Gjest Gjest_Helena_* Skrevet 11. mars 2010 #1 Skrevet 11. mars 2010 Dere som spiser disse tingene, lurer på hva dere har oppi? Ser at noen spiser en boks kesam til frokost. Spiser dere mager, vanilje, vanlig..? og ja med hva..??? metter dette?
Gjest Gjest_jente20_* Skrevet 11. mars 2010 #2 Skrevet 11. mars 2010 Kesam kan blandes med mye forskjellig! Min favoritt er mager kesam naturell med sjokoladeproteinpulver, vaniljeessens, søtning og kanel + biter av banan. Dette metter veldig bra. I stedet for proteinpulver kan man tilsette litt kakaopulver. Du kan også ha havregryn eller kornblanding i kesam. Ellers kan man blande kesam med f.eks bær, frukt og fun light saft. Det blir som en tykkere yoghurt. Jeg bruker også kesam i havregrøt. Vaniljekesam synes jeg er veldig godt å blande med litt cottage cheese, eller bruke vaniljekesam over fruktsalat. Håper du fikk noen tips av dette
Chanel.No5 Skrevet 11. mars 2010 #3 Skrevet 11. mars 2010 Jeg tiner meg en pose med frosne jordbær og har over mager vaniljekesam, supergodt. Kan brukes til alle mulige gode frukt/bær. Vanlig mager kesam med kornblanding, halv banan og kanel er godt. Vet noen kun har en hel boks med litt lett syltetøy/kakaopulver/fun light oppi, men jeg trenger litt mer enn det da.. Her finner du endel oppskrifter med kesam: http://www.matoppskrift.no/sider/sokemaski...woppskriftersok http://www.matvareguiden.no/matvare2512.asp
Aryia Skrevet 11. mars 2010 #4 Skrevet 11. mars 2010 Jeg tiner meg en pose med frosne jordbær og har over mager vaniljekesam, supergodt. Kan brukes til alle mulige gode frukt/bær. Det er så fantastisk godt med jordbær og mager vaniljekesam :D
Chan Skrevet 11. mars 2010 #5 Skrevet 11. mars 2010 Jeg spiser som regel mager vaniljekesam med biter av ulike frukter (kiwi, eple, appelsin el) og nøtter.
Chanel.No5 Skrevet 11. mars 2010 #6 Skrevet 11. mars 2010 Det er så fantastisk godt med jordbær og mager vaniljekesam :D VET!! Spesielt om jeg har laget en fin sukkerlake av sausen med litt vann og litt sukker og bærene har tint i kjøleskapet.. Får alltid litt sommerfølelse når jeg spiser dette, glemmer temperaturen ute :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #7 Skrevet 11. mars 2010 Kan anbefale Skyr naturell også, inneholder mer proteiner, mindre fett og litt mer karbohydrater. Jeg spiser min med smoothie, bær og valnøtter i.
Snasen Skrevet 11. mars 2010 #8 Skrevet 11. mars 2010 (endret) Henger meg på alles forslag her. Er glad i frosne bær, som jeg varmer litt oppi jeg da (blåbær, skogsbær, bringebær, etc). Kokos er også godt oppå toppen. Lapper/pannekaker med kesam i er også godt. Bytt ut mel med mandelmel blandt annet. En grei oppskrift her (kan kanskje ta i en eggehvitte til). Endret 11. mars 2010 av Snasen
Miko Skrevet 12. mars 2010 #9 Skrevet 12. mars 2010 Jeg blander vaniljekesam (enten vanlig eller mager), cottage cheese og en dæsj kokosmelk, evt. soya vaniljemelk, og har oppi solsikkekjerner og kanel, noen ganger også kokos. Kjempegodt!!
kontorstol Skrevet 12. mars 2010 #10 Skrevet 12. mars 2010 Hvordan har dere tid til å lage så fin frokost? Skjære opp masse forskjellig frukt og kos tar jo så lang tid...
Maud Skrevet 12. mars 2010 #11 Skrevet 12. mars 2010 Hvordan har dere tid til å lage så fin frokost? Skjære opp masse forskjellig frukt og kos tar jo så lang tid... Gjør alle nødvendige forberedelser kvelden før, slik at du på morgenkvisten bare kan helle nøtter og bær over kesamen, da får du god tid til kos
kontorstol Skrevet 12. mars 2010 #12 Skrevet 12. mars 2010 God tid. Hehe.. Her er det en skive stående mens man pakker veska.
Chanel.No5 Skrevet 12. mars 2010 #13 Skrevet 12. mars 2010 God tid. Hehe.. Her er det en skive stående mens man pakker veska. Å legge det i tupperware ferdig oppkuttet var en god idè, men å lage klar en banan, ett eple og en appelsin tar nå ikke mange minuttene mer enn å gjøre klar noen skiver med pålegg heller da.. :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #14 Skrevet 12. mars 2010 Eller, som et alternativ til kesamen, bruk Yoplait Dobbel 0% yoghurt. De med frukt eller bærsmak er veldig gode på frokostblanding, og vaniljevarianten er knallgod på bær og frukt. Ble desserten her i kveld Har satt et beger i fryseren og, bare for å se om det kan funke som iskrem
Chanel.No5 Skrevet 12. mars 2010 #15 Skrevet 12. mars 2010 Eller, som et alternativ til kesamen, bruk Yoplait Dobbel 0% yoghurt. Den med vaniljesmak er supergod!!
Chan Skrevet 12. mars 2010 #16 Skrevet 12. mars 2010 Det tar ikke lang tid å kutte opp et par frukt i biter, altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå