Cæmis Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Vi kjøpte tingene våres før jul og etter jul bestemte jeg meg for å begynne å trene frem til bryllupet for å stramme opp litt. Jeg er normalvektig fra før så regnet ikke med at jeg skulle gå ned noe drastisk i vekt. Det gjorde jeg for så vidt ikke heller, men de 3 kg jeg kvittet med meg har tydeligvis kommet rett fra fingeren . Nå er ringen såppas stor at den faller av hvis jeg rister på hånden. Den satt som støpt da vi kjøpte den. Nå er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre..hvis jeg nå minsker ringen hos smed og jeg plutselig går opp 3 små kg sp blir den jo for liten...! Sukk! Hadde det vært snakk om 10 kg forskjell her så er det liksom ikke et povlem for man går ikke opp og ned 10 kg på et år med mindre man har et problem... Men 3 kg kan man kanskje fort ta av og på? Jeg kan jo ikke justere ringen hvert år heller! Fysj.. Tenkte å kjøpe en tynn tynn tynn ring og ha utenpå, men er det en god løsning... Da har man jo plutselig en ring i tillegg til gifteringen og den er jo litt trist... Hehe, fingren er jo liksom forbeholdt gifteringen! Hva tror dere? En helt bra mulighet er jo p ikke gå opp 3 kg da, men for å være ærlig så blir det flisspikkeri Ila et liv.
ejoty Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 (endret) Min ring er også for stor om vinteren (riktignok ikke så mye at den detter helt av hvis jeg rister på hånden), men hendene mine hovner litt opp (eller hva man skal kalle det) når det blir varmere ute, så det var et bevisst valg fra min side. Samme med forloveden min sin ring, sitter bedre når det blir litt varmere ute. Har du tidligere brukt andre ringer gjennom et helt år sånn at du vet hvordan hånda di "oppfører" seg? i de forskjellige årstidene Ser at bryllupet er om 5 måneder, så du har litt tid til å finne ut av ting på. Endret 10. mars 2010 av ejoty
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 Cluet er vel å ha så trang ring at den "henger" på knoken. Da spiller det ikke så stor rolle hvor mye/lite fett man har på fingeren innenfor.
Gjest Sommerjenta* Skrevet 10. mars 2010 #4 Skrevet 10. mars 2010 Cluet er vel å ha så trang ring at den "henger" på knoken. Da spiller det ikke så stor rolle hvor mye/lite fett man har på fingeren innenfor. Det funker for de av oss som har større knoker enn fingre. Kjære sambo har smale knoker, så hos han kan ringen faktisk falle av i de periodene han har gått ned 3 kg. Er enig med TS her, 3 kg er litt sånn periodemessige-kilo. Forstår absolutt problemet. Men hvor stram var ringen før du gikk ned? Kunne du tålt den litt strammere om du skulle gå opp igjen/det blir varmere i været? Stikk en tur i badstuen og test;) Da får du hvertfall varme fingre
Cæmis Skrevet 10. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2010 Den eneste ringen jeg har brukt jevnlig over et helt år er forlovelsesringen. Den er også blitt noe romsligere på fingeren, men den faller ikke av. Skjønner egentlig ikke det for den har jeg jo hatt lenger og den burde jo ha føltes like stor... Nå får jeg imidlertid forlovelsesringen over på høyre hånd, det gjorde jeg ikke før, da var den for liten. Kan eventuelt ha den over gifteringen kanskje, men den er hvitt gull så blir kanskje litt kræsj? Jeg hovner noen ganger opp i fingrene, men ikke så mye at jeg tror gifteringen vil bli passe... Ringen var også såpass stram da jeg fikk den (damen i butikken anbefalte at den var "stram") at jeg tror ikke den hadde passet om jeg np fikk den tilpasset min finger og så gikk opp i vekt igjen...rart detta her altså...at fingern blir tynnere etter 3 kg...
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 Om du ikke vil ha en ring utenfor, kan du få til noe under da? Kanskje gullsmeden kan hjelpe deg med noe bare til du merker om de tre kiloene er midlertidig borte eller om de er borte for godt...?
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2010 #7 Skrevet 13. mars 2010 At ringen din har blitt stor har neppe noe med 3 kilos vekttap å gjøre. Jeg har samme problemet selv etter 15 kilos vekttap, men jeg skjønner jo at det ikke har noe med vekten å gjøre, men at det er pga årstiden. Fingrene blir tynnere om vinteren og tjukkere om sommeren pga temperaturen. Akkurat det samme med føttene. Det er da noe alle veit.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 13. mars 2010 #8 Skrevet 13. mars 2010 Hvis den er så stor at at det er fare for at du mister den, må du jo få den forminsket. Hvis den bare er litt stor, kan du jo bruke den som den er.
Cæmis Skrevet 13. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 13. mars 2010 At ringen din har blitt stor har neppe noe med 3 kilos vekttap å gjøre. Jeg har samme problemet selv etter 15 kilos vekttap, men jeg skjønner jo at det ikke har noe med vekten å gjøre, men at det er pga årstiden. Fingrene blir tynnere om vinteren og tjukkere om sommeren pga temperaturen. Akkurat det samme med føttene. Det er da noe alle veit. Med tanke på at jeg kjøpte ringen i vinter (når det var kaldt) og den passet helt til for noen uker siden (før jeg gikk ned i vekt) så regner jeg med at det er vekten og ikke BARE årstiden. Hadde jeg kjøpt ringen på sommeren og så prøvde den igjen i dag/under vinteren så kunne det nok vært en mistanke at det var vinteren som hadde gjort det. SOm sagt over så har jeg heller ikke lagt merke til noe forskjell på fingrene mine gjennom årstidene tidligere. De blir så klart noe forskjellige pga varmen på sommeren, men ikke slik som jeg opplever det nå. Blir eventuelt spennende å se når det blir varmere.
Cæmis Skrevet 13. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 13. mars 2010 Om du ikke vil ha en ring utenfor, kan du få til noe under da? Kanskje gullsmeden kan hjelpe deg med noe bare til du merker om de tre kiloene er midlertidig borte eller om de er borte for godt...? snakket med en gullsmed i går, det eneste hun foreslo var å forminske ringen. Jeg kan ikke tenke meg at det er snakk om mange mm, så om jeg forminsker den 1 mm, så kanskje det er nok til å holde ringen på fingerem, men at den ikke blir for liten hvis fingeren skulle bli tykkere senere. jeg får se an til juni
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå