Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Jeg skal til London i mai (hurra! ), og jeg trenger virkelig noen nye klær. Etter to tette svangerskap synes jeg alt som passer er utvasket og slitt, og jeg skal straks ut i jobb igjen. Jeg hadde blitt kjempeglad om noen kan tipse om butikker i London hvor de selger rimelige klær, gjerne hverdagskjoler og -skjørt. (Jeg vet jo at de har H&M og så videre der, men gjerne andre butikker i samme prisklasse.
Gjest Gjest_unika_* Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 I oxford street finner du et kjøpesenter som heter debreeham der de har mye billig
Gjest Gjest_unika_* Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 I oxford street finner du også billigbutikker som topshop, hm, zara, primark og mango. PRIMARK er veldig billig, men kan være utrolig mye folk der, så er lurt å dra tidlig om morgenen. Du kan få sko,vesker,smykker,basicklær til en veeldig billig penge:)
Primarius Skrevet 11. mars 2010 #4 Skrevet 11. mars 2010 I tillegg til de som er nevnt i Oxford street kan jeg nevne Next og Bhs - som har høyere kvalitet på tøyet enn Primark. (Ligger også i en litt høyere prisklasse, men på linje med H&M i Norge) Bhs har for eksempel en del praktiske og klassiske gensere/cardigans som passer til jobb-situasjoner. Marks & Spencer er dyrere igjen, men kvaliteten er også høyere. Har et skjørt herifra jeg har brukt kjempemye - jobb-intervjuer, første dag i ny jobb, finere anledninger, osv. og betalte £36 for det (Noe som føles som veldig mye penger når man er vant til britiske priser, men som ble 350 kr på grunn av pengekursen)
tante fiolett Skrevet 11. mars 2010 #5 Skrevet 11. mars 2010 Miss Selfridges pleier å ha mye fint (forholdsvis ung stil, da), også River Island. Monsoon har mange fine kjoler og skjørt, men litt høyere prisklasse.
Bex Skrevet 11. mars 2010 #6 Skrevet 11. mars 2010 London er generelt mye billigere enn Norge, så du må ikke nødvendigvis gå i billigbutikkene for å finne OK priser. Går du Oxfrod Street fra Marble Arch til litt forbi Oxford Circus har du passert det meste av det som er verdt å få med seg. Selv liker jeg godt Monsoon, Oasis og Uniqlo, men du passerer også de andre butikkene som er nevnt her. Jeg har skapet fullt av hverdagskjoler fra Monsoon. Og Mexx kan ha litt fine kjoler. Min erfaring er å holde seg unna de store varemagasinene, da det fort går veldig mye tid til å virre forvirret rundt der. Selfridges, Debenham, John Lewis, House of Fraser... Flott, men tidkrevende Ta også turen ned Regent Street til Banana republic og Massimo Dutti. Bittelitt dyrere, men utrolig mye flott!!!! (fremdeles rimelig jmf norske priser ) BH-paradis (for de med større enn C-cup er Bravissimo, som ligger rett nord for Oxford Street).
MiniMjau Skrevet 11. mars 2010 #8 Skrevet 11. mars 2010 Håper kursen holder seg så lav som den er nå :-) Primark er definitivt billigst, kvaliteten er vel på HM-nivå.... De har klær, undertøy, herretøy, barnetøy, vesker, sko, smykker og stæsj og en liten interiør/ting-til-hjemmet avdeling. De åpner kl 0830. Vær der 0830 blank om du vil ha en behagelig shoppingopplevelse. Jeg gikk dit 0830 og det var god plass. Senere enn det så er det et rent H***vete... enoooormt med folk og du kommer inne bort til stativene en gang. og må bruke all din energi på å brøyte deg vei mellom 2 meter brede kjerringer med tvillingvogner... :-) Det ligger helt i ene enden av Oxford street (ved marble arch) så et perfekt startpunkt. Du slår lett ihjel en times tid her før de andre butikkene åpner. New Look ligger rett over gaten, har også relativt rimelige klær. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men New Look er vel ganske ungdommlig, men jeg fant masse fint der og jeg er over 30 år. På HM har de det samme som HM her så ikke vits å bruke masse tid der. Som de andre også sier så er strekningen marble arch og Oxford Circus (inkl TopShop) den beste. Bortenfor der er det mye ræl og "leather man-aktige" butikker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå