Gjest :) Skrevet 9. mars 2010 #1 Skrevet 9. mars 2010 (Jeg hadde skrevet et langt innlegg om temaet, men jeg klarte å slette det, så dette blir en kortversjon.) Prøvde i kveld å fjerne øyensminken med oljen (etter tips fra et dansk forum), og den fjernet til min overraskelse alt, noen min Decleor Cleansing Milk ikke gjør. Noen som har prøvd oljen som sminkefjerner (på resten av ansiktet òg)? Kan det fjerne skitten man ikke ser (fra porer &c.)?
Devana Skrevet 9. mars 2010 #2 Skrevet 9. mars 2010 Jeg har prøvd det i ansiktet når jeg hadde mye tørr hud, men det fjernet dessverre ikke all sminken, men hvis du i tillegg vasker ansiktet så tror jeg det går greit.
Gjest Sandbekken Skrevet 10. mars 2010 #3 Skrevet 10. mars 2010 Har prøvd jojobaolje som sminkefjerner, men jeg liker ikke følelsen av ølje i øynene, så jeg holder meg til våtservietter der Oljen fjerner all sminken fra hud hos meg ihvertfall, løser til og med opp tilstoppede porer Jeg bruker oljen helst som fuktighetskrem, noe som er helt genialt, huden min blir ikke rød, tørr eller fet, slik den ble av hydra foral kremen, den er rett og slett bare superhappy
Gjest Jojoooba Skrevet 10. mars 2010 #4 Skrevet 10. mars 2010 Jeg begynte å bruke oljen for et par uker siden og syns det funker kjempebra Fjerner all sminken på øynene i hvertfall. Jeg har alltid brukt våtservietter, men det gjorde huden veldig irritert og tørr.. Bruker oljen også som fuktighetskrem av og til:)
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 #6 Skrevet 10. mars 2010 Hvor får man tak i jojobaolje? Helsekost og iHerb feks.
Gjest Gjest_tintin_* Skrevet 11. mars 2010 #7 Skrevet 11. mars 2010 Bruk av vegetabilske oljer til hudrens er ganske vanlig. De er spesielt populær blandt dem som ønsker naturlige og økolgiske hudpleie produkter. Weleda har en ansiktsrens basert på madelolje som tar all sminke veldig bra, til og med gjenstridig vannfast mascara. En annen smikefjerner som brukes mye er ricin olje (castor oil/lakserolje) i kombinasjon men jojoba-, mandel- eller extra virgin olive oil. Skal være ekstra bra til å holde porene rene. For å unngå olje i øynene; ha oljen på en bomullspad, ikke formye, og hold den inntil øyelokket. Det løser sminken uten at overflødig olje renner alle veier.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #8 Skrevet 11. mars 2010 Husker jeg var på et parfymeri, og da sa jeg at jeg brukte jojobaolje til sminkefjerner. Fikk streng beskjed om at det var IKKE bra for huden. Djiz, kanskje hun bare ville selge meg noe annet renseskit.
Gjest Raggy Skrevet 11. mars 2010 #9 Skrevet 11. mars 2010 Jeg bruker jojoba til å fjerne øyesminke.Bruker ikke vannfast sminke. Jojobaolje er bra for alt for min del, i håret, som fukt i ansiktet, etter barbering osv.
Gjest Sandbekken Skrevet 11. mars 2010 #10 Skrevet 11. mars 2010 Husker jeg var på et parfymeri, og da sa jeg at jeg brukte jojobaolje til sminkefjerner. Fikk streng beskjed om at det var IKKE bra for huden. Djiz, kanskje hun bare ville selge meg noe annet renseskit. Jeg har lært meg å aldri høre på det tullet provisjonsjegerne på parfymerier har å si.. "Enten huden er ekstremt tørr eller ekstremt fet vil jojobaoljen hjelpe til å normalisere huden. Den er både bakteriedrepende og talgløsende, noe som gir meget god effekt ved acneproblemer. I vintekulden trenger huden ekstra beskyttelse og jojobaoljen beskytter effektivt ned til 10 – 15 kuldegrader."kilde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå