Gå til innhold

Kan du jobbe hjemmefra?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Engel, ikke pålogget

Vi hadde akkurat en liten diskusjon i lunsjen her på jobb. Hvor sjefen da utaler at han "ikke har noe tro på det der å jobbe hjemmefra, og IKKE kunne tenke seg å betale for det!"

Vel, vi planlegger sånn smått å få barn snart, og siden jeg har en jobb som egentlig ikke gjør at jeg er avhengig av å sitte på kontoret for å gjøre den, hadde jeg håpet at jeg kunne jobbe hjemmefra et par dager i uken når jeg kommer tilbake etter permisjonen. Men neida... Vel, det er mulig jeg skifter jobb før vi kommer så langt, men det jeg lurer på er om noen av dere jobber hjemmefra og hvordan dere syns det fungerer? Og hva slags avtale har dere med jobben ang. hjemmejobbing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I vårt firma kan de fleste medarbeidere jobbe hjemme. Jeg jobber hjemme mer eller mindre fast en dag pr uke. Hvis jeg ikke har noen møter, kan jeg sånn stort sett gjøre den samme jobben hjemme som på jobb. Hvor mye og hva jeg får gjort når jeg jobber hjemme varierer. Noen ganger får jeg gjort en hel masse, andre ganger ikke fult så mye. Altså ganske likt en vanlig arbe3idsdag på kontoret. Det gir ekstra frihet å ha mulighet til å jobbe hjemme, da man kan få gjort noen andre ting som f.eks gå til lege eller oppsøke offentlige kontoret og istedet jobbe litt ekstra hjemme om kvelden istedet (hvis behov.) Jeg har mitt ansvarsområde. Så lenge jeg gjør jobben min tilfredstillende er det ingen som bryr seg om når jeg gjør det.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det ikke - men ganske mange andre på min arbeidsplass gjør det.

Hvis det lar seg gjøre rent teknisk med tilganger , sikkerhet og div. burde det jo ikke være noe i veien for det. Man kan sitte på jobb uten å gjøre noe også , poenget er at man gjør jobben sin / produserer noe. Mange sparer reisevei - mange får sitte i ferd og jobbe effektivt hjemme for på jobben blir de forstyrret mer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...