Gjest Thom Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Hei! Jeg har vært sammen med kjæresten min i 6 år nå. Vi har det fint, og trives godt i hverandres selskap. I løpet av årene har jeg innimellom hatt noen følelser om at jeg ønsker litt frihet, være litt for meg selv osv., altså kjenne litt på singellivet da vi ble sammen ganske unge. Men har aldri gjort noe med dette da jeg tross alt har det fint i forholdet med min kjære. Nå føler jeg at jeg snart må ta et valg da årene går og hun også ønsker å ta et steg videre. Når vet man at man er sikker/har møtt den rette? Jeg har det som sagt bra i forholdet, men er noen dager jeg kan tvile litt eller tenke om det er dette jeg vil. Hva kan jeg gjøre i en sånn situasjon? Er uansett overbevist om at vi vil få det bra i fremtiden, men ønsker å være 110% sikker før vi eventuelt tar det siste steget. Setter pris på seriøse svar!
FangeLiv Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 110% sikker kan man jo aldri være da. Men det virker ikke så lovende de tankene om at det ikke egentlig er dette du vil. Hvordan forholder slike tanker seg når det stormer rundt forholdet eller dere er inne i en periode med dårlig kommunikasjon dere i mellom? Forsterkes slike tanker da? Min teori er at om slike tanker dukker opp i "fredstid", omtrent som å leke med tanken på hvordan livet ville blitt hvis du hadde valgt en annen utdanning eller et annet sted å bo, så er det vel ingen fare på ferde. Det er naturlig og menneskelig å tenke "hva hvis". Hvis det derimot er i motbør du tenker at denne personen er ikke riktig for meg, og hvis personen ikke forandrer seg orker jeg ikke dette, da bør varsellamoene blinke. Da må du som du sier ta et valg om å satse eller ikke. Ingen fortjener at ens kjære går rundt og tviler på kjærligheten/forholdet i smug. Hvis du lurer på om du elsker henne så gjør du det, hvis du ikke hadde elsket henne ville du visst det. Det var mine tanker.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 Jeg vil påstå at man vet at man har møtt den rette når man ikke poster en diskusjon om dette på Kvinneguiden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå