Gjest Gjest_sviktet_* Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Dette er så absurd at jeg vet ikke helt åssen jeg skal få fomidlet det på korrekt måte engang... Jeg har skrevet en del her inne tidligere. Først at det ble slutt, og så at jeg fikk tidenes nydeligste brev fra mannen, hvor han skriver at han vil ha en fremtid med meg. Han dukker opp på døren med roser, gråter og lover å være den beste kjæresten for meg. Han sa at den uken vi var fra hverandre var et helvette, og at han var villig til å gjøre HVA SOM HELST for at jeg skulle ta han tilbake. Det har ikke vært utroskap eller noe inne i bildet. Vi har rett og slett bare vært litt ute å kjøre i forhold til prioriteringer og tillit. Jeg har vel hatt behov å høre at han vil satse skikkelig. Og jeg ble så GLAD da han skrev til meg. Og vi hadde en fantastisk helg, med lange samtaler, middag, holde hender og masse kos. Han skalv da han klemte meg igjen, og sa at dette føltes så riktig. Og det gjorde det. Så langt så vel! Velvære og rosa skyer!! Men det ble selvsagt et skjær i sjøen. Jeg slettet han som venn på fb da det var slutt, fordi jeg ikke greide å se statusoppdateringer, bilder etc. Ja, jeg greier ikke å la vær å snoke der inne, så det var eneste måte for meg å komme over han på. Jeg slettet også et par venninner av han, som jeg egentlig bare hadde der fordi de hadde lagt meg til mens vi var sammen. Da det ble slutt så slettet jeg de også, siden jeg vet de legger ut masse bilder osv, og jeg orket ikke å se bilder av typen med blonde berter på fanget. Eller hva annet han foretar seg sammen med dem. Hun ene har en væremåte jeg ikke liker. Hun og typen hadde sex noen ganger før jeg og han hooket opp. Og hun har hele tiden klemt han, holdt rundt, sendt mld av typen "savner deg, kom på besøk igjen snart, når skal vi møtes igjen da"? osv. Ting jeg ikke syns er så ok når han har ny dame. Jeg har fortalt han at jeg synes det er ubehagelig, og at jeg ikke liker det. Han har sagt at han ikke er intr, at han synes hun har en forferdelig personlighet, og at han bare "spiller med" på hennes "sjargong". Feigt! Og grunn til at jeg mister tillit og blir mistenksom. Hva er poenget liksom? Da vi ble sammen igjen fikk jeg en mld fra henne hvorfor jeg hadde sletta henne, og typen fikk to. Jeg skrev som sant var, at jeg syntes det var greit å kutte trådene da det ble slutt. Jeg syntes det var merkelig til innblanding. De har ikke møttes alene siden vi ble sammen for et halvt år siden, og han har såvidt jeg vet knapt hatt kontakt med mennesket. Han har heller ikke vært særlig positiv til henne egentlig, så jeg syntes det var merkelig at hun skulle blande seg sånn inn. Jeg har nesten aldri pratet med henne selv, og føler igrunn ikke behov for det heller. hun er en helt annen type enn meg. Så jeg lurte på hva som var greien, og spurte om jeg fikk se hva han har svart henne. For å slippe å lure, og gå videre. Så viser det seg at han har skrevet hvor mye han satser på meg osv. Men at hun nok ikke er "favoritten min i fht hvem det er greit han går på cafe med, fordi hun er så pen, sexy osv. Er glad i deg xxxmin:)" Jeg ble helt satt ut, og skjønner ikke hvorfor han skriver sånt til henne. Jeg ble forbannet og kastet han ut. Han føler seg kjempedum, og forteller at han er en feig jævel som skrev et slikt svar til henne for at det ikke skulle bli noe drama. Han ville bare holde henne unna oss, uten at hun klikket og laget mer styr. Det verste er vel at han faktisk mener det, at han virkelig trodde dette var det som skulle til å få henne til å holde seg unna... Det verste er at jeg aldri har hatt noe imot hans jentevenner, og jeg vet han omgåes eksen sin som han bodde med i 7 år jevnlig uten at det er noe problem. Jeg syns ikke hun verken er pen eller sexy (selv om andre sikkert syns det) og jeg har aldri nektet han noe som helst. Jeg føler meg utlevert, for noe jeg faktisk aldri har sagt. Det blir en forvrenging av sannheten. og det er så urettferdig. Nå sitter jeg her og føler at jeg har vunnet i lotto, for så å bli snytt for premien. Jeg har kjeftet, grått, vært lei meg og fått trøst av venner. Dette var virkelig et svik. Men han gråter og er så lei seg, han anser seg selv om tidenes feige kløne, og lover å gjøre opp for seg. Skal jeg la han, eller bør jeg gå videre nå?
Lancelot Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 Finn deg en ordentlig mann med baller, det tøyset der vil aldri forandre seg.
Gjest Rattata Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 La feigingen gå... Det er så stakkars dem når de har såret andre! Kaster seg i et hjørne og pistrer. Man får aldri tak i slike, stakkarslige uskyldige med bare gode tanker. Bor sammen med en selv, som snart blir boende alene Skulle han ha skrevet noe slikt, så skulle det vært i samråd med deg.. BASTA!
Gjest ts Skrevet 10. mars 2010 #4 Skrevet 10. mars 2010 HULK!!! Det var jo nå vi skulle satse. Flytte sammen, få barn, og vi har allerede lagt planer for ferier osv. "du er jenta jeg vil ha, jeg har aldri følt noe sånt for noen før".... Hvordan skal jeg greie å slippe taket???
Gjest b Skrevet 10. mars 2010 #5 Skrevet 10. mars 2010 HULK!!! Det var jo nå vi skulle satse. Flytte sammen, få barn, og vi har allerede lagt planer for ferier osv. "du er jenta jeg vil ha, jeg har aldri følt noe sånt for noen før".... Hvordan skal jeg greie å slippe taket??? Du skal da ikke det. Om det ikke har noe med noe annet tull fra hans side å gjøre. Må da være lov å være litt klønete.
Gjest Gjest tone Skrevet 10. mars 2010 #6 Skrevet 10. mars 2010 sats på han!! Ikke hør på hva andre sier her---Greitt han har vært feig, men dog fordi at han ikke vil skape unødige konflikter..Hans er sikkert i etterkant nå at det var feigt gjort å gjøre det slik og han angrer på det...det må være lov å feile for så å rette opp feilen
I Grosny Skrevet 10. mars 2010 #7 Skrevet 10. mars 2010 Typen var i en veldig vanskelig situasjon, som han taklet litt grumsete. Han sa at du ville at han ikke skulle ha kontakt med henn fordi hun var altfor sexy og vakker. Hadde det vært bedre å si "pga sjalusiproblemer?" Jeg synes egentlig det var en ganske kurant nødløgn. Det er ikke godt for han å bryte kontakten med henne. Han er helt sikkert helt ærlig glad i henne, og det gjør vondt å velge henne bort til fordel for deg. Men han gjør det. Han velger henne bort til fordel for deg. Sannsynligvis så er det et problem med henne som gjør at han har valgt henne bort som partner, men allikevel så er han selvfølgelig glad i henne. Det de har hatt sammen betyr noe. Dette vil han ikke si til deg, fordi han er redd du skal bli skremt, såret eller noe. Husk at han vil ha deg, og han kan ikke si ting som kan skade ditt forhold til han. Så slapp av, og ro deg ned. Han er veldig glad i deg. Glad i DEG! At kjekke menn (og kvinner)har x`er som spøker i bakgrunnen er helt normalt , iallfall fra niende-klasse og oppover.
Gjest ts Skrevet 10. mars 2010 #8 Skrevet 10. mars 2010 Men jeg har jo aldri sagt det! Jeg har bare hatt en uggen følelse når det kommer til henne, og etter å ha sett henne i fylla gikk det opp for meg hvor dårlig jeg liker henne. Han har penere venninner, så det er ikke et argument. Føler meg så utlevert, og siden vi hadde snakket om dette, at jeg bare ville være i fred. At en perifer venninne han ikke føler han er nære med, plutselig legger seg oppi dette synes jeg er innmari dårlig timing. Nå skulle vi få en "ny start", fokusere på oss, og reetablere tillitten etter bruddet. At han da kunne komme på å skrive det, skjærer sånn i tillit, selvtillit, rettferdighetssans (for hun fortjener absolutt ikke noen godord etter oppførselen sin) og egentlig mitt syn på hele mannen!
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 #9 Skrevet 10. mars 2010 Skjønner deg godt. Det der var pisse feigt av ham. Og får meg til å tenke at han er drittredd for å være uvenner med noen. Hva med neste gang...tru åssen han hadde følt seg om du hadde avvist et gammelt knull med "kjæresten min liker ikke at vi omgåes for han er sjalu på din store k**". Du kan jo spørre ham om åssen han ville følt seg dag. Forøvrig tror jeg at jeg hadde satset på fyren om jeg ellers stolte på ham. Og barnslig som jeg er hadde jeg sørget for å skremme mægga om det passet slik.
Gjest ts Skrevet 10. mars 2010 #10 Skrevet 10. mars 2010 Han har bagatellisert det hele, og har vel kanskje ikke helt skjønt hvorfor jeg har reagert. "Hun er sånn, mot alle, det er bare sånn hun er"... Og han mener at dette var det som skulle til for at hun skulle holde seg unna. Jeg lurer på om det er noen anne grunn til at han vil "holde" på henne. Ekkelt type kvinnemenneske, som jeg ikke greier å forstå meg på. Og hun er 10 år yngre enn han, og jeg forstår ikke hva de kan ha å prate om. Noe de forsåvidt ikke har gjort heller, om jeg skal velge å tro han. Han mener hun er litt småsprø, og er redd for hva "alle andre" vil synes, om han forteller sannheten, hva han virkelig synes om henne.
ts_ts Skrevet 10. mars 2010 #11 Skrevet 10. mars 2010 Hva gjorde hovedsakelig at det ble slutt? Forsvant følelser? Hvordan i allverden klarte du å ta han tilbake så lett? Jeg skulle ønske min eks tok meg tilbake, men det skjer nok ikke og alle oppfordrer meg til å bare ignorere henne. Men han eksen din gjorde jo det motsatte med deg og det fungerte.. I mitt tilfelle sluttet følelsene fra hennes side og hun forelsket seg i en annen før det ble slutt.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 #12 Skrevet 10. mars 2010 Da jeg ble sammen med mannen min for 15 år siden hadde han en jente som hang slik på han. Da han møtte henne en dag så sa han til henen at jeg trodde at hun prøvde seg på han. Hun benektet (selvfølgelig) Han kommer hjem til me og er såå stolt av seg selv for å ha "ryddet opp i dette". Og jeg blir dritt forbanna for det var da aldri meningen at han sklle fortelle henne ting jeg sa til han. Mere at han burde skjønne hvor han hadde henne. Og så mente han at når hun benektet så var det ikke mer å tenke på.. herremin hvor dum går det ann å bli!!! Om ikke det e 100% likt som i ditt tilfelle så viser det bare at menn ikke alltid r like flinke som oss på slike opprydding/avise- greier. Snakk emd han på en ok måte, fortell hva du føler, og la det så ligge. Vi har vært sammen i 15 år etter dette. Angrer ikke. Så gi han en sjangse du - men si ifra at løgner på din bekostning godtas ikke. Evtfår han sende henne en ny mail vor han sier at det var feil, du har aldri sagt det, men han visste ikke hvordan han ellers skulle få henne til å skjønne at hun skal holde seg vekk. Men - jeg likte ikke at min kjæreste da traff en som hang seg etter han. Så jeg gav han valget - henne eller meg.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 #13 Skrevet 10. mars 2010 Jo da, han fikset dette på en klønete måte men alle gjør da feil vel? Jeg ville for det første brukt en del tid på dette med å starte på nytt, flytte sammen, planlegge barn og ferier etc. Hva med å heller bruke tiden på å lære og bli skikkelig trygg på hverandre? Hva med å bruke tiden på å snakke sammen om hvilke forventninger dere har til forhold, hva ønsker dere av fremtiden hver for dere og sammen Hvordan ser dere på dette med venner av det annet kjønn, hva er det ok å snakke med venner om og ikke (jeg snakker feks aldri med venner om støtte problemer med kjæresten eller gir negative karakteristikker av ham fordi jeg ikke vil stille han i et dårlig lys og forventer at han ikke gjør det samme). Hvilke forventninger har dere til fritid, ferier ønsker dere de samme opplevelsene? Hvor skal dere bo, hva skal dere jobbe med, hvem skal eventuellt jobbe deltid når dere får barn, hvordan ser dere på barneoppdragelse, hvordan ser dere på religion og skal barna døpes? Hvordan ser dere på økonomi, felles, delt, særeie? Det virker som om dere nå har vært blendet av forelskelsen og glemt problemene som gjorde at dere endte opp med å gå fra hverandre i utgangspunktet. En ting er å snakke om at man skal satse på hverandre, en langt annen ting er å snakke om hvordan man faktisk skal gjøre dette og hvilke forventninger dere har til hverandre. Det kan virke som om det er her kjernen i problemet ligger og dere kan ikke løse dette ved å bare hoppe rett til den lykkelige fasen hvor dere bare skal satse på hveandre og alt blir fint. Den episoden som nå har vært viser at dere har mye igjen når det kommer til å lære hverandre å kjenne. Dere har en del igjen på å snakke om hva som er ok og ikke ok når man er i et forhold, hvordan er det ok å portretere partneren ovenfor andre feks? Er det ok å si til andre at de er sexy, selv om man ikke mener det, sånn bare for enkelhetsskyld? (jeg mener dette er å sette den andre i et dårlig lys og at man dermed ikke skal si slike ting, men hva mener dere og han?) Ser du poenget mitt? Dere hoppa rett inn i samme bane som dere var i forrige gang. Skal forholdet gå en annen vei denne gangen må dere jobbe med å forandre på premissene, nemlig via å lære å kjenne hverandre veldig godt slik at du kan være sikker på at han vet hvordan han skal håndtere den neste teite situasjonen. Et annet eksempel er at det for meg er viktig at han ikke blander seg inn om noen legger ann på meg på byen. Jeg liker å vite at han stoler på at jeg kan håndtere dette på en ok måte selv og at han ikke må komme å passe på og markere teretorie. Det tok litt tid før han lærte meg godt nok å kjenne til at han så at jeg faktisk håndterte disse tingene godt selv. Det tar ting å lære nettopp disse tingene, nøyaktig hvordan foretrekker du mange aspekter i forholdet. Hva er viktig for deg for å bli trygg, hvordan kan han oppføre seg for å nå dette hos deg? Ikke hopp rett tilbake i samme mønster, men bruk tid på å snakke gjennom alle om, men, hvis, når og bruk tid på å lære det i praksis. Han gjorde en klønete tabbe og tok lettes utvei... snakk om hvordan dette kan løses på en bedre måte neste gang.
Havbris Skrevet 10. mars 2010 #14 Skrevet 10. mars 2010 Jeg skjønner at du er ganske så ute av deg TS og jeg tror jeg forstår hvorfor, jeg har vært i nærheten av en liknende opplevelse. Det verste er sikkert ikke det som ble sagt - men at temaet "deg" ble brakt på bane av kjæresten din, i en mail (?) til x-dama. Altså bak din rygg - og på en måte som stilte deg i et ufordelaktig lys. Det er vanskjelig å svelge. Fordi du aller helst hadde sett at han klinte alt mulig positivt om deg opp i ansiktet på den dama slik at hun skulle forstå at han hadde valgt deg. Du må bruke et par dager til å rase fra deg. Men ikke slipp taket. Ja - det var klønete gjort - og kanskje er han en mann som blir verbalt klønete i situasjoner der han blir usikker. Men det var et feilskjær, han sier han angrer, er lei seg etc. Han vil leve sammen med deg. Ikke straff ham videre for dette. Bruk denne episoden til å snakke sammen om forholdet deres - det er skjørt ennå virker det som - om forventninger, fremtiden og tanker om det å leve sammen.
Gjest TS Skrevet 16. mars 2010 #15 Skrevet 16. mars 2010 Ja...da er jeg like langt. Han fikk sagt ifra til hun jenta at dette ikke gikk. alt greit så langt. men nå tviler han på sine følelser for meg da. Han vil ikke at det skal bli slutt, men han må bare finne tilbake til de "gode følelsene" igjen, som han hadde før alt dette skjedde. Jeg orker snart ikke mer...hvor mye på vent skal man gå? Hele forutsetningen for at jeg skal tilgi har for det teite mailen til henne, må jo være at han satser hundre prosent på meg og er villig til å jobbe for at forholdet skal funke. Føler jeg ikke aner hva jeg skal gjøre nå???
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2010 #16 Skrevet 16. mars 2010 Ja...da er jeg like langt. Han fikk sagt ifra til hun jenta at dette ikke gikk. alt greit så langt. men nå tviler han på sine følelser for meg da. Han vil ikke at det skal bli slutt, men han må bare finne tilbake til de "gode følelsene" igjen, som han hadde før alt dette skjedde. Jeg orker snart ikke mer...hvor mye på vent skal man gå? Hele forutsetningen for at jeg skal tilgi har for det teite mailen til henne, må jo være at han satser hundre prosent på meg og er villig til å jobbe for at forholdet skal funke. Føler jeg ikke aner hva jeg skal gjøre nå??? Ok. Der havna han i kategorien "kjerring" for meg. Nå kan du bare glede deg til han begynner å sutre over at ræva hans er for stor...
Gjest TS Skrevet 16. mars 2010 #17 Skrevet 16. mars 2010 Kødder du? Han gjorde faktisk det på søndag!! Det er ikke tull engang:D:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå