Gå til innhold

The first cut is the deepest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jeanette_*
Skrevet

Jeg er 24 år, og nettopp begynt på en opptur i livet mitt, etter noen harde mnd pga et brudd. Nå kjenner jeg endelig at jeg kan begynne å smile igjen (og mene det), men jeg har fremdeles vanskeligheter med å la folk komme innpå meg. Både pga bruddet og tidligere erfaringer.

Har hatt et 3 års langt samboerforhold for noen år siden, og blant våre felles venner var R. Vi tilbringte en del tid sammen med R, men vennskapet ble basert på film, musikkdiskusjoner og slike ting. Ikke noe dypt vennskap akkurat.

Nå, noen år etterpå, har jeg og R fremdeles hatt kontakt. Litt av og på, og fremdeles ikke noe dypt. Men i det siste har det skjedd mye mellom oss. Vi begynte å flørte for et par uker siden, og jeg besøkte han som en venn (han bor 4 timer unna meg). Vi ble enige om at det var nytt for oss begge å flørte med hverandre, og ha dype samtaler, men vi var villig til å se hvor det kunne gå.

Helga etter dro jeg til han igjen, og denne gangen lå det i kortene at det skulle bli noe mer. Alt skjedde så raskt; vi hadde vår første ordentlige date, kyssa og hadde sex på samme kveld/natt. Men han gjorde alt rett, møtte meg med en rose i handa, lagde skikkelig god mat og var utrolig søt mot meg. Dessverre ble det dagen etter før jeg fikk øynene opp for hvor dumt det var å la det gå så langt.

Jeg ble passiv, men sa til han at det gikk bra, før jeg reiste hjem igjen.

Han har sagt at han liker meg veldig godt, og har veldig lyst til å fortsette den veien vi har begynt på. Problemet er meg. Etter bruddet har jeg ikke klart å finne den følelsen av å være forelsket, eller engang betatt. Jeg vet jeg er over eksen min, men det satt dypt, og jeg får ikke meg selv til å finne de rette følelsene for en annen mann. Jeg har lyst til å være totalt ærlig med han, for det fortjener han, men han er jo en av verdens snilleste menn. Hadde vært utrolig heldig om jeg fikk leve resten av livet mitt med han, men jeg har som sagt ikke følelser for han.

Finnes det en mulighet for at følelsene mine kan utvikle seg? Hvis jeg ikke har følelser for han nå, kommer jeg noen gang til å få det? Hvorfor kan jeg ikke forelske meg igjen,uansett hvor mange jeg møter? Kan det ha noe med det bruddet å gjøre eller?

Dette ble langt, men jeg sliter virkelig med dette. Håper noen tar deg tid til å svare.

Mvh Jeanette

Videoannonse
Annonse
Skrevet
..

Finnes det en mulighet for at følelsene mine kan utvikle seg? Hvis jeg ikke har følelser for han nå, kommer jeg noen gang til å få det? Hvorfor kan jeg ikke forelske meg igjen,uansett hvor mange jeg møter? Kan det ha noe med det bruddet å gjøre eller?

Dette ble langt, men jeg sliter virkelig med dette. Håper noen tar deg tid til å svare.

Mvh Jeanette

Ja, du kan sikkert få følelser for ham, men hvorfor SKAL du det?

S

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ble dypt dypt såret av en mann for snart 5 år siden. Jeg har vært i to forhold etter det, det siste er svært seriøst, men det er akkurat som om de dype følelsene jeg en gang hadde i meg og var villig til å gi har forsvunnet. Jeg tviler på at de noen gang kommer tilabek, det er som om den delen av meg som "lager" de følelsene er ødelagt. Meget trist men sant. :(

Skrevet
Jeg ble dypt dypt såret av en mann for snart 5 år siden. Jeg har vært i to forhold etter det, det siste er svært seriøst, men det er akkurat som om de dype følelsene jeg en gang hadde i meg og var villig til å gi har forsvunnet. Jeg tviler på at de noen gang kommer tilabek, det er som om den delen av meg som "lager" de følelsene er ødelagt. Meget trist men sant. :(

En forsvarsmekanisme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...