Gjest Hans72 Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Ja, kort og godt: Jeg har gjentatte ganger hørt påstander om at Bibelen forutsier at religion vil bli forbudt, og tankefrihet vil innskrenkes, men jeg kan ikke huske å ha lest noe slikt selv. Spørsmålet mitt, er da: Kjenner noen av dere til hvor det står om dette? På forhånd takk for svar.
sofiemyr Skrevet 11. mars 2010 #2 Skrevet 11. mars 2010 Ja, kort og godt: Jeg har gjentatte ganger hørt påstander om at Bibelen forutsier at religion vil bli forbudt, og tankefrihet vil innskrenkes, men jeg kan ikke huske å ha lest noe slikt selv. Spørsmålet mitt, er da: Kjenner noen av dere til hvor det står om dette? På forhånd takk for svar. Les Åpenbaringen fra kapittel 17 om hvordan "Babylon den Store" skal bli ødelagt. Babylon den Store er et symbol på all falsk religion.
Midgard Skrevet 11. mars 2010 #3 Skrevet 11. mars 2010 (endret) Ja, kort og godt: Jeg har gjentatte ganger hørt påstander om at Bibelen forutsier at religion vil bli forbudt, og tankefrihet vil innskrenkes, men jeg kan ikke huske å ha lest noe slikt selv. Spørsmålet mitt, er da: Kjenner noen av dere til hvor det står om dette? På forhånd takk for svar. Vel hvor magen religioner er ikke allerede forbudt (i kristendommens navn) ? Endret 11. mars 2010 av Midgard
Gentle Skrevet 11. mars 2010 #4 Skrevet 11. mars 2010 Jeg tror akkurat det er et tolkningsspørsmål som noen få (eller bare ett?) trossamfunn hevder, det Sofiemyr og jeg tilhører. Som Sofiemyr skriver, er dette en tolkning av Åpenbaringsboken, vi finner ikke noe direkte utsagn om dette i Bibelen. Jeg lurer på hva forskjellige trossamfunn mener "Babylon den store" er? Jehovas vitner tolker det slik at fortidens Babylon var et forbilde på hele verden i dag, og dermed et symbol på all falsk religion, i praksis alle troende bortsett fra Jehovas vitner. FN, alle demokratiske regjeringer, ateister og liberale troende mener alle sammen at et generelt forbud mot religion er et brudd på menneskerettighetene, noe som gjør sannsynligheten for et slikt forbud svært liten. Selv om FN skulle proklamere et slikt forbud, ville det i praksis ha svært lite å si, FN har jo som kjent ikke spesielt mye makt. Jehovas vitner ser for seg at alle religionsamfunn blir utslettet, bortsett fra dem selv. Dette vil provosere alle verdens regjeringer, som samlet vil prøve å utrydde også dette ene siste trossamfunnet. Dette vil ikke Jehova tillate, regjeringene prøver å røre ved Jehovas øyensten. Det fører til en krig mellom Jehova, kristus og deres engler mot alle regjeringer over hele verden, en krig Jehova vil vinne. Han vil utrydde alle som ikke er Jehovas vitner, slik at det bare er de som tror på ham som får leve videre på jorden. Dermed vil det bli paradis på jorden. At du ikke tror på dette, betyr bare at du enten må vende om, eller så bli drept av den almektige himselv. Det er vistnok ikke særlig morsomt å bli drept av ham, det beskrives som "grusomt" i Bibelen. Så, du har dårlig tid, dette ligger like forran oss. Vend om, mens du ennå har tid. Kontakt Jehovas vitner lokale menighet og be om å få et gratis bibelstudie, slik at du kan lære hvordan du kan overleve alle drapene og få komme i paradiset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå