Daisy Skrevet 10. september 2003 #1 Skrevet 10. september 2003 Datteren min har fått en stor klatt tyggegummi på den svarte bredstripete fløyelsjakka si (på ryggen - spør meg ikke hvordan hun fikk det til.....), og nå trenger vi råd til å få det av! Prøvde å legge jakken i fryseren, men tyggisen var klint sånn utover at da vi tok jakken opp igjen tinte den med en gang. Nesten ny jakke.......tips mottas med takk!
Gjest gjest1 Skrevet 10. september 2003 #2 Skrevet 10. september 2003 Neglelakk fjerner. NB:prøv på et lite synlig sted først, det kan hende den tar fargen.
koldbruna Skrevet 10. september 2003 #3 Skrevet 10. september 2003 Her er ett kjærringråd jeg fant på nettet. Klister/Tyggegummi: Plastfjerner. Gnies på flekken. Fås kjøpt på apoteket. Håndrensemiddel. Gnies på flekken. Fås kjøpt på bensinstasjoner. Legg plagget i fryseren, knekk /bryt av biter. Smør inn med margarin der tyggegummien er ...eventuelt kan soyaolje eller lignenede gjøre samme nytta Eller lever den inn på ett renseri og spør om de kan fjerne det. På arbeid bruker vi Plastfjerner og detasjerer etter på.Så er flekken borte. Koldbruna
Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2003 #4 Skrevet 11. september 2003 Når du har fått plukket vekk det verste etter å ha lagt den i fryseren, så tar du tørkepapir å legger over. Stryk over med varmt jern. Skift papir helt til det er borte. Lykke til.
Gjest Tex Skrevet 12. september 2003 #5 Skrevet 12. september 2003 Ingenting som slår plasterfjerner. Det funker på absolutt alt som er litt limete, som gamle klistremerker osv, og også da tyggis uansett hvor det måtte være. I motsetning til neglelakkfjerner lukter det ingenting, og er helt ufarlig til bruk på hud og tekstiler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå