Gjest Gjest_anne_* Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Jeg skal være forlover i juli, og strever litt med å finne kjole. Jeg er 28 år og bruker str. 50/52 i klær. De kjolene jeg har funnet i "mine" butikker er ofte VELDIG damete og kjerringaktig, og det har jeg ikke lyst til å bruke. Jeg drømmer om en kjole med halterneck og litt tyll-aktig skjørt, og har sett noen i Agapekatalogen som ikke koster så ALT for mye... Har hørt at deres kjoler kan fås opp til størrelse 56. Er det noen andre "tjukkaser" som har erfaring med kjolekjøp herfra? Jeg har lyst på en ordentlig penkjole, ikke en i bomull eller lin som mange "penkjoler" for oss store er... Takk for svar!
LillePetrine Skrevet 11. mars 2010 #2 Skrevet 11. mars 2010 Hei! Legg inn spørsmålet på Bryllupsforumet istedet. Der kan jeg nesten garantere at du vil finne noen som kan hjelpe deg. Lykke til!
Gjest Pippelipp Skrevet 11. mars 2010 #3 Skrevet 11. mars 2010 Jeg ville vært litt forsiktig med halterneck. Det kan komme til å se lite flatterende ut og, ikke minst, det kan bli tungt for nakken din, for du bærer jo puppene dine med halsen da. Jeg snakker av erfaring, har veldig mye pupp å bære på og jeg har gitt opp halterneck. Nå vet ikke jeg hvordan din kropp er porsjonert ut på deg, jeg har fått tildelt mye pupp, men hoftene har gått og gjemt seg. Du kan ha det motsatt, for alt jeg vet. Ta en titt på Agape, jeg vet ikke noe om dem. Ellers ville jeg kanskje har overveid å få sydd kjolen, da kan du få den som du vil og det trenger ikke bli noe dyrere.
addict Skrevet 12. mars 2010 #4 Skrevet 12. mars 2010 Jeg ville heller ikke gått for halterneck.. de har det med å framheve store overarmer og ikke minst får de ryggen til å se veeeeldig kraftig ut. Mulig du allerede vet dette, og at det ikke ser slik ut på deg, så da beklager jeg veldig for å ha nevnt det men kanskje du ikke var klar over det.. Det kan jo være de har noen tilbud på agape da? kanskje de får inn 2011-kolleksjonen allerede og skal selge unna de andre? Vet at barnevognene fra 2011 faktisk kommer ut i butikkene snart iallefall
LimaLama Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 (endret) JNå vet ikke jeg hvordan din kropp er porsjonert ut på deg, jeg har fått tildelt mye pupp, men hoftene har gått og gjemt seg. Du kan ha det motsatt, for alt jeg vet. Jeg er utdelt med "minipupper" og "kjempemage"... (Joa, her er selvtilliten på topp ) Hva med å tenke litt utenfor de klassiske penkjolene i silke. Jeg har prøvd noen slike og ser ut som en gjennomsnittlig pølse .... Tror "vi store" bare må innse at kjoler i tynne, blanke stoffer ikke er laget for oss.... Nå vet jeg ikke helt hvor du bor, men butikkjeden Zizzi ( http://www.zizzi.dk/da-DK/Zizzi-butikken.aspx ) har mye tøft og vakkert i store størrelser. (Se øverst på Find butik, for å se om du har en butikk i nærheten..) Endret 12. mars 2010 av LimaLama
Rosalie Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 Zizzi har ingenting man kan ta på i et bryllup. De har mye tøft, men det er hverdagsklær. TS: Nå vet ikke jeg hvor du bor, men bor du i nærheten av Oslo kan jeg anbefale Dollarosa på Gunerius-senteret. De har penkjoler og gallakjoler opp i str. 56.
Lisa78 Skrevet 12. mars 2010 #7 Skrevet 12. mars 2010 Ta deg en tur på Agape du der har de masse kjoler i mange fasonger og størrelser. Lykke til med kjole kjøpet
MiniBill Skrevet 12. mars 2010 #8 Skrevet 12. mars 2010 Få kjolen skreddersydd. SÅ får du den kjolen du vil ha med perfekt passform;-) Kanskje en som er litt enkel så kan du lettere bruke den om igjen, bare ved å bytte ut tilbehøret. Kjoler i "50-talls" snitt er ofte veldig flatterende for kvinner med kurver.
hegejenta30 Skrevet 14. mars 2010 #10 Skrevet 14. mars 2010 Bruker selv str 48/50 og fikk veldig god hjelp av damene på Agape når jeg fant kjolen min! Jeg endte opp med en kjole som er stroppe/ermeløs og som ikke har for brusende underskjørt. Jeg følte meg som en prinsesse der jeg ble kledd på! Så anbefaler virkelig Agape i Trondheim. Hjelper sikkert at dattra til eieren er i samme str og at det var på grunn av hennes problemer med vekta moren startet brudesalongen og valgte å ta inn kjoler opp i str 56 - og ikke minst ha et godt utvalg til oss som ikke passer inn i str'ene 36-44. Det fins ikke en grunn til at vi frodige jenter skal ha et mindre utvalg enn de slanke, er det vel?
Gjest TS anne Skrevet 16. mars 2010 #11 Skrevet 16. mars 2010 Takk for svar alle sammen! Tar meg nok en tur på Agape her i Kristiansand. Finner jeg ikke noe der tar jeg målebåndet fatt og sender en bestilling til Kina. Angående halterneck, er de faktisk en av de fasongene som er finest til meg. Jeg har ganske smale skuldre, men brede hofter, og halterneck er med på å trekke oppmerksomheten mot de penere sider av kroppen min:) Enig med de som sier at Zizzi ikke har pent nok tøy, det blir litt for mye "sekk" over de kjolene. Synes ikke de har pene nok stoffer heller... Nå gleder jeg meg litt mer til kjolejakten:)
krem Skrevet 17. mars 2010 #12 Skrevet 17. mars 2010 Agape i Kristiansand er kjempeflinke, det er i alle fall min mening! Har vært der og kjøpt kjole selv, til min forlover og min mor og søster Selv er jeg en størrelse 46 - 48 og har funnet en super kjole, fikk veldig god hjelp! Lykke til med kjolejakten
jane_austen Skrevet 23. mars 2010 #13 Skrevet 23. mars 2010 Hvis du bor i nærheten av Oslo kan du jo prøve hos Lychi... står på hjemmesidene at de fører kjoler i alle str(hva nå det vil si).. Er i hvert fall kjempehyggeig betjening der (med klare meninger om hva som passer til deg og ikke). Har kjøpt kjole der selv, men nå er ikke jeg stor str da...
mooia Skrevet 25. mars 2010 #14 Skrevet 25. mars 2010 min beste venninne som skal være forlover for meg, hun skal rett og slett sy kjole selv. Og hvis du ikke kan sy, så få noen til å hjelpe deg, så får du den just som du vil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå