Gå til innhold

Bæsje på jobbtoaletter

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Rita_*
Skrevet

Under en diskusjon i lunsjen(!) i dag kom det frem at det er svært delte meninger rundt hvorvidt folk synes det er ok å "gå stort" på jobbtoalettene. En del føler seg ganske ukomfortable med dette, og velger, dersom trangen melder seg, å heller gå på andre toaletter i bygget eventuelt toaletter utenfor bygget. Andre mener derimot at dette er det mest naturlige i verden, og har ingen motforestillinger mot å benytte seg av det nærmeste toalettet, selv om det kan innebære at alle kolleger får full "oversikt" over hva som har vært ditt ærend der.

Det hadde derfor vært interessant å få litt flere innspill på dette, er dere komfortable med å bæsje på nærmeste toalett på jobben? pasta

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor skal man ikke kunne drite på en jobbdass? :klø: Å gå langt for å drite er bare bortkastet tid.

Blir det brun stripe i skåle kan man fjerne den med dokosten. Stinker det har vi ei sprayflaske med duftfrisker. Ingen trenger å vite hva det er man har bedrevet der inne.

Skrevet

Jeg syns noen er mer komfortable enn andre å bruke jobbtoalettene. og noen behandler det som en offentlig toalett på Oslo S. Ser ut som en svinesti og avogtil lurer jeg på disse fine damene hvordan de kan "oppføre seg" på et toalett.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg syns noen er mer komfortable enn andre å bruke jobbtoalettene. og noen behandler det som en offentlig toalett på Oslo S. Ser ut som en svinesti og avogtil lurer jeg på disse fine damene hvordan de kan "oppføre seg" på et toalett.

Æsj, ja. Jeg forlater ikke dassen om det ikke ser like bra ut der inne som da jeg kom inn. Jeg kom inn på dass etter sjefen en gang, og så at det lå en blodig tampong og fløt i skåla etter henne.

Gjest Gjest_Nina_*
Skrevet

Må jeg nr 2, så må jeg, og da bruker jeg toalettet på jobb. Det gjør meg i utgangspunktet ingenting, jeg tar papir nedi toalettskåla slik at det ikke skal bråke, bruker toalettkosten hvis nødvendig, og trykker på luftfriskeren før jeg forlater toalettet. No problem :-)

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Selv bæsjer jeg aldri på jobb. Men mange av de jeg jobber med gjør det. Ofte uten å vaske etter seg, så nestemann blir møtt med både bæsjstriper og grums i skåla. Fysj, så ekkelt det er.

Gjest Dorey
Skrevet

Haha, folk er snåle. Hvorfor skal man ikke kunne gå på jobbdoen? :ler:

Gjest Gjest_HAHA_*
Skrevet

Jeg har ikke problemer med det, men syns det er ubehagelig om det feks. står noen utenfor å venter.

Om det lukter setter jeg bare opp et vindu og jeg griser jo ikke ned hele dassen heller. Jobber i barnehage og der kan man ikke være prippen på litt bæsjelukt uansett..

Det er jo helt naturlig... mye verre å holde det inne??

Skrevet

Jeg har 12 timers vakter på min jobb så det er nødvendig innimellom ja. Tenker ikke over det i det hele tatt.

Gjest Emera
Skrevet

Jaja. Det har skjedd mye siden folk satt på rekke og rad på utedassene.

Må jeg på do så går jeg på do. Det er da helt naturlig.

Gjest Mona R.
Skrevet
Blir det brun stripe i skåle kan man fjerne den med dokosten. Stinker det har vi ei sprayflaske med duftfrisker. Ingen trenger å vite hva det er man har bedrevet der inne.

De fleste med litt manerer går på et toalett som er et stykke unna kontorstolen. Alle vasker seg alltid på hendene med såpe og varmt vann etterpå, og stenger kranen med papirtørkle - håper jeg virkelig!

Alle ser jo hvor lang tid du bruker på toalettet om du velger det som er nærmest!

Skrevet
De fleste med litt manerer går på et toalett som er et stykke unna kontorstolen. Alle vasker seg alltid på hendene med såpe og varmt vann etterpå, og stenger kranen med papirtørkle - håper jeg virkelig!

Alle ser jo hvor lang tid du bruker på toalettet om du velger det som er nærmest!

ja, og så da? selv kongen bæsjer, det ville være mye rarere om han ikke gjorde det...

Skrevet

Foretrekker å gå skikkelig på do hjemme, og er glad for at kroppen min har fast dotid på morgenen.

Klarer fint å gå på doen på jobb hvis det skulle være nødvendig, men jeg klarer ikke offentlige toaletter. Muligens fordi det er så ekkelt å komme borti dem.

Er glad jeg jobber i barnehage med små barn, slik at det blir litt mer privat å gå på do.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg holder meg. Er kun hjemme og hos mine foreldre jeg er komfortabel med å gjøre det. På toalettene på jobben er det så ekkelt. Alltid bæsj i skåla og i går var det blod på den ene veggen. Vi er bare 15-20 stk som bruker dette toalettet og det er rart at noen av de er så grisete...

Men ja, jeg er kanskje rar. Jeg unngår som best jeg kan å bæsje på jobb.

Skrevet

Og igjen kommer dette temaet opp ; P

Må man så må man! Men det er greit om toalettet er strategisk plassert et stykke unna.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har jobbet litt ulike steder. Men det kommer litt an på hvordan toalettet er innrettet. Det er spesielt ubehagelig dersom det er flere toalett ved siden av hverandre med åpning nederst på veggene. Hvor du hører alt som sidemannen gjør. Og lukten sprer seg i hele rommet fra alle toalettene... Grøss. Men dersom det er flere godt adskilte toaletter med lukkede vegger kan det være greit.

Skrevet

Jeg har ikke problemer med å "gå" på jobben. Vi er en liten bedrift med 10-15 ansatte pluss eventuelle gjester og vikarer. Vi deler alle på to toaletter. Det var en stund det av og til var skittent, men da hang jeg opp en lapp om at de måtte bruke kosten, og siden er det sjelden "tull" i skålen. Dessuten kommer jo vaskedamen to ganger i uken og ordner opp, så det er ganske rent generelt.

Gjest Emera
Skrevet

Altså, jeg forstår at folk ikke bruker jobbtoalettet dersom det ser ut som et katastrofeområde. Det er ganske utrolig hvor noen kan grise til på et offentlig toalett. Spesielt utrolig at de ikke rengjør etter seg på jobb. Det har hendt at jeg har rygget ut fra toalettet på jobb også, og heller gått til et av de andre.

Skrevet

Synes ikke noe om det:p .

Er bare sånn!!

Gjest Gjest
Skrevet
Under en diskusjon i lunsjen(!) i dag kom det frem at det er svært delte meninger rundt hvorvidt folk synes det er ok å "gå stort" på jobbtoalettene.

Jeg synes i hvert fall ikke dette er et passende samtaleemne ved lunsjbordet :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...