Clebra Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Jeg skal gifte meg i august og enda ikke kjøpt/sett/prøvd kjole pga en voksende mage som kom litt fort. Har dere alle kjøpt kjole allerede? Vet jeg da må unngå kjoler med lang leveringstid osv, men det skulle vel kunne ordnes en kjole på et eller annet vis? Nå skal det sies at kjolen ikke er så høyt prioritert hos meg og at jeg ikke MÅ ha en slik og slik kjole av den og den designeren. Så da er vel valgmulighetene større?
¤Pernille¤ Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 Når du ikke har noen spessielle krav til kjolen, så burde det ikke være vanskelig å finne en du kan leve med Er jo flere butikker hvor du kan få den med deg med en gang. Ta deg en tur rundt og kikk litt, evnt. på nettet!
Gjest regine ii Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 jeg gifter meg i mai, og har ikke kjole..... ikke er jeg spesielt nervøs for det heller, men det henger kanskje sammen med at jeg ikke skal ha den tradisjonelle bløtkakevarianten.
Sofia Skrevet 10. mars 2010 #4 Skrevet 10. mars 2010 Jeg fikk min Maggie kjole på fredag!! Etter å ha ventet i 22 laange uker. Fikk vite at det skulle ta 16 uker men det tok altså 22. Jeg begynte å bli litt engstelig da jeg jo skal gifte meg 17. april. Den var litt for lang + at jeg ikke ønsker å ha slep, så den skal klippes og syes litt opp. Ellers så passet den helt perfekt og det var jeg strålende fornøyd med. Jeg hadde jo ikke prøvd den rette str før jeg bestilte den! Jeg har i tillegg gått ned 8 kg og 15 cm i midjen siden januar så at den passet så perfekt var helt fantastisk!! Jeg prøvde str 36 og kjøpte str 38. De lange venteukene var verdt det
Gjest Gjest_Gine_* Skrevet 10. mars 2010 #5 Skrevet 10. mars 2010 jeg gifter meg i mai, og har ikke kjole..... ikke er jeg spesielt nervøs for det heller, men det henger kanskje sammen med at jeg ikke skal ha den tradisjonelle bløtkakevarianten. Er det så mange som bruker bløtkakekjole nå? Synes det er flest smale og stroppeløse kjoler.
Gjest regine ii Skrevet 10. mars 2010 #6 Skrevet 10. mars 2010 Er det så mange som bruker bløtkakekjole nå? Synes det er flest smale og stroppeløse kjoler. Store, voldsomme skjørt, helt bare skuldre (og nærmest utringet til navlen.....) og lange slep = bløtkake så absolutt. (og jada, nå erter jeg sikkert på meg mange, men gud bedre så mange nærmest like og kjedelige og dels stygge brudekjoler det finnes.... og det betaler man titusener av kroner for?!?! skjønner at prioriteringene er forskjellig, men har store problemer med å skjønne akkurat den prioriteringen :rødme: )
Shamira Skrevet 10. mars 2010 #7 Skrevet 10. mars 2010 Hmmm, en ting er sikkert, min er ikk som alle andres kjole, sikkert fordi jeg har 2 farger på min. Min kommer ikk før i mai, og jeg gifter meg i juni, mn den kommer til tiden satser jeg på, ellers må jeg ut å løpe for å finne en ny kjole. uansett. så har jeg i hvertfall alt i rute.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 #8 Skrevet 10. mars 2010 Store, voldsomme skjørt, helt bare skuldre (og nærmest utringet til navlen.....) og lange slep = bløtkake så absolutt. (og jada, nå erter jeg sikkert på meg mange, men gud bedre så mange nærmest like og kjedelige og dels stygge brudekjoler det finnes.... og det betaler man titusener av kroner for?!?! skjønner at prioriteringene er forskjellig, men har store problemer med å skjønne akkurat den prioriteringen :rødme: ) Men nå er det engang sånn at det også finnes dem som prioriterer dokurver, f.eks. - folk er forskjellige, og takk og lov for dét! Jeg liker bløtkakekjoler, jeg - man er da brud, goddamnit! Så du kan heller tre på deg hverdagskjolen din og være så fornøyd du bare ønsker, du!
Gjest regine ii Skrevet 10. mars 2010 #9 Skrevet 10. mars 2010 Men nå er det engang sånn at det også finnes dem som prioriterer dokurver, f.eks. - folk er forskjellige, og takk og lov for dét! Jeg liker bløtkakekjoler, jeg - man er da brud, goddamnit! Så du kan heller tre på deg hverdagskjolen din og være så fornøyd du bare ønsker, du! dokurver står heller ikke direkte øverst på min liste Det er forøvrig stor forskjell på "hverdagskjole" som du så nedlatende kaller det, og bløtkakeprinsessekjole, og jeg tror nok jeg blir langt mer fornøyd med en kjole som ikke er hverdagskjole, men likevel kan brukes igjen brud blir jeg nok og!
¤Pernille¤ Skrevet 10. mars 2010 #10 Skrevet 10. mars 2010 Det er forøvrig stor forskjell på "hverdagskjole" som du så nedlatende kaller det, og bløtkakeprinsessekjole, og jeg tror nok jeg blir langt mer fornøyd med en kjole som ikke er hverdagskjole, men likevel kan brukes igjen brud blir jeg nok og! Når du snakker så "nedlatende" som du gjorde om denne andre typen kjoler, så må du nesten forvente samme mynt tilbake Min kjole er ikke prinsessete den heller, men jeg synes likevel slike "prinsessekjoler" er nydelige, og har ingenting imot at folk liker forskjellige ting! Her er min, da :rødme:
Gjest Gjest_Linn_* Skrevet 10. mars 2010 #11 Skrevet 10. mars 2010 Jeg skal gifte meg i august og enda ikke kjøpt/sett/prøvd kjole pga en voksende mage som kom litt fort. Har dere alle kjøpt kjole allerede? Vet jeg da må unngå kjoler med lang leveringstid osv, men det skulle vel kunne ordnes en kjole på et eller annet vis? Nå skal det sies at kjolen ikke er så høyt prioritert hos meg og at jeg ikke MÅ ha en slik og slik kjole av den og den designeren. Så da er vel valgmulighetene større? vponsale.com Billige brudekjoler som kan sys etter dine mål. De har ganske kort leveringstid også og masse fine kjoler. Jeg har funnet kjolen, men har enda ikke bestilt.
Gjest Sommerjenta* Skrevet 10. mars 2010 #12 Skrevet 10. mars 2010 Her er min, da :rødme: Ååå så søt den er:) Ikke akkurat tradisjonell :rødme: Synes forøvrig det er flott at alle kan ha ulike smaker jeg. Alt fra prinsessekjoler (/bløtkake-) til enklere ("hverdags"kjoler). Som ei venninne av meg uttrykte det, så er det revnende likegyldig om det er en bløtkakekjole eller en som kan brukes igjen. Står du brud i kjolen, er det pr. def. Brudekjolen
pandatjej Skrevet 10. mars 2010 #13 Skrevet 10. mars 2010 Vi gifter oss i oktober, og har såvidt begynt å tenke på kjole... Tenkte å begynne å kikke litt nå etter hvert.
¤Pernille¤ Skrevet 10. mars 2010 #14 Skrevet 10. mars 2010 Ååå så søt den er:) Ikke akkurat tradisjonell :rødme: Synes forøvrig det er flott at alle kan ha ulike smaker jeg. Alt fra prinsessekjoler (/bløtkake-) til enklere ("hverdags"kjoler). Som ei venninne av meg uttrykte det, så er det revnende likegyldig om det er en bløtkakekjole eller en som kan brukes igjen. Står du brud i kjolen, er det pr. def. Brudekjolen Tusen takk! så snill du er! Jeg synes den er helt nydelig :D Helt enig i at det er flott folk har forskjellig smak, synes det er så koselig å se andres kjoler De er alle nydelige!
Cæmis Skrevet 10. mars 2010 #15 Skrevet 10. mars 2010 Bløtkake kjole eller ikke...nå er det jo slik at de fleste brudekjoleprodusenter...eller de fleste er kanskje å ta i, men en del som har prod i utlandet bruker faktisk 4-6 mnd fra bestilling til kjolen er levert, og så skal man prøve den og sy den inn/opp/ut/ned...og det får man jo ikke gjort på dagen alltid..butikken jeg kjøpte den i er fullbooket i juni og juli er syersken på ferie og tar bare noen få oppdrag...så det må jeg gjøre i mai siden jeg gifter meg i august. Så hvulken type kjole man skal ha sier nok desverre ikke noe om leveringstiden. Mange kjoler kan uansett kjøpes fra hengeren om du er i en butikk som er villig til å selge de de har, men da er den jo brukt til prøving, men etter rens er det jo ett fettt egentlig. Jeg ville nok beregnet 2-3 mnd minst med tanke på at man skal i minste fall justere kjolen og eventuelt rense den om den er brukt. Ting tar tid, og dagene går.
Gjest Pippelipp Skrevet 10. mars 2010 #16 Skrevet 10. mars 2010 Når du snakker så "nedlatende" som du gjorde om denne andre typen kjoler, så må du nesten forvente samme mynt tilbake Min kjole er ikke prinsessete den heller, men jeg synes likevel slike "prinsessekjoler" er nydelige, og har ingenting imot at folk liker forskjellige ting! Her er min, da :rødme: Jeg har også sånn kort kjole! Nyyydelig! Skoene er fantastiske, skal du også ha sånne? En kort kjole krever mer av skoene enn en lang kjole, synes jeg
LindaM Skrevet 10. mars 2010 #17 Skrevet 10. mars 2010 Min er kjøpt, og henger klar til bruk! Gleder meg som en gal til å bruke herligheten!!
¤Pernille¤ Skrevet 10. mars 2010 #18 Skrevet 10. mars 2010 Jeg har også sånn kort kjole! Nyyydelig! Skoene er fantastiske, skal du også ha sånne? En kort kjole krever mer av skoene enn en lang kjole, synes jeg Tusen takk! Så snille dere er! Helt enig i at kort kjole krever mer av skoene, så dette er skoene jeg skal ha! Digger dem, de er herlige! Skal finne noen lekre flate også, kommer til å dø hvis jeg skal gå på de der hele dagen
lilleGrethe Skrevet 11. mars 2010 #19 Skrevet 11. mars 2010 Kjolen er kjøpt og betalt og jeg har hatt første prøvetime for justering. Jeg kjøpte prøvekjolen i butikken - drømmekjolen var på salg, så jeg trengte ikke å tenke på leveringstid. Min kjole er nok litt prinsessekjole, men vil ikke si den er bløtkake akkurat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå