Gjest Bekymret lillesøster Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 Har de siste ukene lagt merke til at min storesøster på 22 spiller ekstremt mye facebook-spill. Grunnen til at jeg legger merke til dette er at hun legger ut samtlige "pop-ups" som kommer i disse spillene ( Type " Du har kjøpt et nytt dyr" eller "Et level opp" osv ). Disse ligger ute konstant, og når jeg står opp om morgenen har hun lagt ut ting både 2, 4 og 6 om natten. Hun sitter der veldig mye om dagen også. Selv spiller jeg også facebook spill, men er innom en gang eller to om dagen og tar en "runde" i de 3 spillene jeg spiller. Hun er nå oppi 10 spill hun spiller aktivt i, mens 2 er hun mest aktiv i ( Farmville og Mafia Wars ). Hun går på spesial-vidregående og har skole et par timer et par dager i uken. Hun har nesten ikke venner, og har sosial angst. Hun er også diagnosert med asberger. Jeg får så utrolig vondt av henne, og jeg inviterer henne så ofte jeg kan hit. Hun kommer innimellom, men ALLTID har hun med laptopen som hun sitter på. Hun gjør også andre ting på pc-en samtidig som hun spiller og er veldig fan av youtube som står på veldig ofte. Har prøvd å få henne med på cafè eller kino, men det går ikke pga sosial angsten. Får henne ikke til å slå av datamaskinen eller la vær å ta den med. Hun satt til og med på julaften under gaveåpning og skulle sjekke spillene sine. Med 15 gjester og trøtte barn som ville sove. Jeg blir så bekymret, og det er et sårt tema for henne. Hun påstår at hun ikke spiller så mye, men jeg ser jo det helt klart på oppdatering`s tidene. Hun klager ofte på at hun er trøtt, men det er faktisk ikke så rart de tidene hun sitter oppe. I dag har f.eks oppdateringer vært; 04.01, 05.30, 06.07, 06.30, 08.36, 08.59, 10.03, 10.38, 10.59, 13.46, 14.05, 15.11, 16.01, 16.02, 16.15, 17.04, 18.01, 18.35, 19.07, 19.09, 19.13, 20.06, 21.42, 21.59, 22.38, 22.59. Noen tips? mvh bekymret lillesøster.
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Til bekymret lillesøster! Jeg skjønner at du er bekymret for søsteren din, og det er fint at du bryr det:) Hvis jeg har vært deg, ville jeg ha fortalt foreldrene mine om mine tanker og høre hva vi i fellesskap kan gjøre for å hjelpe henne:)
Fluffe Skrevet 9. mars 2010 #3 Skrevet 9. mars 2010 slike spill poster gjerne ting automatisk selv om man ikke spiller også
Gjest TS Skrevet 9. mars 2010 #4 Skrevet 9. mars 2010 slike spill poster gjerne ting automatisk selv om man ikke spiller også Nei, dette er ting hun legger ut selv. " X fant en sau på gården sin ". " X er nå level 54 på Farmville ". " X er nå level 105 på Mafia Wars " Til du andre, så har jeg prøvd å snakke med foreldrene mine. De sier at jeg overdriver. Søsteren min gidder uansett ikke høre på de..
Fluffe Skrevet 9. mars 2010 #5 Skrevet 9. mars 2010 Nei, dette er ting hun legger ut selv. " X fant en sau på gården sin ". " X er nå level 54 på Farmville ". " X er nå level 105 på Mafia Wars " Til du andre, så har jeg prøvd å snakke med foreldrene mine. De sier at jeg overdriver. Søsteren min gidder uansett ikke høre på de.. jeg vet hva du mener og det er faktisk ganske av mange av de spillene som poster slikt...har desverre opplevd det selv og blokerte slik at spillet ikke kunne poste slike ting som ser ut som jeg har skrevet
Gjest TS Skrevet 9. mars 2010 #6 Skrevet 9. mars 2010 jeg vet hva du mener og det er faktisk ganske av mange av de spillene som poster slikt...har desverre opplevd det selv og blokerte slik at spillet ikke kunne poste slike ting som ser ut som jeg har skrevet Jeg sier jo at det er ting hun legger ut selv, da vet jeg at det er ting hun legger ut selv. Det er ikke noe å diskutere
Fluffe Skrevet 9. mars 2010 #7 Skrevet 9. mars 2010 (endret) Jeg sier jo at det er ting hun legger ut selv, da vet jeg at det er ting hun legger ut selv. Det er ikke noe å diskutere daså......tror ikke du får gjort så mye med det du. hun er tross alt 22 år og hvis hun ikke vil ut så hjelper det ikke å mase ihvertfall. kanskje hun rett og slett har en litt større intresse for data Endret 9. mars 2010 av estella87
Gjest Supermimz Skrevet 9. mars 2010 #8 Skrevet 9. mars 2010 Jeg spiller farmville og desse beskjedene dukker IKKE opp av seg selv..Jeg må selv aktivere beskjedene ved å trykke publish. Jeg forstår godt at du er bekymret TS, det hadde jeg også blitt. Kansje du kan få med din søster på sosiale ting?evt ta en liten prat med henne om spillingen. Jeg tror hun vil sette pris på omtanken din om du sier det på en grei og real måte.
Fluffe Skrevet 9. mars 2010 #9 Skrevet 9. mars 2010 Jeg spiller farmville og desse beskjedene dukker IKKE opp av seg selv..Jeg må selv aktivere beskjedene ved å trykke publish. Jeg forstår godt at du er bekymret TS, det hadde jeg også blitt. Kansje du kan få med din søster på sosiale ting?evt ta en liten prat med henne om spillingen. Jeg tror hun vil sette pris på omtanken din om du sier det på en grei og real måte. det er litt vannskelig å ta med en med sosial angst på sosiale ting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå