Gjest Gjest_Usikker_* Skrevet 11. mars 2010 #1 Skrevet 11. mars 2010 Hei! Skal utplasseres i jobb noen uker ute i sandvika og lurer derfor på om priser og busser... Har vanlig månedskort for student fra Ruter (oslo sporveier) som jeg bruker i oslo. Kan jeg bruke dette på de grønne bussene i bærum? Kommer til å ta en buss 732 (tror jeg) fra Fossum i Bærum... Går det altså ann å bruke det vanlige månedskortet mitt på disse bussene? Eller må jeg betale i dyre dommer? Mener å huske en gang jeg tok bussen fra nationalteateret til østerås så betalte jeg en 40-70 kr for en enkeltbilett.. :/ Håper noen med peiling kan svare meg!
-Englefjes- Skrevet 11. mars 2010 #3 Skrevet 11. mars 2010 Nei, månedskort for Oslo kan bare brukes innad i Oslo. Du må enten kjøpe enkeltbilletter eller utvidet/nytt månedskort som gjelder for de sonene du ferdes i.
Gjesten Skrevet 11. mars 2010 #4 Skrevet 11. mars 2010 Du kan bruke månedskortet ditt på Oslo-delen av turen. Så du må bare betale fra akershus-grensen, men det blir nok fortsatt noen kroner ja.
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 11. mars 2010 #5 Skrevet 11. mars 2010 Sjekk om fossum ligger innenfor ruters Oslogrense (det Ruter definerer som Oslo). Hvis det er tilfelle, så kan du bruke Oslokortet ditt som du normalt gjør i Oslo. Hvis ikke så må "skjøte på" reisen med en enkeltbillett til den sonen fossum da ligger i. Finnes kart på trafikanten tror jeg, der du kan se sonegrensene.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #7 Skrevet 11. mars 2010 Jeg mener Fossum er sone 2 eller 3, mens Oslo er sone 1. Du må da betale for 1 eller 2 soner i tillegg til måndedskortet ditt.
Gjest Eiksmarka Skrevet 11. mars 2010 #8 Skrevet 11. mars 2010 Jeg mener Fossum er sone 2 eller 3, mens Oslo er sone 1. Du må da betale for 1 eller 2 soner i tillegg til måndedskortet ditt. Ut fra det TS skriver, så regner jeg med at vedkommende bor på Fossum (som ligger i Bærum og er sone 2) og tar T-banen fra nærmeste stasjon som er Ekraveien (ligger i Oslo) og derfor vanligvis kun trenger et månedskort som gjelder innenfor Oslo. Hvis TS skal ta 732-bussen som bare går i Bærum tror jeg ikke man får noe som helst redusert pris ved at man har månedskort for Oslo. Hadde reisen startet i Oslo hadde det vært noe annet, da trenger man kun tilleggsbillett.
lilleGrethe Skrevet 11. mars 2010 #9 Skrevet 11. mars 2010 Kjøp månedskort for student for Oslo og Akershus. Det koster 800kr per måned, og stemples fra dagen du skal bruke det. Dette inkluderer reise i Oslo, så ikke kjøp månedskort for Oslo den måneden du skal bruke det for praksisplassen. Kortet forutsetter at du er student under 30.
Gjest TS Skrevet 12. mars 2010 #10 Skrevet 12. mars 2010 Hei! Tusen takk for alle svarene! Jeg må altså ha studentkort for Oslo og Akershus altså... Hmm... 800 for student... Uff så dyrt.. Jaja det er vel prisen man må betale... Igjen takk for informasjonen!
Fluffe Skrevet 12. mars 2010 #11 Skrevet 12. mars 2010 Hei! Tusen takk for alle svarene! Jeg må altså ha studentkort for Oslo og Akershus altså... Hmm... 800 for student... Uff så dyrt.. Jaja det er vel prisen man må betale... Igjen takk for informasjonen! hvis du skal jobbe der to uker eks lønner det seg med 7 dagerskort
Gjest Yoshi *utlogget* Skrevet 13. mars 2010 #12 Skrevet 13. mars 2010 Hei! Tusen takk for alle svarene! Jeg må altså ha studentkort for Oslo og Akershus altså... Hmm... 800 for student... Uff så dyrt.. Jaja det er vel prisen man må betale... Igjen takk for informasjonen! I forhold til prisene for samme kort til voksen er det ekstremt billig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå