MarianneE Skrevet 11. mars 2010 #1 Skrevet 11. mars 2010 På lista Ting Jeg Burde Hatt Gjort står det og rydde i sengetøy. Så nå har jeg fylt sofaen med sengetøy og lakner. Men hva gjør jeg med sengetøy hvor kanskje putetrekkene er kastet grunnet slitasje. Tar dere vare på dynetrekkene eller hiver dere alt? Jeg synes sengetøy skal matche og vil ikke legge på "litt herfra og litt derfra" men samtidig synes jeg det er drøyt og hive helt brukbare dynetrekk. :klø: What to do?
Ella_Grey Skrevet 11. mars 2010 #2 Skrevet 11. mars 2010 Du får jo kjøpt 'løse' putetrekk, kanskje kjøpe noen ensfargede som matcher dynetrekkene...
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #3 Skrevet 11. mars 2010 Du får jo kjøpt putetrekk i mange varianter og farger så du burde vel finne noen som passer? Tar vare på det gamle jeg. Greit å ha som filler eller når man pakker bort skjøre eller møbler for lagring.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #4 Skrevet 11. mars 2010 Kjøp putetrekk løst. Ellers kaster jeg sengetøy jevnlig. Er det ikke fast i bruk ryker det ut av huset, ofte fordi det begynner å bli litt slitt/slapp i fargene/lukkeløsninger som har røket. Har aldri tenkt på det som sært å kaste sengetrekk som er brukbare?
KatteLatte Skrevet 11. mars 2010 #5 Skrevet 11. mars 2010 Du kan bruke dynetrekkene som klesposer. Jeg oppbevarer bunaden min i et gammelt dynetrekk Gamle putetrekk må da være fine å bruke til å pusse speil med f.eks?
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 Noen bedrifter hvor det jobber psykisk utviklingshemmede osv lager filleryer, og tar gjerne i mot sengetøy man er lei av
Gjest Gjest_Aurora_* Skrevet 12. mars 2010 #7 Skrevet 12. mars 2010 (sengetøy med mangler - trodde du hadde kjøpt noe nytt og at det var feil med det jeg....) Hvis dynetrekket fortsatt er fint så pleier jeg å kaste putetrekket som er slitt og kjøpe et laken og putetrekk i farge som matcher dynetrekket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå