som skrev over, og det er nettopp mot keratosis pilaris jeg bruker både både Eucerin og MM. Og jeg har prøvd det meste, for å si det sånn...

Det er uansett ikke gjort over natta, så beregn fra 4-8 uker inntil du merker forskjell.

Skrevet
Jeg er gjesten som skrev over, og det er nettopp mot keratosis pilaris jeg bruker både både Eucerin og MM. Og jeg har prøvd det meste, for å si det sånn...

Det er uansett ikke gjort over natta, så beregn fra 4-8 uker inntil du merker forskjell.

får man dette uten resept??

Vil gjerne prøve dette

Skrevet
Hei,

Jeg er en jente på 25 år, har så ufin hud..er liksom nuppete og ekkel..mistrives i bikini..dette gjelder spesielt RUMPE OG LÅR..

Har prøvd peeling...

Noen tips?:(

Har også fått ekkel hud på armene etter noen runder med epilatoren..inngrodde hår og æsj..:(

Hei :)

Behandling kommer veldig an på din hudtype , men på genrell basis kan jeg si at dette er et veldig vanlig "problem" , som ofte behandles ved at man øker fysisk trening noe og sørger for en til to scrub i uken samt sirkulasjonsmassasje . Det er veldig effektivt å øke blodsirk. i vevet , det øker borttransport av avfallsstoffene . Ellers ; drikk VANN :) Altså prøv for deg selv på et hudområde , scrub 1-2 ggr i uken , massere huden 10 - 15 minutter rolig i feks sirkler , samt noen "klypende " hudgrep.. og drikk hovedsaklig vann .. , det finnes utallige innpakninger og kremer på markedet , prøv dette først ;;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...