Gjest Shelob Skrevet 10. mars 2010 #1 Skrevet 10. mars 2010 Hvorfor ingen diskusjon om rusprolemer? Vanskelig tema som berører de fleste av oss... Tenkte ikke oppskrifter og bra kombinasjoner o.l. men mer erfaringer, hvordan man har kommet videre/ikke kommet videre, erfaringer som pårørende etc.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 Det er vel bare å starte en tråd vel? Er jo ikke moderatorene sin oppgave å lage tråder du er interessert i å diskutere...
cyanid Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 jøss hva er det for et svar? Er dere uvenner og bitre fiender?
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 #4 Skrevet 10. mars 2010 Nei, men hvis hun er interessert i å diskutere rusbruk, så må hun jo lage en tråd om det under f.eks. kropp og helse, ikke klage til moderatorene på ris og ros fordi det ikke finnes noen tråder om det?
Brunhilde Skrevet 10. mars 2010 #5 Skrevet 10. mars 2010 Jeg er faktisk ganske så enig med gjest. Det er brukernes ansvar å starte diskusjoner, moderatorenes ansvar å rydde dem når de sklir ut.
Gjest Gjest_Nikoline_* Skrevet 10. mars 2010 #6 Skrevet 10. mars 2010 Hvorfor ingen diskusjon om rusprolemer? Vanskelig tema som berører de fleste av oss... Tenkte ikke oppskrifter og bra kombinasjoner o.l. men mer erfaringer, hvordan man har kommet videre/ikke kommet videre, erfaringer som pårørende etc. Samme tanken har strefet meg - og jeg tror jeg vet grunnen. Rusmisbruk er et veldig sårbart tema. Jeg kjenner dette på egen kropp som pårørende til en rusmisbruker, det er ikke så veldig mange jeg innlemmer i problemene vi i familien har stritt med de siste årene. Svært mange fordømmer slikt misbruk, det er faktisk ikke få ganger jeg har lest her på KG: "De fortjener å dø", "de går inn i dette med åpne øyne", "de har tatt valget selv", osv ... Som mor til en ung rusmisbruker så er dette vanvittig tøft å lese, jeg får tårer i øynene og har bare SÅÅ lyst til å forsvare barnet mitt. Forklare alle uvitene mennesker at dette kan skje deg selv og dine barn, din niese, nevø, nabo, venn .. det kan skje alle. Jeg tenker i mitt stille sinn at de må vel diskutere dette - men jeg for min del diskuterer kun med mine nærmeste og profesjonelt helsepersonell. Akkurat dette orker jeg ikke diskutere på et forum som dette. Men til din informasjon så finnes det egne fora på nettet som har gitt meg masse hjelp og støtte hvis du har interesse for det.
Gjest noooen Skrevet 10. mars 2010 #7 Skrevet 10. mars 2010 Jeg er enig i at det er et tema som absolutt burde snakkes mer om. Den eneste måten å bli kvitt fordommer på er at folk får mer informasjon om rusavhenighet. Som en annen sa så finnes det jo egne forumer for dette på nett. Men jeg synes også det er viktig at 'andre' som ikke nødvendigvis vet så mye om slikt også får lese om andres erfaringer og tanker rundt det.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 #8 Skrevet 10. mars 2010 Sikkert fordi man blir anklaget for trolleri da Finnes jo ikke rusmisbrukere må man da skjønne :dobbelt:
Gjest yojo Skrevet 10. mars 2010 #9 Skrevet 10. mars 2010 Hvorfor ingen diskusjon om rusprolemer? Vanskelig tema som berører de fleste av oss... Tenkte ikke oppskrifter og bra kombinasjoner o.l. men mer erfaringer, hvordan man har kommet videre/ikke kommet videre, erfaringer som pårørende etc. Lag en tråd Jeg er gjerne med på den
mysan Skrevet 11. mars 2010 #10 Skrevet 11. mars 2010 Sikkert fordi man blir anklaget for trolleri da Finnes jo ikke rusmisbrukere må man da skjønne :dobbelt: Joda, men de sitter jo ikke på nett. De står nede ved trafikanten i Oslo og ser slitne ut...
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #11 Skrevet 11. mars 2010 Joda, men de sitter jo ikke på nett. De står nede ved trafikanten i Oslo og ser slitne ut... Er mange av rusmisbrukerne som faktisk har et "ordentlig" liv og familie. Spørs jo på hvilket nivå man skal diskutere disse menneskene, er det de som går gatelangs, eller er det de som er avhengig av amfetamin/kokain/hasj?
Paibunn Skrevet 11. mars 2010 #12 Skrevet 11. mars 2010 Joda, men de sitter jo ikke på nett. De står nede ved trafikanten i Oslo og ser slitne ut... Rusmisbruk er ikke bare slitne heroinister, men også husmødre som tar for mye resptbelagt medisin... Som nevnt tidligere, så tror jeg de fleste som har interesse av å diskutere rusmisbruk oppsøker egne forum for dette. Her inne risikerer man for mange usaklige og stygge svar.
Gjest yojo Skrevet 11. mars 2010 #13 Skrevet 11. mars 2010 Rusmisbruk er ikke bare slitne heroinister, men også husmødre som tar for mye resptbelagt medisin... Som nevnt tidligere, så tror jeg de fleste som har interesse av å diskutere rusmisbruk oppsøker egne forum for dette. Her inne risikerer man for mange usaklige og stygge svar. Hvilke forum har dette som tema?
mysan Skrevet 11. mars 2010 #14 Skrevet 11. mars 2010 Hvilke forum har dette som tema? http://narkoman.net/ http://www.narkoman.org/news.php Den siste henvender seg i større grad til pårørende.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #15 Skrevet 11. mars 2010 Er mange av rusmisbrukerne som faktisk har et "ordentlig" liv og familie. Rusmisbruk er ikke bare slitne heroinister, men også husmødre som tar for mye resptbelagt medisin.... Ironiflagget gikk dere kanskje hus forbi?
Paibunn Skrevet 11. mars 2010 #16 Skrevet 11. mars 2010 Ironiflagget gikk dere kanskje hus forbi? Visste ikke at det var ironiflagg. Har ikke oversikt over hva alle smileyene her betyr
Gjest Shelob Skrevet 30. mars 2010 #17 Skrevet 30. mars 2010 Hei, takk for svar, glemte helt at jeg startet denne. Nei, det var ikke ment som klage, bare generell undring over at det snakkes/nettsnakkes så lite om noe som tar så stor plass! Har tatt, og fortsatt tar stor plass i mitt live i alle fall. Men ja, jeg tar poenget, skal sette i gang en fortvilet tråd en dag jeg føler det ekstra ille. Under kropp og helse, tro? Eller under generell debatt?
Gjest yojo Skrevet 30. mars 2010 #18 Skrevet 30. mars 2010 Men ja, jeg tar poenget, skal sette i gang en fortvilet tråd en dag jeg føler det ekstra ille. Under kropp og helse, tro? Eller under generell debatt? Jeg ville satt det på generell debatt! Blir spennende, gleder meg til å følge
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå