Blackpuma Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Hei! Lurer enkelt og greit på hvordan du trener, hvor ofte, hvor lenge(mange minutter), om hva du trener for(slanking, for å bygge muskler, for å legge på deg osv) og om du har oppnådd resultater? Ville vært fint om du tok med hva som er din treningsmotivasjon også!
Gjest J16 Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 Jeg trener 3-4 (a` 1-2 t) ganger i uka med styrketrening og kondisjon i alle treningene. Jeg trener hele kroppen, biceps,triceps,mage,bryst,hele ryggen og bein. Har alltid 10 minutter eller mer med kondisjonstrening. Det er det verste jeg vet, så jeg er ikke så flink sånn sett. Den ene gangen i uka er det ofte mest kondisjon. Kostholdet mitt består av fisk,grønnsaker,brød,kylling,cottage cheese, biola,yt og pålegg. Ikke så ensformig som det virker som. Jeg hadde i utgangspunktet som motivasjon å bli i bra form for å hevne meg på en gutt. Men nå har jeg kommet så langt at det har gått over til å bli ett mål om å se hvor god form jeg kan bli i. Jeg har fått markerte armmuskler,lårene mine er blitt slankere og mer muskuløse, samme med leggene mine. Jeg har generelt blitt tynnere. Jeg var i utgangspunktet litt tjukk så jeg er fornøyd med utviklingen og jeg har ikke tenkt til å slutte der. Det er utrolig gøy å se seg i speilet og føle at man er fornøyd med det man ser, det er motivasjonen min nå.
Lexington Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 (endret) Jeg trener styrke 3 ganger i uken, som regel mandag, onsdag og fredag. Da er jeg med på en styrketime som varer i en time, og som trener de fleste muskelgruppene. Så trener jeg kondisjon to ganger i uken, enten spinning i en time eller en joggetur på rundt 6km i terreng. Jeg trener mest fordi jeg synes det er gøy, og det er min måte å koble av fra en stressende hverdag Liker også følelsen av å merke at musklene stadig blir sterkere og kondisjonen blir bedre, det er herlig Endret 10. mars 2010 av Lexington
Vera Vinge Skrevet 10. mars 2010 #4 Skrevet 10. mars 2010 Jeg trener 3-4 ganger i uka. Hovedmotivasjonen er at det gjør godt å være i form, både fysisk og psykisk. Nå har jeg ikke hatt lengre perioder uten trening siden jeg var barn, så jeg kan ikke si så mye om hvordan det føles å ikke trene, men jeg merker hvertfall at jeg føler meg slappere i perioder hvor jeg har trent mindre. Det er heller ikke noe minus å holde kroppen ved like utseendemessig, selv om det foreløpig oppleves mer som en bonus enn som en motivasjon i seg selv. Trener ikke mot noe spesielt mål egentlig, selv om jeg mange ganger har tenkt at jeg burde melde meg på et løp, for å ha noe å trene mot, slik jeg gjorde da jeg var i tenårene. Hvis jeg følger mine faste rutiner, har jeg én trening med ren kondisjon inne (tredemølle, spinning, sykling, evt. roing), én med styrke for hele kroppen (styrkeøvelser for de store muskelgruppene, som f.eks. markløft, knebøy, utfall, samt styrke for bl.a. armer og mage), en valgfri/kombinasjon av styrke og kondisjon, og én utetrening (om vinteren vil det si ski, om sommeren løping eller sykling). Tre treninger får jeg alltid tid til, og har jeg ikke tid til den fjerde droppes gjerne den valgfrie/kombinasjonsøkten. Trener ca. en time hver gang. Aldri mer, og kan ha kortere kondisjonsøkter, spesielt hvis jeg har trent intervaller. Jeg har alltid vært mest glad i kondisjonstrening, og har bl.a. løpt mye tidligere, men jeg har begynt å like styrketrening også, selv om jeg ikke er noen tungvekter. Og så er jeg heldig å ha en mann som trener mye, og som har lært meg en del øvelser (jeg er nok av dem som kunne synes det ville være litt skummelt å være eneste jente i styrkerommet, hvis jeg ikke visste hvordan jeg skulle gjøre øvelsene riktig).
Andale Skrevet 10. mars 2010 #5 Skrevet 10. mars 2010 Jeg trener ca 4 ganger i uka. Da er en økt langkjøring (jogge i 1,5 timer), en økt er intervalltrening (løping) og de to siste kan være både styrketrening, spinning, saltimer eller turer ute. Er kondisjonstrening jeg liker best! Trener vel mest fordi jeg synes det er gøy, samtidig som det hjelper til å koble fra hjernen en stund. Føler meg mye mer opplagt og kvikk ved regelmessig trening enn om jeg ikke trener (da blir jeg ofte trøtt og ukonsentrert).
Chanel.No5 Skrevet 10. mars 2010 #6 Skrevet 10. mars 2010 Trener hver morgen, 3 x i uken med 30 min styrke på senter, mandag, onsdag og fredag, kan være effektiv da alle apparatene er ledige så tidlig, varmer i tillegg opp med rask gange på tredemølle i 10 min og de rsterende dagene jogger jeg 4 x uken ca 35 min. Dette gjør jeg for helsen min sin del, samt at jeg fr masse energi av det, har trent i hele mitt liv og liker det. I tillegg er jeg glad i mat og da passer det godt med en aktiv livsstil. Ha også en hund som trenger luft og i helgene går vi ofte 1-2 times turer. Selvfølgelig har jeg dager der jeg ikke har lyst å trene, men da føles det så mye bedre etterpå! Passer på å ha noen hviledager innimellom, la kroppen hente seg inn!
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #7 Skrevet 11. mars 2010 Jeg trener styrke tre ganger i uken og kondisjon ca to. Trener fordi jeg får overskudd og vil være i god form. Ved å trene mye kan jeg også spise det jeg vil, uten at jeg legger på meg. Har også en jobb som krever at jeg er fysisk sterk. Det er vel det som er motivasjonen min også! Jeg kjøpte inn egne manualer som jeg kan regulere vekten på og bruker naturen når jeg jogger. Dette fordi jeg ikke liker å trene i stuido :-)
Leifr Skrevet 11. mars 2010 #8 Skrevet 11. mars 2010 Kjører ordentlige styrkeprogrammer, enten 3 eller 4 økter i uka, alt fra 45 minutter til halvannen time per økt (men som regel rundt en time). Stort sett helt på egenhånd i styrkerommet (trener ofte på upopulære tidspunkt). Målsetningen er først og fremst å være sterk, fordi da fungerer kroppen bedre, og fordi jeg synes ungene mine skal ha den sterkeste pappaen. Langsiktig målsetning er å være sånn som disse karene her når jeg blir gammel: http://rosstraining.com/blog/2010/02/16/mo...ool-strength-2/ Kortsiktig målsetning for 2010 er å dra 200 kg opp fra gulvet, og klare fire skivers knebøy (dvs. 180 kg). Burde være greit innenfor rekkevidde; tok hhv. 180 kg i mark og 170 kg i knebøy da jeg testet i januar. Jeg er 37 år gammel, får aldri nok søvn, og begynte med seriøs styrketrening rett før jul i 2008, så må kunne si meg fornøyd med framgangen. Trener også litt kondisjon fordi det er bra for helsa og generelt nyttig å ikke bli sliten med en gang, det gjøres for det meste enten med vekter (stangkomplekser osv.) eller ute i terrenget (joggeturer i sommerhalvåret, sleper guttungen på akebrett vinterstid, osv.)
-Englefjes- Skrevet 11. mars 2010 #9 Skrevet 11. mars 2010 (endret) Jeg er gravid nå, så jeg trener både mindre og roligere enn normalt sett. Men til vanlig ser treningsopplegget mitt omtrent slik ut: Styrke tre ganger i uken Vanligvis tresplitt: bein, rygg/biceps, skuldre/bryst/triceps. Tunge vekter og få repetisjoner, fokus på baseøvelser med litt "pynteøvelser" (bicepscurl osv.) på slutten av økten. ca 10 minutter oppvarming først med rolig løping på tredemølle. Forsøker å holde økten under en time totalt sett; jeg får langt mer utbytte av treningen når jeg ikke trener for lenge. I perioder kjører jeg litt flere reps og lettere vekter for å både trene teknikk og fordi det kan få meg ut av stagnasjon. Varierer også med å kjøre helkroppsprogram innimellom, og om sommeren blir det ofte to-splitt (overkropp og underkropp) for å kunne få vært mer ute og drive med klatring og friluftsliv. Kondisjon 2-3 ganger per uke Løping, vanligvis to 4x4 intervalltreninger og en langkjøring, evt. en 4 x 4 og to langkjøringer, eller kun langkjøringer. Kommer an på form, behov etc. Langkjøringene ligger på 45-75 minutter, intervalltreningene ca 40 min inkludert oppvarming og nedtrapping. Styrke trener jeg fordi jeg synes det er gøy, det appellerer til meg, og jeg synes det er ekstremt fint å ha en kropp som tåler mye. Å være sterk gjør hverdagen så mye enklere; tunge løft etc. går som en lek. Dessuten er det positivt mtp. benskjørhet, noe alle kvinner bør tenke på. Og så liker jeg muskler. Kondisjon trener jeg også fordi jeg synes det er gøy, det er bra for helsen, og dessuten gjør det sammen styrken sitt til at jeg kan bære tunge sekker langt på fjellturer. Noen O2-snapper blir jeg aldri, men en grei kondis er fint å ha i bunn. Jeg gleder meg vilt til å kunne begynne å trene skikkelig igjen når ungen er ute om under to måneder/når kroppen sier det er greit å kjøre på igjen. Endret 11. mars 2010 av -Englefjes-
Cessa25 Skrevet 11. mars 2010 #10 Skrevet 11. mars 2010 (endret) Trener rundt 5 ganger i uka, alltid løping av en eller annen form, langkjøring, intervaller osv. Løpeturene foregår på morgenen før jobb i ukedagene, og på ettermiddagen/kvelden i helgene, varer fra 30 min til en time, kommer litt an på hvor god tid jeg har. I tillegg trener jeg styrke på treningsrommet på jobben et par ganger i uka, mest rygg og mageøvelser. Løp veldig mye før, gjerne to økter til dagen (for konkurranser ol.), men nå synes jeg det er deilig å ta meg tid til å kose meg med treningen. Og ikke minst er jeg veldig for at trening skal være gøy, jeg elsker å løpe, og på sommeren blir det mye ballspill, volley, fotball osv. Styrketrening gjør jeg mer fordi jeg "må" Endret 11. mars 2010 av Cessa25
Gjest keeke Skrevet 11. mars 2010 #11 Skrevet 11. mars 2010 Det siste året har det vært lite trening, pga operert kne. Men nå er det endelig godt igjen, og etter jul har jeg vært flink til å trene. Det er godt! Hvor ofte jeg trener kommer helt ann på om jeg har mye skole og jobb, så hver uke blir ikke lik. Alt fra 1-6 ganger i uka, men prøver å holde ca 4 ganger i uka. Egentrening: - Minst 3km rask løping på tredemølle, tar ca 15min. - Styrke: mye på rumpe/lår, knebøy (fordi jeg fokuserer på det om dagen). Armer, mage, rygg Time i sal: Pleier å ta en eller to timer, kommer litt ann på hva jeg orker. Men mye kondisjon, og noe styrke. Jogging ute: Jogger i 40-60min Trener 1-2timer når jeg trener på treningssenter, prøver å holde 2timer. Mål: Stramme opp kroppen igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå