Gjest Serena Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Frisører sier håret skal sjamponeres ( norsk ord?) to ganger etter hverandre, men hvorfor? Er det nødvendig? Hva er fordelene og ulempene?
Gjest caramiacaramella Skrevet 10. mars 2010 #2 Skrevet 10. mars 2010 Jeg sjamponerer(morsomt ord!) alltid to ganger. Har hørt at den første gangen er for å få håret rent,og den andre gangen er for å få håret til å skinne. Men jeg gjør det mest fordi håret mitt lukter kjempegodt hvis jeg vasker det to ganger :gjeiper:
The Kitten Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 Jeg har hørt det er fordi første gang fjerner skitt og andre gang åpner skjellagene.
mooia Skrevet 10. mars 2010 #4 Skrevet 10. mars 2010 Første gang er for å fjerne hårprodukter, fett osv som ligger utenpå hårstråene. Mens andre gangen da sjamponerer du selve hårstråene. hvis du sjamponerer håret kun en gang, blir det fortere fettete. så jeg sjamponerer håret alltid to ganger, da kan jeg faktisk gå 2-3 dager før håret blir f.eks fettete.
Gjest b Skrevet 10. mars 2010 #5 Skrevet 10. mars 2010 Pleier å vaske håret hver dag, i dusjen, med kun en shamponering + balsam. Går ikke å dusje uten å vaske håret, får bare krøller og brus av det. Kan jeg bruke dobbel dose shampo annenhver dag, og kun bruke balsam for å roe håret de andre dagene?
Gjest TG Skrevet 10. mars 2010 #6 Skrevet 10. mars 2010 Det er fordi sjampoprodusentene skal selge mer sjampo.
Gjest frisør Skrevet 10. mars 2010 #7 Skrevet 10. mars 2010 Pleier å vaske håret hver dag, i dusjen, med kun en shamponering + balsam. Går ikke å dusje uten å vaske håret, får bare krøller og brus av det. Kan jeg bruke dobbel dose shampo annenhver dag, og kun bruke balsam for å roe håret de andre dagene? Nei, du bør ikke ha balsam alene i håret, da vil det fort se fett ut og det er heller ingen poeng i det?? Jeg bruker alltid shampo to ganger. Første gangen for å rengjøre håret, få ut hårspray osv, andre gangen for effekt av shampoen (volum, løse floker, fargeshampo) Prøv å legge merke til at det skummer mye mer andre gang du sjamponerer, det betyr at det funker:P
Gjest ikke-frisør Skrevet 10. mars 2010 #8 Skrevet 10. mars 2010 Nei, du bør ikke ha balsam alene i håret, da vil det fort se fett ut og det er heller ingen poeng i det?? sludder å pølsevev du kan fint ha bare balsam i håret utan at det ser fett ut. Jeg kunne aldri sjamponere håret to ganger, det vasker alt for grundig, alt av natrulige beskyttelse forsvant og håret ble bare fett og tørt. Nå vasker jeg bare med balsam to, tre ganger i uka og håret mitt elsker meg :rødme: Poenget er vel at du må finne en rutine som passer for deg og ditt hår, om du skal sjamponere en eller to ganger på rad, flere ganger i uka eller hver dag, eller ikke bruke sjampo i det hele tatt er veldig individuelt og du bør ikke høre utelukkende på frisører eller andre bedrevitere, det beste er å prøve seg frem selv!
Antlers Skrevet 10. mars 2010 #9 Skrevet 10. mars 2010 Med mindre du har sauset inn håret med olje og møkk er det helt unødvendig å sjamponere to ganger. Når shampooen skummer skikkelig er det fordi det ikke er noe skitt å fjerne, og du har da strippet håret for alt. Grunnen til at man anbefaler to sjamponeringer er fordi vi da bruker mer penger på shampoo og balsam (håret suger også opp mer balsam når du har strippet det for alt). Verden vil bedras
Becka Skrevet 10. mars 2010 #10 Skrevet 10. mars 2010 Frisører sier håret skal sjamponeres ( norsk ord?) to ganger etter hverandre, men hvorfor? Er det nødvendig? Hva er fordelene og ulempene? Det er for å få sjampoen godt nok inn. Du merker kanskje når du tar i sjampoen første gang, så skummer det ikke like mye. Du kommer ikke ordentlig inn til røttene, det er på en måte, som mange sier her, for å få bort mye av dritt og lort som man har brukt i hårprodukter som " hemmer ". Det er nok nødvendig ja. Men ikke bruk mye. Kun små doser som fordeles på 2 omganger. Mange bruker altfor mye sjampo, fordelt på 1 omgang. Dette er ikke bra for hodebunnen, og rester kan ofte bli liggende igjen. Hilsen ei som har gått frisørlinja ( loong time ago )
Jade Skrevet 10. mars 2010 #11 Skrevet 10. mars 2010 Det var sikkert veldig lurt å shamponere håret to ganger i gamle dager når man vasket håret en gang i måneden. Ser ikke poenget med å gjøre det to ganger nå til dags når man vasker det mangfoldige ganger i uka!
Rosebud Skrevet 10. mars 2010 #12 Skrevet 10. mars 2010 Jeg føler jeg får bedre utbytte av pleieproduktene mine (balsam, kur el.l) dersom jeg vasker håret to ganger først. Dersom man bruker en god og riktig shampo for din hårtype skal ikke håret bli "strippet for alt" og ødelagt av å vaskes to ganger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå