Gjest Gjest_Trude_* Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 (endret) Hei Sønnen i huset har arvet denne fine genseren men han like ikke den røde polohalsen på den. Jeg synes den er fin, men det er mulig det blir litt mye rødt på toppen, hva synes Dere? Er det noen her som vet om det er mulig å ta av polokragen uten å ødelegge hele genseren? http://farm4.static.flickr.com/3078/309799...33b23882d_b.jpg http://farm4.static.flickr.com/3258/309799...cbab1ec73_b.jpg Img-tags fjernet iht reglene Bond, mod Endret 10. mars 2010 av Bond
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 klarer du å ta maskene rundt halsen inn på en rundpinne og så rekke opp halsen? Strikke en ny hals, evt ikke polohals?
tfagern Skrevet 9. desember 2014 #3 Skrevet 9. desember 2014 (endret) Hei Sønnen i huset har arvet denne fine genseren men han like ikke den røde polohalsen på den. Jeg synes den er fin, men det er mulig det blir litt mye rødt på toppen, hva synes Dere? Er det noen her som vet om det er mulig å ta av polokragen uten å ødelegge hele genseren?http://farm4.static.flickr.com/3078/309799...33b23882d_b.jpghttp://farm4.static.flickr.com/3258/309799...cbab1ec73_b.jpgImg-tags fjernet iht reglene Bond, mod Er det noen som har erfaring med å ta av og gjøre om slike krager? Disse genserne er vel blitt dusinvare nå, så kanskje like greit å klippe opp genseren å lage puter av den :-) Endret 9. desember 2014 av tfagern
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #4 Skrevet 9. desember 2014 Er det noen som har erfaring med å ta av og gjøre om slike krager? Disse genserne er vel blitt dusinvare nå, så kanskje like greit å klippe opp genseren å lage puter av den :-) NEEI, ikke ødelgg den fine genseren og lag pute! Finn siste avslutningsmaske på halsen og da finner du også begynnertråden for opprekk. Det går helt fint å rekke opp en slik kragem gjøre den kortere til en båthals og felle av på nytt. Du rekker opp optrent så mye at ahslen er passelig, plukker opp alle maskene og fell av på nytt. Har du ingen med strikke erfaring som kan vise deg? Dette er gjort i løpet av en time to.Anonymous poster hash: fbee9...c5d
tfagern Skrevet 9. desember 2014 #5 Skrevet 9. desember 2014 NEEI, ikke ødelgg den fine genseren og lag pute! Finn siste avslutningsmaske på halsen og da finner du også begynnertråden for opprekk. Det går helt fint å rekke opp en slik kragem gjøre den kortere til en båthals og felle av på nytt. Du rekker opp optrent så mye at ahslen er passelig, plukker opp alle maskene og fell av på nytt. Har du ingen med strikke erfaring som kan vise deg? Dette er gjort i løpet av en time to.Anonymous poster hash: fbee9...c5d Synes du at den røde kragen er fin også da, eller ville du tatt vekk den?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #6 Skrevet 9. desember 2014 Synes du at den røde kragen er fin også da, eller ville du tatt vekk den? Ville laget en liten råd krage, øverst. Hvor i alndet befinner genseren seg?Anonymous poster hash: fbee9...c5d
tfagern Skrevet 9. desember 2014 #7 Skrevet 9. desember 2014 (endret) Ville laget en liten råd krage, øverst. Hvor i alndet befinner genseren seg?Anonymous poster hash: fbee9...c5d Genseren blir kanskje finere uten den høye halsen? Så du ville tatt av den høye halsen og laget båthals? Genseren befinner seg i Trøndelag. Endret 9. desember 2014 av tfagern
Vera Vinge Skrevet 9. desember 2014 #8 Skrevet 9. desember 2014 Jeg syns den klassiske varianten med båthals er finest, og ville tatt av den høye halsen. Om man kan strikke litt, er det fort gjort. Kanskje din lokale garnbutikk tar slike oppdrag?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #9 Skrevet 9. desember 2014 Genseren blir kanskje finere uten den høye halsen? Så du ville tatt av den høye halsen og laget båthals? Genseren befinner seg i Trøndelag. Ja, jeg ville laget båthals slik de aller fleste Mariusgenseren har. Synd den er i Trøndelag. Jeg er langt i sør. Men spør på en proff garnbutikk. Får du hjelp med å begynne opprekkingen så er resten plankekjøring.Anonymous poster hash: fbee9...c5d
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #10 Skrevet 15. desember 2014 Sånne "vanlige" blå mariusgensere er greie som Barnegensere, men synes ikke at de er fine på voksne menn. Til menn er det mye stiligere med f. eks grå eller andre farger. Jeg ville heller klippet opp genseren å sydd puter av bolen, lager leggvarmere av ermene, og buff/pannebånd av den røde høye halsen :-) Jeg gjorde det med den på bildet her: Anonymous poster hash: f79b2...724
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå