Gå til innhold

Hvorfor har noen store porer og andre ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Lurer på hvorfor jeg.

Jeg bruker ikke foundation eller pudder, bare litt solpudder. Er flink til å rense huden morgen og kveld, med bra renseprodukter. Alikevel har jeg store poerer i huden ved siden av nesa, det er ett område på ca 4cm på hver side. Det er så irriterende! Kan det være fordi jeg røyker?

• 7 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Har du noen gang prøvd ansikts peeling/skrubb 1 til 2 ganger i uka?

- Ansikts maske?

- Eller vært hos hudpleien for en god ansiktsbehandling og hudanalyse?

- kanskje du bruker feil produkter som gjør at porene tetter seg enda mer?

http://mademoiselledianne.com/sonya-care-collection

- Det kan også være lurt å drikke godt med vann. Prøv en 1/2 liter før du legger deg og når du står opp. Om du syns det er vanskelig å huske på 8 glass til dagen.

- Frisk luft: 15-30 minutters spaserstur langs sjøkant eller andre steder med frisk (og ikke trafikkert) luft. Daglig. Gjør godt for huden.

Men jeg anbefaler deg å søke hjelp i en hudpleiesalong nær deg.

Lykke til :)

Gjest Spinell
Skrevet

Røyking kan bidra til at porene blir større.

Men vær også klar over at genetikk er med å bestemme hudkvaliteten, så spørsmålet om hvorfor noen har store porer mens andre ikke har, blir nesten som å spørre om hvorfor noen blir 1,80m høye mens andre stopper på 1,60.

Skrevet

Porene har mye med hudtype å gjøre, fetere hud har stort sett også større porer. Noen produkter hevder å redusere porestørrelsen, men for mange er det knyttet til hudtypen og kan ikke endres. Selv har jeg store porer ved neses, samme har de fleste andre i min familie, så antar det er genetisk, siden vi alle har en normal til fet hud i tillegg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...