Gjest OK Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Hei, Dette er vel et spørsmål til jentene her. Jeg er en ganske normal fyr (i hvertfall mener jeg det selv). Jeg har en fantastisk kjæreste på alle måter (vært sammen i litt over 2 år). Det eneste jeg ikke forstår er at hun fort blir sjalu og mener at alle damer blir fort sjarmert av meg. Noe jeg vet ikke er sant. Jeg er rimelig høy (190) og rimelig slank (75-80kg), med noe muskler. Vi har et flott sexliv der jeg fokuserer mye på hennes nytelse, og hun på min. Vi snakker sammen om det meste (egentlig alt) og smilr når vi ser hverandre (ser ut som noen i en eller annen teit romantisk film full av klisjeer). Samme hvor mye komplimenter jeg gir, og jeg forsøker å gi inntrykk av at det bare er hun (noe som er sant), så virker det som hun ikke helt forstår eller vil forstå at jeg er hodestups forelsket i henne, og blir mer forelsket for hver dag. Spørsmålet mitt er om dette er en generell usikkerhet som mange damer har, eller om det er noe som forsvinner etterhvert. Hilsen OK 27år
alltidusikker Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 Hei, Dette er vel et spørsmål til jentene her. Jeg er en ganske normal fyr (i hvertfall mener jeg det selv). Jeg har en fantastisk kjæreste på alle måter (vært sammen i litt over 2 år). Det eneste jeg ikke forstår er at hun fort blir sjalu og mener at alle damer blir fort sjarmert av meg. Noe jeg vet ikke er sant. Jeg er rimelig høy (190) og rimelig slank (75-80kg), med noe muskler. Vi har et flott sexliv der jeg fokuserer mye på hennes nytelse, og hun på min. Vi snakker sammen om det meste (egentlig alt) og smilr når vi ser hverandre (ser ut som noen i en eller annen teit romantisk film full av klisjeer). Samme hvor mye komplimenter jeg gir, og jeg forsøker å gi inntrykk av at det bare er hun (noe som er sant), så virker det som hun ikke helt forstår eller vil forstå at jeg er hodestups forelsket i henne, og blir mer forelsket for hver dag. Spørsmålet mitt er om dette er en generell usikkerhet som mange damer har, eller om det er noe som forsvinner etterhvert. Hilsen OK 27år Jeg, kvinne 36 år, er også skrekkelig sjalu overfor kjæresten min. Vi har det bra sammen, akkurat som dere, men han er ikke så flink til å gi meg komplimenter som du. En annen ting som spiller inn på sjalusien min er at han har fryktelig mange veninner. Jeg for min del trenger åpenhet og god kommunikasjon for å "roe meg". Bor dere sammen? Hvor lenge har dere vært kjærester? Jeg tenker litt at det vil roe seg etterhvert, alt etter som hvor åpne dere er med hverandre. For min del hadde det hjulpet at kjæresten min sa at han var glad i meg dann og vann, sa at jeg var fin når jeg f eks har pyntet meg og det at man sier hvorfor det er akkurat kjæresten din du er så glad i, hvilke egenskaper du setter pris på.
Becka Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 Jeg har et lite sjalusi problem selv, og det kommer av usikkerhet. Men det er ofte en blanding av usikkherhet på ham, og meg selv. For jeg har ikke vært like sjalu med alle de jeg har vært sammen med.. Det er ikke så enkelt, men det eneste man vel kan gjøre, er å i allefall gjøre henne trygg på deg og din kjærlighet. Usikkerheten hennes, vel, jeg vet i allefall at jeg har fått mer selvtillit med årene, men hun trenger nok litt egen terpi på dette også. Jeg jobber hele tiden med det å ikke bli sjalu.. Nå har jeg ikke kjæreste nå, men jeg vet at det kan bli et " problem " når jeg en gang skal få igjen, og dette er jeg veldig bevisst på. Så det jeg i det minste håper på, er å føle meg trygg på ham, så jobber jeg videre med meg selv. Kommunikasjon er vel uansett alltid det beste.
Gjest OK Skrevet 10. mars 2010 #4 Skrevet 10. mars 2010 Jeg, kvinne 36 år, er også skrekkelig sjalu overfor kjæresten min. Vi har det bra sammen, akkurat som dere, men han er ikke så flink til å gi meg komplimenter som du. En annen ting som spiller inn på sjalusien min er at han har fryktelig mange veninner. Jeg for min del trenger åpenhet og god kommunikasjon for å "roe meg". Bor dere sammen? Hvor lenge har dere vært kjærester? Jeg tenker litt at det vil roe seg etterhvert, alt etter som hvor åpne dere er med hverandre. For min del hadde det hjulpet at kjæresten min sa at han var glad i meg dann og vann, sa at jeg var fin når jeg f eks har pyntet meg og det at man sier hvorfor det er akkurat kjæresten din du er så glad i, hvilke egenskaper du setter pris på. Hei, Vi bor sammen, har gjort det i et år, og hvert sammen i litt over 2år. Jeg gir henne komplimenter når hun pynter seg, når hun er naken, når hun våkner... ikke det at jeg er en kompliments maskin, men føler jeg gir veldig ofte. Jeg sier alltid mange gode engenskaper (ytre såvell som indre). Jeg har ikke så mange venninner, men er vel kansje en overvekt av det. Hun har også en god del mannlige venner, men det plager meg ikke nevneverdig, men hun har en tendens til å se at alle jenter flørter med meg, noe jeg har sett noen tegn til.
asyar Skrevet 10. mars 2010 #5 Skrevet 10. mars 2010 Jeg vil tro det hele bunner ut i at hun har lav selvfølelse. Har du snakket med henne om dette? Spør henne hva det er som gjør at hun er sjalu, og at du vil hjelpe henne å jobbe med dette.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 #6 Skrevet 10. mars 2010 Jeg vil tro det hele bunner ut i at hun har lav selvfølelse. Har du snakket med henne om dette? Spør henne hva det er som gjør at hun er sjalu, og at du vil hjelpe henne å jobbe med dette. Enig. Selv om hun hadde hatt rett i at "alle" jenter flørter med deg, så burde ikke dette føre til sjalusi om hun var sikker på seg selv og forholdet deres. Jeg og min kjære er begge attraktive, men jeg bryr meg ikke om at damer blafrer ekstra hardt med øyenvippene foran han og han bare gliser stolt når han ser alle de stjålne blikkene jeg får. Har man god selvfølelse så øker den jo nesten bare av at andre legger seg etter kjæresten. Du bør prate med henne, forsikre henne om at du bare har øyne for henne. Du enser ikke at andre jenter flørter fordi du ikke bryr deg om dem, du bryr deg bare om henne. Osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå