Gjest MrsC-ii Skrevet 11. mars 2010 #1 Skrevet 11. mars 2010 2-åringen fikk ringorm i barnehagen og vi fikk bekjed om at det ville forsvinne etter ca to-tre uker med behandling av lamisil eller canesten (resetfritt fra apotek). Nå har det gått nesten en måned og behandling med canesten ser ikke ut til å virke overhodet. Det er nesten så jeg synes utslettet ser verre ut enn tidligere. Før jeg hiver meg på telefonen til legekontoret, er det noen som har erfaring med ringorm og behandling av dette? Hva brukte dere?
Miss Puddel Skrevet 11. mars 2010 #2 Skrevet 11. mars 2010 min erfaring er at firewalker fotkrem fra nuskin har en sterkere sopp og bakteriedrepende virkning enn canesten og lignende kremer. kjøpes på internett, http://www.nuskin.com/intercom/editorial.d...170&lang=no prøv vedlagte link, det tar bare en tre dagers tid før den blir levert hjem til deg.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #3 Skrevet 11. mars 2010 Jeg brukte bare jod tror jeg. Ble borte etter et par uker
Miss Puddel Skrevet 11. mars 2010 #4 Skrevet 11. mars 2010 jod er ikke soppdrepende, bare bakteriedrepende
Arkana Skrevet 11. mars 2010 #5 Skrevet 11. mars 2010 Sønnen vår hadde en ringorm nederst på ryggen for en tid tilbake. Vi brukte Lamisil Liniment. Smurte vel to ganger daglig i to uker og den har ikke kommet tilbake.
Gjest farmasøyt Skrevet 11. mars 2010 #6 Skrevet 11. mars 2010 Canesten er ikke riktig valg for ringorm. Fungoral krem er den som brukes, men den er reseptbelagt så du må kontakte lege. Ellers er det sånn at eksem blir værre av soppsalve og sopp blir værre av eksemsalve, så det kan kanskje hjelpe på diagnostiseringen? Mvh farmasøyt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå