Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest azorpro
Skrevet

Heisann Reiseglade folk :) Er litt nysgjerrig på om det er noen som har vært/skal til Alanya i MAI 2010? Har spekkulert litt på hvordan temperaturen er der da. Jeg og samboern min sikkler etter den herlige stranda og den varme lufta. Noen som har noe reise tips? Tips til gjøremål der nede? :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Heisann Reiseglade folk :) Er litt nysgjerrig på om det er noen som har vært/skal til Alanya i MAI 2010? Har spekkulert litt på hvordan temperaturen er der da. Jeg og samboern min sikkler etter den herlige stranda og den varme lufta. Noen som har noe reise tips? Tips til gjøremål der nede? :klemmer:

Eneste tipset jeg har og komme med er at en bør være forsiktig med alt av mat en spiser, 40-50% av dem som reiser til Tyrkia får mageproblemer som ødelegger mer enn en feriedag.

Gjest azorpro
Skrevet
Eneste tipset jeg har og komme med er at en bør være forsiktig med alt av mat en spiser, 40-50% av dem som reiser til Tyrkia får mageproblemer som ødelegger mer enn en feriedag.

Ja jeg har vært i alanya før for 3år siden, og var veldig fornøyd. Men siden det var første gang jeg var der så utforsket vi ikke så mye, var mest soling. Men jeg ble ikke dårlig av maten altså. Har du vært der i mai eller?

Gjest Illiya
Skrevet (endret)

Tyrkia i mai er kjempefint!

Varmt og godt, men ikke for varmt, så det går fint an å utforske området litt uten å få heteslag.

Vannet er også fint da, ikke pissvarmt som senere på sommeren, men deilig og passe kjølende.

Har vært i Tyrkia 8 ganger, og aldri blitt syk av maten, så bare spis! Vær litt forsiktig med å kjøpe brødvarer og frukt fra folk som går omkring på stranden og selger, det er ikke helt trygt. Men jeg har kjøpt f.eks rullekebab på "gatekjøkken" mange ganger, og aldri blitt syk av det.

Få med dere Dim Cay mens dere er der. Det er mange restauranter som ligger i en elv. Veldig koselig å være der. En kan bade i elven, spise, ligge på puter, og kose seg en hel dag.

Rafting må dere også få med dere. Kjempegøy!

Endret av Illiya
Gjest Gjest Mette
Skrevet

Gled deg, men la samboer bli igjen hjemme

Er jo så mange kjekke menn der :fnise:

Gjest azorpro
Skrevet
Gled deg, men la samboer bli igjen hjemme

Er jo så mange kjekke menn der :fnise:

Hehehe, nåja, er nåkk ikke så enkelt ;) Å dessutn så gleder jeg meg til å ha me kjærestn, siden vi aldri har vært i syden i lag før, og forholdet er ganske ferskt :)

Skrevet
Tyrkia i mai er kjempefint!

Varmt og godt, men ikke for varmt, så det går fint an å utforske området litt uten å få heteslag.

Vannet er også fint da, ikke pissvarmt som senere på sommeren, men deilig og passe kjølende.

Har vært i Tyrkia 8 ganger, og aldri blitt syk av maten, så bare spis! Vær litt forsiktig med å kjøpe brødvarer og frukt fra folk som går omkring på stranden og selger, det er ikke helt trygt. Men jeg har kjøpt f.eks rullekebab på "gatekjøkken" mange ganger, og aldri blitt syk av det.

Helt enig. Tyrkia i mai er perfekt værmessig. Var der i fjor og hadde det supert. Godt og varmt, og deilig i vannet. Og masse god mat, som ingen av oss ble dårlige av.

Men kommer nok ikke til å dra tilbake likevel, for syntes det var utrolig plagsomt med alle innpiskerne. Man kunne ikke gå langs en vei uten at man hver femte meter ble forsøkt huket inn til et eller annet. Og få som tok et nei for et nei.

Liker heller ikke pruting, så handlet ikke noe som helst... Så ble billig, da :)

Men klarer du å ignorere innpiskerne, så er Alanya kjempebra i mai!

Gjest azorpro
Skrevet
Helt enig. Tyrkia i mai er perfekt værmessig. Var der i fjor og hadde det supert. Godt og varmt, og deilig i vannet. Og masse god mat, som ingen av oss ble dårlige av.

Men kommer nok ikke til å dra tilbake likevel, for syntes det var utrolig plagsomt med alle innpiskerne. Man kunne ikke gå langs en vei uten at man hver femte meter ble forsøkt huket inn til et eller annet. Og få som tok et nei for et nei.

Liker heller ikke pruting, så handlet ikke noe som helst... Så ble billig, da :)

Men klarer du å ignorere innpiskerne, så er Alanya kjempebra i mai!

Ja, bruker bare å gå rett forbi dem jeg, bruker ikke å svare en gang. Å pruting, er gøy ;)

Skrevet

Liker du å prute, er det jo perfekt! Selv kan jeg ikke fordra det...

Men var innmari slitsomt at de fulgte etter deg for å få deg inn i butikker og restauranter. Men klarer du å overse det, går det greit. Servicenivået er høyt, maten god og folk hyggelige :)

• 4 uker senere...
Gjest Silvermist
Skrevet

Hvordan er luftfuktigheten i begynnelsen av mai?

Skrevet

Hei!

Jeg synes at mai er perfekt tid å reise til Alanya. Jeg var der i slutten av mai og begynnelsen av juni for et par år siden og det var varmt, men ikke kvelende varmt som det er i juli/august.

Det var mest solferie på oss, så jeg har ikke noen tips til aktiviteter. Men en båttur er å anbefale! Besøker utrolig vakre viker og blått hav.. Men ikke tro at dere får se Flipper selv om de reklamerer for det.

Tyrkisk bad er deilig, og gjør at du får en fin brunfarge som sitter lengre.

Anbefaler å spise plankebiff på Mama Rosa, nydelig:)

God tur:)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Var det ikke nettopp opptøyer i Tyrkia? synes det stadig er uroligheter i Tyrkia jeg, så jeg ville undersøkt slike ting før jeg ville reist dit.

Gjest Illiya
Skrevet

Var det ikke nettopp opptøyer i Tyrkia? synes det stadig er uroligheter i Tyrkia jeg, så jeg ville undersøkt slike ting før jeg ville reist dit.

Nå er jo Tyrkia et veldig stort land, så om det er noen opptøyer ett sted, så er det neppe et annet sted.

Samme som å si at fordi det er demonstrasjoner i Oslo, så bør man ikke reise til Kragerø, eller noe sånt.

Eller til Hammerfest for den saks skyld. De har faktisk større avstander enn her i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...