Gå til innhold

Dere som spiser lavkarbo: hva spiser dere iløpet av en dag?

Anbefalte innlegg

Gjest Henrik
Skrevet

Som tittelen sier: Hva spiser du til frokost, lunsj, middag og kvelds på en vanlig dag? Gjerne flere dager :) Trenger inspirasjon!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frokost og lunsj - omelett.

Lager en på morgenen av 4 egg, en liten boks med champignoni skiver, chilimorr, cottage cheese og taffel tomatost. Deler i to og spiser halvparten til frokost og tar resten med på jobb.

Middag:

Kjøttboller med kokt brokkoli

Laks med fløte og blomkål

Svinekotelett med fløte og tomatsaus og blomkålris

Kveld:

Veldig forskjellig - av og til er jeg søtsugen og spiser sukkerfri ostekake, sukkerfri panna cotta eller noe annet godt - eventuelt middagsrester osv...

Anbefaler deg å gå på lavkarbo.no for å finne masse bra oppskrifter :)

Skrevet

Frokost: f.eks tyrkisk yoghurt, lavkarbo-vafler/pannekaker med pålegg, spekepølse med eggesalat, egg og bacon.

Lunch: Mye av det samme som frokost. Ev en liten "middagsrett" eller salat

Middag: f.eks tacokjøttdeig med rømme og tacosaus, alle mulige kjøttretter. fiskeretter. blomkål-, løk- eller tomatsuppe. Med blomkål, rosenkål og brokoli.

Kvelds: f.eks mandler, ost, liten "middagsrett", eller noe av frokostforslagene

Tar det jeg har

Gjest Gjest
Skrevet

http://forum.lavkarbo.no/index.php finner du mange tips til hva folk på lavkarbo spiser i løpet av en dag. :)

Jeg spiser f.eks:

Frokost: Egg og bacon, middagsrester, omelett eller stor smoothie med tilsatt fett (f.eks ekstra virgin kokosfett).

Inkluderer også alltid grønnsaker, tran, grønn te og vann.

Middag: Alt fra ostelasagne til kyllingsalat til ostehamburgere (uten brød selvsagt) til biff (f.eks salat som tilbehør i stedetfor potet, og hjemmelaget lavkarbobearnaisesaus). Varierer mye!

Kvelds: Nøtter, ost, cottage cheese med tilbehør, grønnsaker i rømmedip eller diverse typer pålegg på lavkarboknekkebrød, osv.

Føler jeg meg sulten slenger jeg selvsagt inn et mellommåltid.

Jeg teller verken karbohydrater eller kalorier, men holder meg til mat jeg vet inneholder lite karbohydrater og er ellers næringrik. Forsøker å få i meg nok fett.

Jeg spiser når jeg er sulten/føler behov for det, og jeg spiser meg alltid mett. Forsøker å lytte så mye som mulig til kroppen.

Det fungerer supert! Jeg har stabilt blodsukker, masser av energi, og de 5 kiloene jeg vil ha vekk er på vei vekk! :enig:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...